Bezoek de sessie van Jack Solcer tijdens de Webwinkel Vakdagen 2022

Sprekersessie

Over de sessie

Zo verkoopt Staatsloterij 50% meer abonnementen door conversie optimalisatie.

WOENSDAG 29 JUNI | ZAAL 7 | 16u15 

De uitdaging voor het online team van Staatsloterij is om naast de losse lotenverkoop ook de abonnementspropositie online beter onder de aandacht te brengen. Maarten en Jack geven je een kijkje in de keuken bij Staatsloterij en het proces en de experimenten die hebben geleid tot een stijging van 50% in verkochte abonnementen. Dat ging zeker niet zonder tegenslagen en zij zullen praktische tips delen over hoe je een grote organisatie meekrijgt in een datagedreven proces van optimaliseren en valideren. 

Over de sprekers

Jack

Jack Solcer— CRO Strateeg, ISM eCompany

Jack Solcer is al meer dan 10 jaar bezig met het optimaliseren van webshops. Dit deed hij bij bekende retailers als Kijkshop, PLUS en Omoda. Sinds 2020 is hij bij ISM actief als CRO strateeg, waar hij organisaties als Nederlandse Loterij helpt bij het datagedreven optimaliseren van de e-commerce kanalen en het uitbreiden van een cultuur waarin experimenteren en valideren centraal staan.

Picture1-3

Maarten van der Gugten — CRO manager, Nederlandse Loterij

Maarten van der Gugten is een gedreven, creatieve e-commerce strateeg met een passie voor consumer behaviour en alles wat met innovatie te maken heeft. Na het behalen van zijn master in Marketing Management begon hij zijn journey in de wereld van e-commerce en bracht met zijn lef en passie voor het vak organisaties als Achmea, T-Mobile en Youfone in beweging. Tegenwoordig is hij actief als CRO manager bij Nederlandse Loterij, waar hij de test-and-learn culture heeft geïntroduceerd bij Nederlands meest bekende spelmerken Staatsloterij, TOTO, Lotto, Krasloten, Lucky Day en EuroJackpot.

Ook interessant

  • 3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 3. A/B testen

    3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 3. A/B testen

    Conversie-optimalisatie blog |

    In een reeks artikelen lichten CRO-consultants Lotte Mulder en Daisy van der Kna...

    Daisy van der Knaap   
    17 February 2022   

  • 3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 2. Prioriteren

    3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 2. Prioriteren

    Conversie-optimalisatie blog |

    In een reeks artikelen lichten CRO-specialisten Daisy en Lotte de belangrijkste ...

    Daisy van der Knaap   
    25 January 2022   

  • 3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 1. Databronnen

    3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 1. Databronnen

    Conversie-optimalisatie blog

    In een reeks artikelen lichten CRO-specialisten Daisy en Lotte de belangrijkste ...

    Daisy van der Knaap   
    22 November 2021