Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

Presentatie

Sander Berlinski    24 September 2019   

Hoe formuleert u een toekomstbestendige strategie?

De schoenenbranche lijkt zo nu en dan meer op een western film dan een gezonde markt: meer- en meer partijen die vechten om een stukje marktaandeel en een race naar de bodem met steeds hogere kortingen en prijsstunters. Om die redenen besloot het familiebedrijf van den Assem dat het tijd was voor een nieuwe koers. In een recordtijd wist de schoenenretailer de klant en klantreis te analyseren en een toekomstbestendige strategie te formuleren. Het resultaat? Een ambitieus groeiplan, een nieuwe manier van werken en bovenal vertrouwen in een rooskleurige toekomst. Aan de hand van deze case, legde E-commerce Strateeg Sander Berlinski u stap voor stap uit hoe u op basis van de klantreis zelf een toekomstbestendige strategie- en succesvolle executie kunt realiseren.

 


 

Geschreven door:

Sander Berlinski E-commerce Strateeg

Sander is E-commerce Strateeg bij fullservice e-commerce bureau ISM eCompany. In deze rol helpt hij retailers, merkfabrikanten en groothandels met het ontwikkelen van een winnende (e-)commerce strategie en succesvolle digitale transformaties. Als voormalig fulltime Marketing Lecturer in verschillende masterprogramma’s aan de Universiteit van Tilburg, is hij in staat om relevante bevindingen uit de (gedrags)wetenschap en business cases uit het bedrijfsleven succesvol toe te passen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Berlinski E-commerce Strateeg

Sander is E-commerce Strateeg bij fullservice e-commerce bureau ISM eCompany. In deze rol helpt hij retailers, merkfabrikanten en groothandels met het ontwikkelen van een winnende (e-)commerce strategie en succesvolle digitale transformaties. Als voormalig fulltime Marketing Lecturer in verschillende masterprogramma’s aan de Universiteit van Tilburg, is hij in staat om relevante bevindingen uit de (gedrags)wetenschap en business cases uit het bedrijfsleven succesvol toe te passen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany

Meer evenementen

  • 5 onmisbare KPI's voor social media advertising

    5 onmisbare KPI's voor social media advertising

    Online marketing SEA presentatie |

    Voor succesvolle campagnes op social media moet je steeds nieuwe beelden bedenke...

    Alain van den Donk   
      

  • Invulsheet KPI's voor social media advertising

    Invulsheet KPI's voor social media advertising

    Online marketing SEA presentatie |

    Welke KPI's voor social media advertising zijn essentieel? Hoe houd u ze bij? Ge...

    Alain van den Donk   
      

  • De vijf valkuilen waardoor u uw e-mailmarketingdata niet goed inzet

    De vijf valkuilen waardoor u uw e-mailmarketingdata niet goed inzet

    Online marketing SEA presentatie |

    Behaal meer succes met e-mailmarketing

    Michelle Brinkhuis   
      

  • De vijf valkuilen waardoor u uw e-mailmarketingdata niet goed inzet

    De vijf valkuilen waardoor u uw e-mailmarketingdata niet goed inzet

    Online marketing SEA presentatie |

    Data zijn de basis voor gepersonaliseerde en goed converterende e-mailings. Dat ...

    Michelle Brinkhuis   
      

  • Wat is display advertising en hoe zet je het in?

    Wat is display advertising en hoe zet je het in?

    Online marketing SEA presentatie |

    Elke webshop wil groeien, die van u natuurlijk ook. Om dit te bereiken worden er...

    Charlotte Vermeul   
      

  • Dit heb je gemist bij de Data Driven Strategy Conference 2019

    Dit heb je gemist bij de Data Driven Strategy Conference 2019

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe ontwikkel je een goede en toekomstbestendige bedrijfs- en e-commercestrategi...

    Marissa van der Vliet   
      

  • Spelen binnen een disruptieve markt

    Spelen binnen een disruptieve markt

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe ontwikkelt u zich als pure player in een disruptieve markt? 

    Berry de Snoo   
      

  • De merkstrategie van Mobiel.nl

    De merkstrategie van Mobiel.nl

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe is de merkstrategie van Mobiel.nl ontstaan?

    Maarten Roomer   
      

  • Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe formuleert u een toekomstbestendige strategie?

    Sander Berlinski   
      

  • Zo vertaalt u uw online marketingstrategie naar Google Ads

    Zo vertaalt u uw online marketingstrategie naar Google Ads

    Online marketing SEA presentatie

    Hoe behaalt u uw Google Ads-doelstelling?

    Ralph van Woensel   
      

Ook interessant

  • Dit heb je gemist bij de Data Driven Strategy Conference 2019

    Dit heb je gemist bij de Data Driven Strategy Conference 2019

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe ontwikkel je een goede en toekomstbestendige bedrijfs- en e-commercestrategi...

    Marissa van der Vliet   
    27 September 2019   

  • Spelen binnen een disruptieve markt

    Spelen binnen een disruptieve markt

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe ontwikkelt u zich als pure player in een disruptieve markt? 

    Berry de Snoo   
    24 September 2019   

  • De merkstrategie van Mobiel.nl

    De merkstrategie van Mobiel.nl

    Online marketing SEA presentatie

    Hoe is de merkstrategie van Mobiel.nl ontstaan?

    Maarten Roomer   
    24 September 2019   

Meer van Sander Berlinsk...

  • Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe formuleert u een toekomstbestendige strategie?

    Sander Berlinski   
    24 September 2019   

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Online marketing SEA presentatie |

    Hoe formuleert u een data gedreven e-commercestrategie?

    Sander Berlinski   
    24 September 2019   

  • Digitale transformatie: zo pak je het in 6 stappen aan [case]

    Digitale transformatie: zo pak je het in 6 stappen aan [case]

    Online marketing SEA presentatie

    Verkoop je producten via b2b-kanalen, maar wil je ook direct gaan verkopen aan c...

    Sander Berlinski   
    24 September 2019