[Webinar] Zo ben je succesvol met B2B e-commerce

Webinar

Merel Roest    29-04-2021   

Webshops zijn al lang niet meer alleen voor consumenten. Toch zijn er nog veel organisaties die zich afvragen of een webshop daadwerkelijk nodig is in een B2B-markt. Het antwoord hierop is: ja. We zien dat steeds meer organisaties de kans grijpen om hun producten en diensten te verkopen via een B2B-webshop. E-commerce zou een vast onderdeel moeten zijn van jouw B2B-bedrijfsstrategie. Tijdens deze webinar geeft ISM'er Merel acht redenen waarom e-commerce essentieel is binnen B2B. Daarnaast benoemt ze vijf valkuilen binnen B2B e-commerce en laat ze twaalf onmisbare functionaliteiten van een B2B e-commerceplatform zien. Hiermee boek je gegarandeerd succes met jouw B2B e-commercestrategie!

Datum en tijd

Donderdag 29 april 2021, 14:30 - 15:15

Locatie

Online, dus achter je bureau

Voor wie

E-commercemanagers en marketeers werkzaam bij een retailorganisatie, merkfabrikant of groothandel

Meld je aan

Waar gaat de webinar over?

Bedrijven in de B2B-sector werden het afgelopen jaar gedwongen om online oplossingen te implementeren, zodat traditioneel verkopen (gedeeltelijk) plaatsmaakt voor digitalisering. Om een goede e-commerceoplossing voor  jouw organisatie te realiseren moet je eerst begrijpen waarom e-commerce essentieel is binnen B2B. En wat de vijf valkuilen en 12 onmisbare functionaliteiten zijn.

Tijdens de webinar laat Business Development Manager Merel zien waarom e-commerce een vast onderdeel zou moeten zijn van jouw B2B-bedrijfsstrategie. Ze doet dat aan de hand van acht bewezen punten:

  •  B2B-klanten zijn ook consumenten
  • Omzet verhogen
  • Leadgereneratie
  • Efficiëntie
  • Foutloze orderverwerking
  • Branding
  • Marges vergroten

Als je weet waarom e-commerce essentieel is binnen jouw B2B-bedrijfsstrategie, is het tijd om na te denken welke functionaliteiten je B2B-webshop nodig heeft om succesvol te zijn. Merel behandelt de belangrijkste functionaliteiten van een B2B-webshop. Na afloop kan je controleren of jouw webshop aan deze functionaliteiten voldoet?

Als laatste onderdeel van de webinar behandelt Merel de valkuilen binnen B2B-ecommerce. Want veel B2B-organisaties die overgaan op e-commerce ervaren dit als een flinke uitdaging. We zien vaak dat organisaties weinig onderzoek doen voordat ze starten met e-commerce. Zonde, want gebrekkig vooronderzoek kan leiden tot een slechte platformimplementatie, de verkeerde partnerkeuze, of een organisatie die de veranderingen nog niet aankan. 

De webinar geeft je de handvatten om een succesvol B2B-plaform op te zetten. 

De webinar is op donderdag 29 april om 14:30 uur.

Spreker

Merel Roest_vierkant-1

Merel Roest — Business Development Manager , ISM eCompany

Merel is Business Development Manager bij ISM eCompany. Met een passie voor e-commerce helpt zij organisaties met hun e-commerce succes. In haar rol houdt zij zich voornamelijk bezig met Magento 2, Shopware en B2B-klanten.

Meer evenementen

  • [Webinar] Marketing automation binnen B2C en B2B: van basis naar uitvoering

    [Webinar] Marketing automation binnen B2C en B2B: van basis naar uitvoering

    E-mailmarketing Webinar |

    Als retailer, merk of groothandel wil je continu je omzet laten groeien. Gebruik...

    Niels Kolijn van dotdigital   
    22-04-2021   

  • Digitale transformatie voor leden van de raad van commissarissen

    Digitale transformatie voor leden van de raad van commissarissen

    Strategie Masterclass |

    Herkent u dat digitale transformatie hoog op de boardroom-agenda staat? De trans...

    Sander Berlinski   
    26-04-2021   

  • [Webinar] Zo ben je succesvol met B2B e-commerce

    [Webinar] Zo ben je succesvol met B2B e-commerce

    Platform Webinar B2B

    Webshops zijn al lang niet meer alleen voor consumenten. Toch zijn er nog veel o...

    Merel Roest   
    29-04-2021