Monique Zwanenburg 18 March 2020
Het coronavirus heeft steeds meer impact op ons dagelijks werk en leven. Het virus brak in eerste instantie uit in Azië, maar ondertussen grijpt het virus ook in de rest van de wereld om ons heen, met alle gevolgen van dien. Retailers staan voor een grote uitdaging en hebben veel vragen: ‘hoe houd ik de organisatie draaiende en hoe zullen de resultaten uitvallen?’. In deze blog geef ik je 4 tips om e-mailmarketing effectief in te zetten in deze periode.
Helaas kan niemand in de toekomst kijken, maar we willen je graag helpen daar waar mogelijk. Het belangrijkste in deze fase is om je klanten te voorzien van informatie via een servicebericht. In een later stadium kun je jouw mailings commerciëler insteken.
Ik raad je aan om klanten een servicebericht te sturen via e-mailmarketing, zodat het bericht direct de juiste personen bereikt. Dat wil zeggen, in tegenstelling tot commerciële mailings (zoals de nieuwsbrief) kun je ook klanten de e-mail sturen die zich nooit hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief, oftewel geen opt-in hebben gegeven. Ik adviseer je wel om alleen klanten te mailen die in de afgelopen 12 maanden een aankoop hebben gedaan. Op die manier beperk je het aantal foutmeldingen (bounces van bijvoorbeeld inactieve e-mailadressen) en spamklachten van klanten die niet meer weten dat ze ooit iets bij jouw organisatie gekocht hebben.
Aan de hand van voorbeelden van grote en kleinere organisaties, geef ik je 4 tips hoe je klanten via een servicebericht op de juiste manier kunt informeren in deze bijzondere tijd.
Hieronder vind je enkele voorbeelden van organisaties die dit goed doen:
Hieronder vind je enkele voorbeelden van organisaties die dit goed doen:
Hieronder vind je enkele voorbeelden van organisaties die dit goed doen:
Hieronder vind je voorbeelden van enkele organisaties die dit goed doen.
Je weet nu hoe je een effectief servicebericht kunt uitsturen aan je klanten. Succes!
Monique is e-mailmarketing consultant bij ISM eCompany. Haar dagelijkse werkzaamheden zijn afwisselend, maar data-analyse is altijd de gemene deler. Zo kan ze volop kansen spotten en benutten voor optimaal e-mailsucces bij retailers en merken. Alles om de juiste mix van content, personalisatie en timing van e-mails te ontdekke
Monique is e-mailmarketing consultant bij ISM eCompany. Haar dagelijkse werkzaamheden zijn afwisselend, maar data-analyse is altijd de gemene deler. Zo kan ze volop kansen spotten en benutten voor optimaal e-mailsucces bij retailers en merken. Alles om de juiste mix van content, personalisatie en timing van e-mails te ontdekke
E-mailmarketing video B2B |
Als retailer, merk of groothandel wil je continu je omzet laten groeien. Gebruik...
Niels Kolijn van dotdigital
22 April 2021
Conversie-optimalisatie Social media advertising E-mailmarketing SEO video Online Advertising |
A/B-testen binnen conversie-optimalisatie is voor veel retailers, merken en groo...
Elske Hesen
4 February 2021
Online marketing E-mailmarketing blog
“Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend.” Daarmee kom je niet ver bij het uitzoeken v...
Michelle Brinkhuis
3 February 2021
E-mailmarketing whitepaper |
E-mailmarketing staat bekend als het online kanaal met het hoogste rendement. El...
Monique Zwanenburg
18 March 2020
E-mailmarketing whitepaper checklist |
Content verzamelen, afbeeldingen afstemmen met de designer, nieuwsbrieven verstu...
Monique Zwanenburg
18 March 2020
Online marketing E-mailmarketing video
Stuur je wekelijks nieuwsbrieven, maar vrijwel geen automatische campagnes? Opme...
Monique Zwanenburg
18 March 2020