In 3 stappen naar een effectieve online marketingstrategie

Blog

Kees Beckeringh    11 December 2019   

Het opstellen van een online marketingstrategie kan een lastige opgave zijn, we zien dan ook vaak dat organisaties moeite hebben met het bepalen van hun strategie. Tijd om jouw online marketingstrategie aan de hand van een invultemplate in kaart te brengen zodat je met een goed onderbouwd online marketingplan het nieuwe jaar ingaat.

1. Zo kom je tot goede online marketingdoelstellingen

Voordat je een goed jaarplan opstelt, moet je weten wat je langetermijndoelstellingen zijn. Waar wil jouw bedrijf staan over drie of vijf jaar? Wat is de rol van e-commerce daarin? En wat brengt dat voor jaarprioriteit(en) met zich mee?

Tip: lees in deze blog over de 12 bouwstenen voor een goede online marketingstrategie 

Tip: bekijk deze webinar over 5 online marketingstrategie-uitdagingen voor (fashion-)merken

2. Ontdek de kansen binnen de online klantreis en waarop je moet focussen

In de vorige stap heb je de e-commercedoelstelling voor komend jaar vastgesteld. Maar welke stappen moet je zetten zodat je je doelstelling bereikt? Vul per fase van de klantreis in welke kansen je ziet om de doelstelling van volgend jaar te realiseren. Benoem welke kanalen een belangrijke rol spelen met bijbehorende KPI’s.   

Tip: gebruik deze klantreis-template voor het in kaart brengen van klantbehoeftes

3. Zet je kansen om naar geprioriteerde acties

Nu je de online klantreis beter inzichtelijk hebt en je alle kansen en uitdagingen hebt verzameld, is het noodzaak prioriteiten te stellen. Je kunt immers niet alles tegelijk oppakken. Hoe bepaal je welke acties en/of kanalen voorrang krijgen en waar je als eerst je mediabudget aan wilt uitgeven zodat je continu de hoogst mogelijke impact maakt?

Invultemplate Online Marketingstrategie

Geschreven door:

Kees Beckeringh Online Marketing Strateeg

Als Online Marketing Strateeg houdt Kees zich bezig met alle strategische vraagstukken omtrent online marketing. Zo helpt hij klanten hun bedrijfsstrategie te vertalen naar een passende online marketingstrategie.

Kees_Beckeringh_ISM-eCompany
Geschreven door:

Kees Beckeringh Online Marketing Strateeg

Als Online Marketing Strateeg houdt Kees zich bezig met alle strategische vraagstukken omtrent online marketing. Zo helpt hij klanten hun bedrijfsstrategie te vertalen naar een passende online marketingstrategie.

Kees_Beckeringh_ISM-eCompany

Ook interessant

  • Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Online marketingstrategie blog |

    Hoe achterhaalt u de online behoeften van uw doelgroep? Hoe vertaalt u dit naar ...

    Kees Beckeringh   
    6 February 2020   

  • Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Online marketingstrategie blog |

    Hoe achterhaalt u de online klantbehoeften en vertaalt u dit naar kansen?

    Kees Beckeringh   
    6 February 2020   

  • Personaliseren kunt u leren

    Personaliseren kunt u leren

    Online marketingstrategie blog

    Zonder centraal klantbeeld kunt u niet personaliseren. 

    Patty Bastiaansen   
    29 January 2020   

Meer van Kees Beckeringh

  • Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Online marketingstrategie blog |

    Hoe achterhaalt u de online behoeften van uw doelgroep? Hoe vertaalt u dit naar ...

    Kees Beckeringh   
    11 December 2019   

  • Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Online marketingstrategie blog |

    Hoe achterhaalt u de online klantbehoeften en vertaalt u dit naar kansen?

    Kees Beckeringh   
    11 December 2019   

  • 5 tips waarmee je in 2020 de top bereikt en de e-commercereuzen verslaat in Google

    5 tips waarmee je in 2020 de top bereikt en de e-commercereuzen verslaat in Google

    Online marketingstrategie blog

    Het is je vast niet ontgaan dat e-commercereuzen als Zalando en Bol.com vaak de ...

    Kees Beckeringh   
    11 December 2019