Loef Kleinmeijer 6 February 2020
Veel bedrijven en organisaties zijn inmiddels aan de slag met conversie-optimalisatie. Zo worden er diverse tools en databronnen gebruikt, gebruikersonderzoeken uitgevoerd en A/B-testen ingezet om aanpassingen te valideren en vervolgens klantgerichte optimalisaties doorgevoerd. Deze activiteiten hebben natuurlijk als doel om een beter resultaat te behalen, zoals een hogere conversieratio, een sterkere omzetstijging of een verbeterde klantervaring. De expertgroep ziet echter dat het beoogde resultaat met conversieoptimalisatie vaak nog niet wordt behaald, alle moeite ten spijt. De expertgroep richtte zicht daarom op de belangrijke onderdelen van het conversie-optimalisatieproces: KPI’s en data-analyse. Download hier het bluepaper van de expertgroep conversion optimization.
Hoe u de juiste KPI's kiest om data-analyses uit te voeren die tot relevante, impactvolle inzichten leiden. Met concrete praktijkvoorbeelden laten we u zien hoe u dit kunt toepassen in uw eigen conversie-optimalisatieprogramma.
ShoppingTomorrow is een onderzoeksprogramma van Thuiswinkel Waarborg. Het doel is om het Nederlandse bedrijven voor te bereiden op de uitdagingen van de nabije toekomst. Onderdeel van het onderzoeksprogramma was de expertgroep conversion optimization, waar Loef Kleinmeijer, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany, voorzitter van is.
Loef is Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany. Hij helpt diverse retailers en merken bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop. Met ruime ervaring bij onder andere Coolblue richt Loef zich op diverse aspecten van conversie-optimalisatie, waaronder webanalytics, A/B-testen en het opzetten of verbeteren van een optimalisatieproces. Dit alles met als doel om op structurele wijze klantervaringen en daarmee het resultaat van webshops te verbeteren.
Loef is Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany. Hij helpt diverse retailers en merken bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop. Met ruime ervaring bij onder andere Coolblue richt Loef zich op diverse aspecten van conversie-optimalisatie, waaronder webanalytics, A/B-testen en het opzetten of verbeteren van een optimalisatieproces. Dit alles met als doel om op structurele wijze klantervaringen en daarmee het resultaat van webshops te verbeteren.
Conversie-optimalisatie blog |
Het is je vast niet ontgaan dat Google Analytics 4 gereleased is. Met de komst v...
Timbert Lysen
7 December 2020
Conversie-optimalisatie presentatie |
Een nieuw model voor conversieverhogende productcontent
Jurjen Jongejan
2 November 2020
Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark
Wat is een goed conversiepercentage voor jouw modewebwinkel? Wat is de gemiddeld...
Loef Kleinmeijer
30 October 2020
Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark |
Wat is een goed conversiepercentage voor jouw modewebwinkel? Wat is de gemiddeld...
Loef Kleinmeijer
6 February 2020
Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark |
Wat is een goed conversiepercentage voor jouw modewebwinkel? Wat is de gemiddeld...
Loef Kleinmeijer
6 February 2020
Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark
Wat is een goed conversiepercentage voor uw modewebwinkel ten tijde van de coron...
Loef Kleinmeijer
6 February 2020