De aanpak voor succesvolle A/B-testen

Presentatie

Mayke van de Ven    11 September 2018   

A/B-testen is een onmisbaar middel voor iedere webshop die structureel de digitale omzet wil verhogen. Variant A met variant B vergelijken klinkt heel simpel, maar de uitvoering blijkt toch vaak ingewikkeld te zijn. A/B-testen is tegenwoordig erg populair en tools maken het eenvoudig om een test op te zetten. Er zijn echter een aantal elementen waarmee u rekening dient te houden bij de opzet van een A/B-test. Niet correct een dergelijke test opzetten betekent dat u resultaten gaat interpreteren die niet weergeven wat u wilde meten.  Een verkeerde conclusie is dan snel getrokken. Tijdens haar presentatie legde ISM'er Mayke van de Ven uit wat het belang is van A/B-testen en hoe u een test correct opzet.  

 

 

Spreker:

Mayke van der Ven Webanalytics & Conversie-optimaliatie Consultant

Tijdens de master Economische Psychologie is de passie voor Conversie Optimalisatie bij Mayke ontstaan. Door analytische kennis te combineren met o.a. wetenschappelijke psychologische theorieën zorgt ze voor nog effectievere A/B-testen. Ze werkt onder andere voor klanten als: Condoom Anoniem, Enveloppenland, Vingino en EP.

Mayke-van-der-Ven__ISM-eCompany
Spreker:

Mayke van der Ven Webanalytics & Conversie-optimaliatie Consultant

Tijdens de master Economische Psychologie is de passie voor Conversie Optimalisatie bij Mayke ontstaan. Door analytische kennis te combineren met o.a. wetenschappelijke psychologische theorieën zorgt ze voor nog effectievere A/B-testen. Ze werkt onder andere voor klanten als: Condoom Anoniem, Enveloppenland, Vingino en EP.

Mayke-van-der-Ven__ISM-eCompany

Ook interessant

  • De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q3 2019

    De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q3 2019

    Conversie-optimalisatie Online marketing presentatie |

    Wat is een goed conversiepercentage voor uw modewebwinkel? Wat is de gemiddelde ...

    Wouter Wensing   
    29 October 2019   

  • Meer impact met conversie-optimalisatie met de juiste KPI’s en analyses

    Meer impact met conversie-optimalisatie met de juiste KPI’s en analyses

    Conversie-optimalisatie Online marketing presentatie |

    Hoe behaalt u meer impact met conversie-optimalisatie, KPI's en analyses?

    Loef Kleinmeijer   
    22 September 2019   

  • De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2019

    De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2019

    Conversie-optimalisatie Online marketing presentatie

    Wat is een goed conversiepercentage voor uw modewebwinkel? Wat is een goed conve...

    Wouter Wensing   
    3 September 2019   

Meer van Mayke van de Ve...

  • De aanpak voor succesvol A/B-testen

    De aanpak voor succesvol A/B-testen

    Conversie-optimalisatie Online marketing presentatie |

    A/B-testen is een onmisbaar middel voor iedere webshop die structureel de digita...

    Mayke van de Ven   
    11 September 2018   

  • Verbeter uw conversie en UX dankzij usability onderzoek

    Verbeter uw conversie en UX dankzij usability onderzoek

    Conversie-optimalisatie Online marketing presentatie |

    Als u écht wilt weten waar uw bezoekers vastlopen en waarom, dan is een gedegen ...

    Mayke van de Ven   
    11 September 2018   

  • De aanpak voor succesvolle A/B-testen

    De aanpak voor succesvolle A/B-testen

    Conversie-optimalisatie Online marketing presentatie

    A/B-testen is een onmisbaar middel voor iedere webshop die structureel de digita...

    Mayke van de Ven   
    11 September 2018