Kees Beckeringh 11 December 2019
Het opstellen van een online marketingstrategie kan een lastige opgave zijn, we zien dan ook vaak dat organisaties moeite hebben met het bepalen van hun strategie. Tijd om jouw online marketingstrategie aan de hand van een invultemplate in kaart te brengen zodat je met een goed onderbouwd online marketingplan het nieuwe jaar ingaat.
Voordat je een goed jaarplan opstelt, moet je weten wat je langetermijndoelstellingen zijn. Waar wil jouw bedrijf staan over drie of vijf jaar? Wat is de rol van e-commerce daarin? En wat brengt dat voor jaarprioriteit(en) met zich mee?
Tip: lees in deze blog over de 12 bouwstenen voor een goede online marketingstrategie
Tip: bekijk deze webinar over 5 online marketingstrategie-uitdagingen voor (fashion-)merken
In de vorige stap heb je de e-commercedoelstelling voor komend jaar vastgesteld. Maar welke stappen moet je zetten zodat je je doelstelling bereikt? Vul per fase van de klantreis in welke kansen je ziet om de doelstelling van volgend jaar te realiseren. Benoem welke kanalen een belangrijke rol spelen met bijbehorende KPI’s.
Tip: gebruik deze klantreis-template voor het in kaart brengen van klantbehoeftes
Nu je de online klantreis beter inzichtelijk hebt en je alle kansen en uitdagingen hebt verzameld, is het noodzaak prioriteiten te stellen. Je kunt immers niet alles tegelijk oppakken. Hoe bepaal je welke acties en/of kanalen voorrang krijgen en waar je als eerst je mediabudget aan wilt uitgeven zodat je continu de hoogst mogelijke impact maakt?
Als Online Marketing Strateeg houdt Kees zich bezig met alle strategische vraagstukken omtrent online marketing. Zo helpt hij klanten hun bedrijfsstrategie te vertalen naar een passende online marketingstrategie.
Als Online Marketing Strateeg houdt Kees zich bezig met alle strategische vraagstukken omtrent online marketing. Zo helpt hij klanten hun bedrijfsstrategie te vertalen naar een passende online marketingstrategie.
Strategie Online marketing Online marketingstrategie invulsheet |
Zonder een actueel en datagedreven beeld van de continu veranderende klantreis l...
Jurjen Jongejan
9 November 2021
Strategie Online marketing Online marketingstrategie blog |
Een goede online marketingstrategie is gebaseerd op data en is essentieel voor h...
Jurjen Jongejan
9 November 2021
Online marketingstrategie video presentatie
Veel bedrijven steken veel tijd en geld in het aantrekken van verkeer richting h...
Sander Lems
10 June 2021
Online marketing Online marketingstrategie video |
Hoe achterhaalt u de online behoeften van uw doelgroep? Hoe vertaalt u dit naar ...
Kees Beckeringh
11 December 2019
Online marketing Online marketingstrategie presentatie |
Hoe achterhaalt u de online klantbehoeften en vertaalt u dit naar kansen?
Kees Beckeringh
11 December 2019
SEO blog
Het is je vast niet ontgaan dat e-commercereuzen als Zalando en Bol.com vaak de ...
Kees Beckeringh
11 December 2019