Gastblogger 12 November 2020
Het feestdagenseizoen staat weer voor de deur en voor mij persoonlijk staan deze maanden synoniem voor gezelligheid, cadeaus en samenzijn met familie en vrienden. Maar dit jaar gaan de feestdagen anders zijn en dat heeft natuurlijk alles te maken met de uitbraak van COVID-19. Zoals het er nu uitziet, kunnen we met Sinterklaas en kerst niet meer met de hele familie of vriendengroep bij elkaar komen en we moeten dus op zoek naar een alternatieve manier om deze dagen te vieren.
Op het professionele vlak zorgt de corona-uitbraak ook voor een uitdaging; hoewel we tijdens de gedeeltelijke lockdown ook al veel spullen hebben gekocht om het thuis zitten en werken zo comfortabel mogelijk te maken, denk ik dat de komende weken ervoor gaan zorgen dat de online consumentenbestedingen met dagen als Singles’ Day, Black Friday en de feestdagen een extra vlucht gaan nemen. Mensen die drukke winkels en locaties willen vermijden, gaan online op zoek naar zaken die het leven en werken thuis vergemakkelijken en op zoek naar cadeaus en andere artikelen voor Sinterklaas en kerst.
Natuurlijk gaan we er met de e-commercesector alles aan doen om deze online aankopen in goede banen te leiden en daarom starten we ook dit jaar weer een campagne waarin we met de webwinkels en vervoerders consumenten oproepen om hun feestdagenpakketjes op tijd te bestellen. Webwinkeliers kunnen hier individueel natuurlijk ook aan bijdragen en hier help ik je natuurlijk graag bij. Zo heb ik een aantal tips waarmee je de druk in je winkel én op de logistieke sector wat kan verlichten:
Wil je meer tips om je optimaal voor te bereiden op de feestdagen? ISM eCompany deelt diverse tips om je klaar te stomen voor de feestdagen:
Online marketing SEA benchmark Online Advertising |
Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...
Carmen Wielaard
3 February 2022
Strategie Online marketing trendrapport |
Wat staat ons in 2022 te wachten op het gebied van e-commerce en digital marketi...
Jurjen Jongejan
3 January 2022
Strategie Online marketing Online marketingstrategie invulsheet
Zonder een actueel en datagedreven beeld van de continu veranderende klantreis l...
Jurjen Jongejan
9 November 2021
Strategie blog |
Het feestdagenseizoen staat weer voor de deur en voor mij persoonlijk staan deze...
Gastblogger
12 November 2020
Strategie blog Marktplaatsen
De e-commerce sector is één van de meest dynamische en snelst groeiende industri...
Gastblogger
12 November 2020