Sander Lems 25 March 2020
Het coronavirus heeft de wereld in zijn greep. Na België sluiten nu ook in Nederland steeds meer winkels - nu nog vrijwillig, hun deuren. Waar de meeste branches lijden onder de gevolgen van het coronavirus, ontstaat er voor een beperkt aantal branches juist een hoge vraag naar producten. Denk aan vriezers, thuiswerk-elektronica en bouwmaterialen voor de thuisklusser. Hoe speel je hierop in? En hoe ga je hier nu mee om als je winkels gesloten zijn en je enkel je online kanalen nog beschikbaar hebt?
Nu steeds meer mensen thuis zitten, lijkt men zich massaal voor te bereiden op een langere periode van thuis zijn en besluit hierdoor om (alvast) bouwmaterialen in te kopen. Van het verven van de zolderkamer tot het leggen van een nieuwe vloer. Bouwmarkten ervaren een topdrukte, met alle uitdagingen rondom RIVM-richtlijnen tot gevolg. Met de dreigende sluiting van winkels in Nederland, wil je juist jouw webshop voorbereiden op het (deels) opvangen van de gestopte verkopen via de winkels.
Soms zijn er creatieve oplossingen te bedenken om in deze periode alsnog zo goed mogelijk je klanten te bedienen. Stel, je verkoopt vloeren en je winkels moeten sluiten. De vraag naar vloeren is nu hoog, de eigen voorraad is sterk, leveranciers kunnen nog ruim leveren en logistiek rondom de bezorging is ook op orde. Hoe kan de klant een vloer uitkiezen zonder deze in de winkel te hebben gezien? Zonder de structuur te hebben gevoeld en de exacte kleur te hebben gezien.
In dit geval zou je personeel kleine stalen kunnen laten zagen van de vloeren die je op voorraad hebt en deze labelen met een productnaam of nummer. Hiervan kan je vervolgens op aanvraag pakketjes samenstellen en opsturen. Toon deze mogelijkheid tot het opsturen van stalen prominent in je online verkoopkanalen en ga hier actief met de (telefonische) klantenservice mee aan de slag.
Met dit soort flexibele, snel op te zetten, nieuwe concepten maak jij het verschil ten opzichte van andere spelers in jouw branche.
Door zijn 10+ jaar ervaring in vrijwel elke e-commerce (online marketing) discipline helpt Sander Lems klanten als Lucardi, State of Art en Primera met het uitdenken, opstarten en finetunen van de online marketingstrategie.
Door zijn 10+ jaar ervaring in vrijwel elke e-commerce (online marketing) discipline helpt Sander Lems klanten als Lucardi, State of Art en Primera met het uitdenken, opstarten en finetunen van de online marketingstrategie.
Strategie Online marketing Online marketingstrategie invulsheet |
Zonder een actueel en datagedreven beeld van de continu veranderende klantreis l...
Jurjen Jongejan
9 November 2021
Strategie Online marketing Online marketingstrategie blog |
Een goede online marketingstrategie is gebaseerd op data en is essentieel voor h...
Jurjen Jongejan
9 November 2021
Online marketingstrategie video presentatie
Veel bedrijven steken veel tijd en geld in het aantrekken van verkeer richting h...
Sander Lems
10 June 2021
Online marketingstrategie video presentatie |
Veel bedrijven steken veel tijd en geld in het aantrekken van verkeer richting h...
Sander Lems
25 March 2020
Strategie Online marketingstrategie whitepaper |
Je kan het zo gek niet bedenken of er is een dag voor bedacht. Denk aan Wereld E...
Sander Lems
25 March 2020
Online marketing Online marketingstrategie video
Wat staat er in 2021 te gebeuren op het gebied van digital (e-commerce) marketin...
Sander Lems
25 March 2020