Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

Presentatie

Sander Berlinski    24 September 2019   

Hoe formuleert u een toekomstbestendige strategie?

De schoenenbranche lijkt zo nu en dan meer op een western film dan een gezonde markt: meer- en meer partijen die vechten om een stukje marktaandeel en een race naar de bodem met steeds hogere kortingen en prijsstunters. Om die redenen besloot het familiebedrijf van den Assem dat het tijd was voor een nieuwe koers. In een recordtijd wist de schoenenretailer de klant en klantreis te analyseren en een toekomstbestendige strategie te formuleren. Het resultaat? Een ambitieus groeiplan, een nieuwe manier van werken en bovenal vertrouwen in een rooskleurige toekomst. Aan de hand van deze case, legde E-commerce Strateeg Sander Berlinski u stap voor stap uit hoe u op basis van de klantreis zelf een toekomstbestendige strategie- en succesvolle executie kunt realiseren.

 


 

Geschreven door:

Sander Berlinski E-commerce Strateeg

Sander is E-commerce Strateeg bij fullservice e-commerce bureau ISM eCompany. In deze rol helpt hij retailers, merkfabrikanten en groothandels met het ontwikkelen van een winnende (e-)commerce strategie en succesvolle digitale transformaties. Als voormalig fulltime Marketing Lecturer in verschillende masterprogramma’s aan de Universiteit van Tilburg, is hij in staat om relevante bevindingen uit de (gedrags)wetenschap en business cases uit het bedrijfsleven succesvol toe te passen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Berlinski E-commerce Strateeg

Sander is E-commerce Strateeg bij fullservice e-commerce bureau ISM eCompany. In deze rol helpt hij retailers, merkfabrikanten en groothandels met het ontwikkelen van een winnende (e-)commerce strategie en succesvolle digitale transformaties. Als voormalig fulltime Marketing Lecturer in verschillende masterprogramma’s aan de Universiteit van Tilburg, is hij in staat om relevante bevindingen uit de (gedrags)wetenschap en business cases uit het bedrijfsleven succesvol toe te passen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany

Meer evenementen

  • In 3 stappen naar een effectieve online marketingstrategie

    In 3 stappen naar een effectieve online marketingstrategie

    Online marketing SEA presentatie |

    Het opstellen van een online marketingstrategie kan een lastige opgave zijn, we ...

    Kees Beckeringh   
      

  • Invultemplate: in 3 stappen naar een online marketingstrategie

    Invultemplate: in 3 stappen naar een online marketingstrategie

    Online marketing SEA presentatie |

    Het is belangrijk om met een goed onderbouwd online marketingplan het nieuwe jaa...

    Kees Beckeringh   
      

  • Wat zijn de valkuilen in B2B e-commerce?

    Wat zijn de valkuilen in B2B e-commerce?

    Online marketing SEA presentatie |

    Veel B2B-organisaties die overgaan op e-commerce ervaren dit als een flinke uitd...

    Merel Roest   
      

  • Bied op uw meest waardevolle doelgroepen met Google Ads-scripts

    Bied op uw meest waardevolle doelgroepen met Google Ads-scripts

    Online marketing SEA presentatie |

    Als adverteerder bent u ongetwijfeld bekend met de vele optimalisatiemogelijkhed...

    Thuy Mai Tran   
      

  • Waarom e-commerce onderdeel moet zijn van je B2B-bedrijfsstrategie

    Waarom e-commerce onderdeel moet zijn van je B2B-bedrijfsstrategie

    Online marketing SEA presentatie |

    Webshops zijn al lang niet meer alleen voor consumenten. Toch zijn er nog veel o...

    Merel Roest   
      

  • Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Marketingstrategie

    Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Marketingstrategie

    Online marketing SEA presentatie |

    Veel e-commercemanagers en marketeers moeten vaak hun hersens kraken voor het be...

    Fenna Leemans   
      

  • SEO in 2020: zo bereikt u de top en verslaat u de e-commercereuzen in Google

    SEO in 2020: zo bereikt u de top en verslaat u de e-commercereuzen in Google

    Online marketing SEA presentatie |

    Wie domineert de top 10 van Google met SEO? We deden een benchmarkonderzoek onde...

    Kees Beckeringh   
      

  • SEO in 2020: zo bereikt u de top en verslaat u de e-commercereuzen in Google

    SEO in 2020: zo bereikt u de top en verslaat u de e-commercereuzen in Google

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe komt u in de top 10 van Google met SEO?

    Kees Beckeringh   
      

  • 5 social media metrics die echt belangrijk zijn

    5 social media metrics die echt belangrijk zijn

    Online marketing SEA presentatie |

    Meten is weten. Ook bij social media advertising. Zonder de juiste social media ...

    Alain van den Donk   
      

  • Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Advertising (SEA)

    Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Advertising (SEA)

    Online marketing SEA presentatie

    Dat Online Advertising (SEA) een belangrijk onderdeel is van de online marketing...

    Marissa van der Vliet   
      

Ook interessant

  • Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Marketingstrategie

    Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Marketingstrategie

    Online marketing SEA presentatie |

    Veel e-commercemanagers en marketeers moeten vaak hun hersens kraken voor het be...

    Fenna Leemans   
    4 December 2019   

  • Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Online marketing SEA presentatie |

    Is uw strategisch fundament sterk genoeg om een effectieve online marketingstrat...

    Sander Berlinski   
    26 November 2019   

  • De 12 bouwstenen voor een goede online marketingstrategie

    De 12 bouwstenen voor een goede online marketingstrategie

    Online marketing SEA presentatie

    Een goede online marketingstrategie is gebaseerd op data en is essentieel voor h...

    Kees Beckeringh   
    14 November 2019   

Meer van Sander Berlinsk...

  • Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Online marketing SEA presentatie |

    Is uw strategisch fundament sterk genoeg om een effectieve online marketingstrat...

    Sander Berlinski   
    24 September 2019   

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe formuleert u een data gedreven e-commercestrategie?

    Sander Berlinski   
    24 September 2019   

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Online marketing SEA presentatie

    Klanten worden vandaag de dag steeds veeleisender. En het is lastig om als websh...

    Sander Berlinski   
    24 September 2019