[Webinar] A/B-testen binnen online marketing: zo pak je het aan!

Webinar

Elske Hesen    04-02-2021   

A/B-testen binnen conversie-optimalisatie is voor veel retailers, merken en groothandels al een vast onderdeel van hun online marketingstrategie. Maar wist je dat je ook op andere online marketingvlakken A/B-testen heel goed kunt inzetten om de omzet van jouw webshop te verhogen en je klant beter te leren kennen? Tijdens deze webinar laten meerdere specialisten van ISM zien hoe je dat aanpakt binnen zoekmachine-optimalisatie (SEO), E-mailmarketing, Social media advertising, Online Advertising en natuurlijk Conversie-optimalisatie.

Datum en tijd

Donderdag 4 februari 2021, 14:30 - 15:30 uur

Locatie

Online, dus achter je bureau

Voor wie

E-commercemanagers en marketeers werkzaam bij een retailorganisatie, merkfabrikant of groothandel

Meld je aan

Waar gaat de webinar over?

A/B-testen binnen conversie-optimalisatie is een onmisbaar middel voor iedere webshop die structureel de digitale omzet wil verhogen. Variant A met variant B vergelijken klinkt heel simpel, maar de uitvoering blijkt toch vaak ingewikkeld te zijn en dan is een verkeerde conclusie ook snel getrokken. Conversie-optimalisatie Consultant Elske Hesen vertelt tijdens deze webinar wat de beste methode is op het gebied van conversie-optimalisatie. 

Ook in e-mailmarketing is het niet nieuw. Veel e-mailmarketeers A/B-testen door twee varianten te verzenden en analyseren na een uur welke variant de winnaar is. Maar vaak trek je dan onjuiste conclusies. Wil je A/B-testen goed aanpakken, dan gaat er een groter proces achter schuil. Wat dat proces is legt E-mailmarketing Consultant Monique Zwanenburg aan jullie uit. 

Maar wist je dat ook binnen Online Advertising A/B-testen goed kan toepassen? Elke adverteerder heeft een bepaald doel waarom je aan het aderveten bent en met A/B-testen kan je steeds dichter bij je doel komen en je advertenties steeds beter inrichten. Hoe dat precies werkt laat Online Advertising Consultant Feiko Bierman aan jullie zien.

Social Advertising Consulant Alain van den Donk vertelt jullie aan de hand van voorbeelden hoe je A/B-testen toepast binnen je social mediacampagnes. 

Als laatste legt SEO Strateeg Nick Jelsma uit hoe A/B-testen binnen zoekmachine-optimalisatie (SEO) werkt. Je voert testen uit op de website, net als bij conversie-optimalisatie. Maar er zijn wel duidelijke verschillen tussen SEO en CRO, Nick laat de verschillen en de mogelijkheden binnen SEO zien. 

Tijdens deze webinar komen deze online marketingdiciplines kort aan bod, mocht je achteraf interesse hebben om meer over een specifiek onderwerp te weten, dan kan je een mail te sturen naar event@ism.nl

De webinar is op donderdag 4 februari om 14:30 uur.

Sprekers

Elske Hesen_vierkant

Elske Hesen — Conversie-optimalisatie Consultant, ISM eCompany

Door de master Economische Psychologie weet Elske haar kennis over consumentengedrag in te zetten als conversie-optimalisatie consultant bij ISM eCompany. Ze werkt onder andere voor Vegro, Enveloppenland, en Jeroen Beekman en duikt voor haar klanten graag in de data om kansen te spotten en om aan de slag te gaan met verbeterpunten.

Feiko Bierman_vierkant

Feiko Bierman— Online Advertising Consultant, ISM eCompany

Voor Online Advertising Consultant Feiko gaat er niets boven innoveren, testen en nieuwe oplossingen bedenken. Zijn doel? Processen doorlopend verbeteren en automatiseren, zodat Online Advertising Consultants maximaal resultaat voor hun klanten kunnen behalen!

Monique Zwanenburg_vierkant-1

Monique Zwanenburg — E-mailmarketing Consultant, ISM eCompany

Monique is E-mailmarketing Consultant bij ISM. Haar dagelijkse werkzaamheden zijn afwisselend, maar data-analyse is altijd de gemene deler. Zo kan ze volop kansen spotten en benutten voor optimaal e-mailsucces bij retailers en merken. Alles om de juiste mix van content, personalisatie en timing van e-mails te ontdekken.

Alain van den Donk_vierkant

Alain van den Donk — Social Advertising Consultant, ISM eCompany

Alain heeft ruim vier jaar ervaring als Social Advertising Specialist en is de Team lead van het Social Media team bij ISM. Met zijn gelaagde campagnestrategie behaalt hij uitzonderlijke resultaten en draagt hij bij aan de omzet en naamsbekendheid van ISM-klanten zoals Van den Assem, State of Art en in-lite.

Nick Jelsma_vierkant_1

Nick Jelsma — SEO Strateeg ISM eCompany

Nick is SEO Strateeg bij ISM eCompany en helpt in deze rol klanten om hun SEO grenzen te verleggen. Van het ontwikkelen van content & linkbuilding strategieën tot het technisch optimaliseren van websites om indexatie en snelheid te verbeteren waarbij geen databron onbenut blijft!

Meer evenementen

  • [Webinar] Google Shopping in 2021: zo pak je het aan!

    [Webinar] Google Shopping in 2021: zo pak je het aan!

    SEA Webinar |

    Google Shopping campagnes zijn de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden v...

    Feiko Bierman   
    18-02-2021   

  • [Webinar] A/B-testen binnen online marketing: zo pak je het aan!

    [Webinar] A/B-testen binnen online marketing: zo pak je het aan!

    Conversie-optimalisatie Social media advertising E-mailmarketing SEO Webinar Online Advertising |

    A/B-testen binnen conversie-optimalisatie is voor veel retailers, merken en groo...

    Elske Hesen   
    04-02-2021   

  • [Webinar] Van bezoekers naar kopende klanten: optimaliseer en personaliseer je online schapindelingen

    [Webinar] Van bezoekers naar kopende klanten: optimaliseer en personaliseer je online schapindelingen

    Platform Webinar

    Niets heeft meer invloed op conversie dan het optimaliseren van je schapindeling...

    Stefan van Opstal | Tweakwise   
    28-01-2021