[Whitepaper] Meer impact met conversie-optimalisatie met de juiste KPI's en analyses

Whitepaper

Loef Kleinmeijer    6 February 2020   

Veel bedrijven en organisaties zijn inmiddels aan de slag met conversie-optimalisatie. Zo worden er diverse tools en databronnen gebruikt, gebruikersonderzoeken uitgevoerd en A/B­-testen ingezet om aanpassingen te valideren en vervolgens klantgerichte optimalisaties doorgevoerd. Deze activiteiten hebben natuurlijk als doel om een beter resultaat te behalen, zoals een hogere conversieratio, een sterkere omzetstijging of een verbeterde klantervaring. De expertgroep ziet echter dat het beoogde resultaat met conversieoptimalisatie vaak nog niet wordt behaald, alle moeite ten spijt. De expertgroep richtte zicht daarom op de belangrijke onderdelen van het conversie-optimalisatieproces: KPIs en data­-analyse. Download hier het bluepaper van de expertgroep conversion optimization.

Inhoud: Wat leest u in de bluepaper?

Hoe u de juiste KPI's kiest om data-analyses uit te voeren die tot relevante, impactvolle inzichten leiden. Met concrete praktijkvoorbeelden laten we u zien hoe u dit kunt toepassen in uw eigen conversie-optimalisatieprogramma.

shopping tomorrow

Toelichting Wat is ShoppingTomorrow?

ShoppingTomorrow is een onderzoeksprogramma van Thuiswinkel Waarborg. Het doel is om het Nederlandse bedrijven voor te bereiden op de uitdagingen van de nabije toekomst. Onderdeel van het onderzoeksprogramma was de expertgroep conversion optimization, waar Loef Kleinmeijer, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany, voorzitter van is.

Geschreven door:

Loef Kleinmeijer Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Loef is Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany. Hij helpt diverse retailers en merken bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop. Met ruime ervaring bij onder andere Coolblue richt Loef zich op diverse aspecten van conversie-optimalisatie, waaronder webanalytics, A/B-testen en het opzetten of verbeteren van een optimalisatieproces. Dit alles met als doel om op structurele wijze klantervaringen en daarmee het resultaat van webshops te verbeteren.

Loef_Kleinmeijer_ISM-eCompany
Geschreven door:

Loef Kleinmeijer Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant

Loef is Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany. Hij helpt diverse retailers en merken bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop. Met ruime ervaring bij onder andere Coolblue richt Loef zich op diverse aspecten van conversie-optimalisatie, waaronder webanalytics, A/B-testen en het opzetten of verbeteren van een optimalisatieproces. Dit alles met als doel om op structurele wijze klantervaringen en daarmee het resultaat van webshops te verbeteren.

Loef_Kleinmeijer_ISM-eCompany

Ook interessant

  • De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2020

    De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2020

    Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark |

    Wat is een goed conversiepercentage voor jouw modewebwinkel? Wat is de gemiddeld...

    Loef Kleinmeijer   
    3 August 2020   

  • Hoe Youfone een smart klantomgeving bouwt

    Hoe Youfone een smart klantomgeving bouwt

    Conversie-optimalisatie blog |

    Even een factuur downloaden, of je gebruik checken. Dat ging niet altijd gemakke...

    ISM eCompany   
    8 July 2020   

  • [Save the date] Mijn nieuwe boek over conversie-optimalisatie komt bijna uit!

    [Save the date] Mijn nieuwe boek over conversie-optimalisatie komt bijna uit!

    Conversie-optimalisatie

    Binnenkort komt mijn nieuwe boek over conversie-optimalisatie uit! Gloednieuwe c...

    Jurjen Jongejan   
    12 May 2020   

Meer van Loef Kleinmeije...

  • De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2020

    De e-commercebenchmark voor modewebwinkels Q2 2020

    Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark |

    Wat is een goed conversiepercentage voor jouw modewebwinkel? Wat is de gemiddeld...

    Loef Kleinmeijer   
    6 February 2020   

  • De e-commercebenchmark voor modewebwinkels ten tijde van de coronacrisis

    De e-commercebenchmark voor modewebwinkels ten tijde van de coronacrisis

    Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark |

    Wat is een goed conversiepercentage voor uw modewebwinkel ten tijde van de coron...

    Loef Kleinmeijer   
    6 February 2020   

  • Conversie-optimalisatie ten tijde van het coronavirus: zo verhoog je de conversie in je webshop

    Conversie-optimalisatie ten tijde van het coronavirus: zo verhoog je de conversie in je webshop

    Conversie-optimalisatie blog

    Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep en de gevolgen ervan zijn voor all...

    Loef Kleinmeijer   
    6 February 2020