Inge Wessels 20 November 2019
Het is iets wat vrijwel iedere adverteerder doet zonder erbij na te denken: adverteren op eigen merknaam. Gek is het niet. Het adverteren op eigen merknaam biedt namelijk een aantal belangrijke voordelen. Toch is adverteren op eigen merknaam niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Er kleven namelijk ook een aantal grote nadelen aan. Wat zijn de voor- en nadelen?
Het adverteren op eigen merknaam biedt een aantal belangrijke voordelen:
Je eerste reactie is nu waarschijnlijk: doen, dat adverteren op eigen merknaam. Op het eerste oog lijkt het namelijk een rendabele campagne die niet in je SEA-strategie mag ontbreken. Toch is er reden om niet te vroeg te juichen. Er kleven namelijk ook een aantal grote nadelen aan het adverteren op eigen merknaam.
Let op: onderstaande nadelen gelden alleen wanneer je organisch (in de niet-betaalde zoekresultaten) bovenaan de zoekresultaten staat. Is dit bij jou niet het geval? Dan raad ik je aan om te allen tijde te adverteren op je eigen merknaam. Staat u organisch wel op nummer één? Dan brengt het adverteren op eigen merknaam een aantal grote nadelen met zich mee:
Je weet nu wat de voor- en nadelen zijn van adverteren op eigen merknaam. Sta jij organisch al op nummer één op je merknaam en ben je benieuwd of het voor jou rendabel is om te stoppen met adverteren op eigen merknaam? Download dan onderstaande whitepaper en ontdek of dit in jouw situatie een slimme zet is.
Als SEA-consultant is Inge verantwoordelijk voor het uitstippelen van een doortastende online advertising strategie voor haar klanten. Ze is van mening dat een gestructureerd account een goed presterend account is. Om die sterke basis aan te vullen houden Inge en haar team elkaar altijd op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van online adverteren. Tot haar klantportfolio behoren XD Design, Ledkoning en Vegro.
Als SEA-consultant is Inge verantwoordelijk voor het uitstippelen van een doortastende online advertising strategie voor haar klanten. Ze is van mening dat een gestructureerd account een goed presterend account is. Om die sterke basis aan te vullen houden Inge en haar team elkaar altijd op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van online adverteren. Tot haar klantportfolio behoren XD Design, Ledkoning en Vegro.
SEA blog Online Advertising |
De naam zegt het al, dit nieuwe campagnetype moet ervoor gaan zorgen dat jouw pe...
Jovanka Pavlovic
17 February 2022
Online marketing SEA benchmark Online Advertising |
Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...
Carmen Wielaard
3 February 2022
SEA blog Online Advertising
Een aantal jaar terug was het voor een SEA-specialist nog zaak om per zoekwoord ...
Jovanka Pavlovic
25 January 2022
Online marketing Display advertising checklist |
Wil je meer vertoningen, klikken en conversies uit je display advertenties? Of h...
Inge Wessels
20 November 2019
Online marketing SEA video |
Hoewel Google Shopping voor de meeste online retailers één van de grootste groei...
Inge Wessels
20 November 2019
Online marketing SEA whitepaper
Het is het doel van iedere online marketeer: advertentieteksten zo relevant moge...
Inge Wessels
20 November 2019