Je winkels sluiten, maar de vraag naar je producten groeit? Zo speel je erop in!

Blog

Sander Lems    25 March 2020   

Het coronavirus heeft de wereld in zijn greep. Na België sluiten nu ook in Nederland steeds meer winkels - nu nog vrijwillig, hun deuren. Waar de meeste branches lijden onder de gevolgen van het coronavirus, ontstaat er voor een beperkt aantal branches juist een hoge vraag naar producten. Denk aan vriezers, thuiswerk-elektronica en bouwmaterialen voor de thuisklusser. Hoe speel je hierop in? En hoe ga je hier nu mee om als je winkels gesloten zijn en je enkel je online kanalen nog beschikbaar hebt?

Verschuiving richting het online kanaal

Nu steeds meer mensen thuis zitten, lijkt men zich massaal voor te bereiden op een langere periode van thuis zijn en besluit hierdoor om (alvast) bouwmaterialen in te kopen. Van het verven van de zolderkamer tot het leggen van een nieuwe vloer. Bouwmarkten ervaren een topdrukte, met alle uitdagingen rondom RIVM-richtlijnen tot gevolg. Met de dreigende sluiting van winkels in Nederland, wil je juist jouw webshop voorbereiden op het (deels) opvangen van de gestopte verkopen via de winkels.

Creatief ondernemerschap – flexibele inzet beschikbaar personeel

Soms zijn er creatieve oplossingen te bedenken om in deze periode alsnog zo goed mogelijk je klanten te bedienen. Stel, je verkoopt vloeren en je winkels moeten sluiten. De vraag naar vloeren is nu hoog, de eigen voorraad is sterk, leveranciers kunnen nog ruim leveren en logistiek rondom de bezorging is ook op orde. Hoe kan de klant een vloer uitkiezen zonder deze in de winkel te hebben gezien? Zonder de structuur te hebben gevoeld en de exacte kleur te hebben gezien.

In dit geval zou je personeel kleine stalen kunnen laten zagen van de vloeren die je op voorraad hebt en deze labelen met een productnaam of nummer. Hiervan kan je vervolgens op aanvraag pakketjes samenstellen en opsturen. Toon deze mogelijkheid tot het opsturen van stalen prominent in je online verkoopkanalen en ga hier actief met de (telefonische) klantenservice mee aan de slag.

Met dit soort flexibele, snel op te zetten, nieuwe concepten maak jij het verschil ten opzichte van andere spelers in jouw branche.

Geschreven door:

Sander Lems Online Marketing Strateeg

Door zijn 10+ jaar ervaring in vrijwel elke e-commerce (online marketing) discipline helpt Sander Lems klanten als Lucardi, State of Art en Primera met het uitdenken, opstarten en finetunen van de online marketingstrategie.

Sander_Lems_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Lems Online Marketing Strateeg

Door zijn 10+ jaar ervaring in vrijwel elke e-commerce (online marketing) discipline helpt Sander Lems klanten als Lucardi, State of Art en Primera met het uitdenken, opstarten en finetunen van de online marketingstrategie.

Sander_Lems_ISM-eCompany

Ook interessant

  • Je winkels sluiten, maar de vraag naar je producten groeit? Zo speel je erop in!

    Je winkels sluiten, maar de vraag naar je producten groeit? Zo speel je erop in!

    Online marketingstrategie |

    Het coronavirus heeft de wereld in zijn greep. Na België sluiten nu ook in Neder...

    Sander Lems   
    25 March 2020   

  • 11 onmisbare online marketingtrends in e-commerce in 2020

    11 onmisbare online marketingtrends in e-commerce in 2020

    Online marketing Online marketingstrategie blog |

    Of het nu gaat om online adverteren, conversie-optimalisatie of SEO, de online m...

    Sander Lems   
    17 March 2020   

  • [Presentatie] Meer succes door de inzet van een centraal klantbeeld

    [Presentatie] Meer succes door de inzet van een centraal klantbeeld

    Personalisatie Online marketingstrategie presentatie

    Zonder centraal klantbeeld kunt u niet personaliseren. 

    Patty Bastiaansen   
    12 March 2020   

Meer van Sander Lems

  • Je winkels sluiten, maar de vraag naar je producten groeit? Zo speel je erop in!

    Je winkels sluiten, maar de vraag naar je producten groeit? Zo speel je erop in!

    Online marketingstrategie |

    Het coronavirus heeft de wereld in zijn greep. Na België sluiten nu ook in Neder...

    Sander Lems   
    25 March 2020   

  • 11 onmisbare online marketingtrends in e-commerce in 2020

    11 onmisbare online marketingtrends in e-commerce in 2020

    Online marketing Online marketingstrategie blog |

    Of het nu gaat om online adverteren, conversie-optimalisatie of SEO, de online m...

    Sander Lems   
    25 March 2020   

  • [Presentatie] Hoe kiest u de juiste strategie voor marktplaatsen?

    [Presentatie] Hoe kiest u de juiste strategie voor marktplaatsen?

    Strategie presentatie

    Is het voor u interessant om uw producten via marketplaces te verkopen?

    Sander Lems   
    25 March 2020