[Webinar] Internationale SEO: hoe verleg je als webwinkel de grenzen naar het buitenland?

Webinar

Umut Terli    18-03-2021   

Ondanks het uitdagende jaar hebben veel retailers en merken toch een groei doorgemaakt in 2020 en die groei wil je natuurlijk voortzetten. Een mogelijkheid daarvoor is het internationaliseren van je webshop. Maar hoe verleg je als webshop de grenzen naar het buitenland? Het is niet een kwestie van een 1-op-1 kopie maken van je Nederlandse webshop in de taal van het land waar je wil groeien. Je moet hiervoor een gedegen SEO-strategie voor kiezen. In deze webinar geeft ISM’er Umut een paar praktische tips en best practices om ook in het buitenland veel organische bezoekers naar je webshop te trekken.

Datum en tijd

Donderdag 18 maart 2021, 14:30 - 15:30

Locatie

Online, dus achter je bureau

Voor wie

E-commercemanagers en marketeers werkzaam bij een retailorganisatie, merkfabrikant of groothandel

Meld je aan

Waar gaat de webinar over?

In 2020 hebben veel webwinkels, ondanks de coronacrisis een explosieve groei doorgemaakt. Veel van deze bedrijven willen deze groei en toename in omzet voorzetten ini 2021 en hiermee hun strategie en omzet naar het volgend niveau tillen. Je digitale grenzen verleggen naar het buitenland is dan één van de mogelijkheden. Het internationaliseren van je webshop vereist wel een doordachte SEO-strategie, waarbij je verder gaat dan simpelweg het vertalen van je webshop. De uitbreiding naar buitenland lijkt misschien lastig en niet realistisch, maar tijdens deze webinar laat SEO Strateeg Umut zien hoe je deze mogelijkheden kan verkennen en hierop kan inspelen.

Tijdens de webinar laat Umut zien hoe je je SEO-strategie kan vormgeven. Ook laat hij zien hoe je kansen kan spotten en je webshop kan voorbereiden op de aspecten van techniek, content en autoriteit.

De webinar is op donderdag 18 maart om 14:30 uur.

In 45 minuten leer je:

  • Hoe je kansen spot in het buitenland
  • Hoe je je internationale webshop voorbereid op het gebied van content en techniek
  • Hoe je een goede linkbuilding campagne inzet in het buitenland om de autoriteit van je shop te vergroten

Spreker

Umut Terli_vierkant

Umut Terli — SEO Strateeg, ISM eCompany

Umut is SEO Strateeg bij ISM eCompany en helpt partijen als Lobbes, Haarshop en Brouwland met een duurzame, data gedreven SEO strategie en is hij actief binnen het innovatie proces op het gebied van SEO om onze klanten nog beter te ondersteunen. Naast SEO-vraagstukken houdt Umut zich ook bezig met de optimalisatie van Marketplace strategieën!

Meer evenementen

  • [Webinar] Internationale Marketplaces in 2021: deze onderdelen mogen niet onderbreken in je strategie

    [Webinar] Internationale Marketplaces in 2021: deze onderdelen mogen niet onderbreken in je strategie

    Webinar Marketplaces |

    Marketplaces; iedereen heeft het erover, je kan er bijna niet meer om heen. Er i...

    Krystell Statie van ChannelEngine   
    11-03-2021   

  • [Webinar] Verhoog je conversie: zo speel je in op de veranderende wetgeving omtrent online betalingen

    [Webinar] Verhoog je conversie: zo speel je in op de veranderende wetgeving omtrent online betalingen

    Webinar Payment Service Provider |

    In een snel veranderende markt, met toenemende wetgeving welke van invloed is op...

    Michiel van Werkhoven van MultiSafepay   
    04-03-2021   

  • [Webinar] Internationale SEO: hoe verleg je als webwinkel de grenzen naar het buitenland?

    [Webinar] Internationale SEO: hoe verleg je als webwinkel de grenzen naar het buitenland?

    SEO Webinar

    Ondanks het uitdagende jaar hebben veel retailers en merken toch een groei doorg...

    Umut Terli   
    18-03-2021