Masterclass Online Marketingstrategie op 24 oktober

24 oktober 2019 | Van Nelle Fabriek te Rotterdam

Aanpak dienstenpagina OMS_DSF9722

Met een goede en datagedreven online marketingstrategie heeft u een voorsprong op uw concurrenten. Maar hoe stelt u een fundamentele strategie op? En hoe zorgt u ervoor dat deze up-to-date blijft en bij uw bedrijfsstrategie past? Onder andere deze vragen worden tijdens de masterclass op donderdag 24 oktober beantwoordt door de Strategen van ISM eCompany.

 

De masterclass wordt geopend met een interactieve sessie van Kees Beckeringh. Tijdens deze sessie krijgt u een goed beeld van het volwassenheidsniveau van uw online marketingstrategie. Vervolgens vertelt Sander Berlinski aan de hand van een concrete checklist waarom een sterk strategisch fundament essentieel is voor uw online marketingstrategie.

Na de lunch vertelt Iris Kamerling hoe u in 5 stappen een datagedreven stategie opstelt en hoe u zelf kansen in de online klantreis kunt achterhalen. Als aflsuitende sessie van deze masterclass vertelt Sander Lems de top 5 meest voorkomende uitdagingen en valkuilen van fashionmerken op het gebied van e-commerce en online marketing. Kortom het wordt een inspirerende dag!

 

Na de masterclass:

  • Weet u wat belangrijke onderdelen zijn voor een goede online marketingstrategie
  • Kunt u achterhalen hoe sterk het strategisch fundament van uw organisatie is 
  • Weet u hoe u zorgt dat de hele organisatie het zelfde doel nastreeft 
  • Weet u hoe u de verschillende plannen en kansen kunt omzetten naar een geprioriteerd jaarplan
  • Weet u waar u als eerste uw mediabudget aan uitgeeft
  • Weet u waar de toegevoegde waarde voor uw merk ligt en wat moet u vooral overlaten aan de wholesale

 

Deze masterclass is perfect als u:

  • Werkzaam bent bij een (online) retailer, merkfabrikant of groothandel
  • Houdt van praktische tips die u direct kunt toepassen
  • Wilt weten op welk volwassenheidsniveau uw online marketingstrategie zit
  • Als u uw online marketingstrategie naar een hoger plan wilt brengen

Let op:

  • Deze masterclass is alleen voor e-commercemanagers, CEO's, CMO's, SEO-specialisten en marketeers die werken bij online retailers, merkfabrikanten en/of groothandels
  • We geven alle sessies in het Nederlands  
  • Vol is vol.

Programma op 24 oktober

10.30 - 11.00 uur    Inloop
11.00 - 11.15 uur   Opening
11.15 - 11.45 uur   Nog geen goede online marketingstrategie? U bent niet de enige! 
11.45 - 12.15 uur   Strategisch Fundament: dé essentiële checklist voor uw online marketingstrategie 
12.15 - 13.00 uur    Pauze met gezonde lunch
13.00 - 13.45 uur   In 5 stappen naar een data gedreven online marketingstrategie  
13.45 - 14.30 uur   Top 5 online marketingstrategie-uitdagingen voor (fashion)merken
14.30 - 14.45 uur   Afsluiting


Locatie
Van Nelleweg 1
3044 BC Rotterdam


Sprekers en sessies

 

Nog geen goede online marketingstrategie? U bent niet de enige! 

Kees laat tijdens deze interactieve sessie zien wat belangrijke onderdelen voor een goede online marketingstrategie zijn en hoeveel bedrijven dit nog niet correct toepassen. U krijgt een goed beeld van het volwassenheidsniveau van uw online marketingstrategie. En Kees legt uit waarom u een voorsprong neemt op concurrenten als u hier nu mee van start gaat. 

Kees_Beckeringh_ISM-eCompanyKees Beckeringh, Online Marketing Strateeg

Kees is 8 jaar werkzaam als online marketingconsultant waarbij zijn focus sinds de start op SEO ligt. Hij heeft gewerkt voor klanten als LucardiHeuts en Intersport en geeft regelmatig webinars of spreekt events zoals de Webwinkel Vakdagen. Binnen ISM eCompany heeft Kees een dubbelrol. Naast SEO-consultant is hij ook online marketingstrateeg waarbij hij klanten adviseert in het optimaal inzetten van hun kanalen. 

 

 

 
 

Strategisch Fundament: dé essentiële checklist voor uw online marketingstrategie 

 
Vele wegen leiden naar Rome, maar wilt u of uw organisatie überhaupt wel naar Rome? Oftewel, hoe weet wat de best mogelijke online marketingstrategie is als de bedrijfsstrategie niet helder is waar deze aan bij moet dragen? In deze presentatie geeft Sander u een concrete checklist om te achterhalen of uw strategisch fundament sterk genoeg is om een effectieve online marketingstrategie op te bouwen. U ontvangt concrete tips om uw bedrijfsstrategie zowel te toetsen als te verbeteren.  
 
Sander_Berlinski_ISM-eCompanySander Berlinski, E-commerce Strateeg

Sander helpt als E-commerce Strateeg retailers, merkfabrikanten en groothandels met het ontwikkelen van een winnende (e-)commerce strategie en succesvolle digitale transformaties. Als voormalig fulltime Marketing Lecturer in verschillende masterprogramma’s aan de Universiteit van Tilburg, is hij in staat om relevante bevindingen uit de (gedrags)wetenschap en business cases uit het bedrijfsleven succesvol toe te passen in zijn werk en presentaties 

 
 
 
 
 

In 5 stappen naar een data gedreven online marketingstrategie  

We willen allemaal onze eindconsument begrijpen en voldoen aan diens behoefte. Maar hoe achterhaalt u de online klantbehoeften, vertaalt u dit naar kansen en bepaalt u welke online marketingacties het belangrijkst zijn voor de klant, maar ook voor u als bedrijf? Tijdens haar presentatie laat Iris zien hoe u in 5 stappen een online marketingstrategie en roadmap neerzet, waarmee u het komende jaar aan de juiste dingen werkt om uw online doelstellingen te behalen.   

Iris_Kamerling_ISM-eCompanyIris Kamerling, Online Marketing Strateeg

Binnen haar rol als Online Marketing Strateeg helpt Iris klanten met de doorvertaling van hun bedrijfsstrategie naar een concreet online marketingplan. Een doel formuleren is één, maar de juiste dingen doen om dit uiteindelijk te behalen, lijkt nog niet altijd even makkelijk! 

 
 
 
 
 
 
 

Top 5 online marketingstrategie-uitdagingen voor fashionmerken

Tijdens deze presentatie benoemt Sander de top 5 meest voorkomende uitdagingen en valkuilen van fashionmerken op het gebied van e-commerce en online marketing. U ziet praktijkvoorbeelden van hoe andere merken met de top 5-uitdagingen omgaan en u krijgt handvatten hoe u zelf deze uitdagingen identificeert en aanpakt.

Sander_Lems_ISM-eCompanySander Lems, Online Marketing Strateeg

Sander helpt in zijn rol als Online Marketing Strateeg retailers en (fashion)merken met het uitdenken, opstarten en finetunen van de online marketingstrategie. Door zijn 10+ jaar ervaring in vrijwel elke e-commerce (online marketing) discipline, zowel op adviserend als uitvoerend gebied, is hij in staat om iedere e-commerce of omnichannel organisatie te helpen in het maken en optimaliseren van een gedegen online marketingstrategie.