Loef Kleinmeijer 6 February 2020
Veel bedrijven en organisaties zijn inmiddels aan de slag met conversie-optimalisatie. Zo worden er diverse tools en databronnen gebruikt, gebruikersonderzoeken uitgevoerd en A/B-testen ingezet om aanpassingen te valideren en vervolgens klantgerichte optimalisaties doorgevoerd. Deze activiteiten hebben natuurlijk als doel om een beter resultaat te behalen, zoals een hogere conversieratio, een sterkere omzetstijging of een verbeterde klantervaring. De expertgroep ziet echter dat het beoogde resultaat met conversieoptimalisatie vaak nog niet wordt behaald, alle moeite ten spijt. De expertgroep richtte zicht daarom op de belangrijke onderdelen van het conversie-optimalisatieproces: KPI’s en data-analyse. Download hier het bluepaper van de expertgroep conversion optimization.
Hoe u de juiste KPI's kiest om data-analyses uit te voeren die tot relevante, impactvolle inzichten leiden. Met concrete praktijkvoorbeelden laten we u zien hoe u dit kunt toepassen in uw eigen conversie-optimalisatieprogramma.
ShoppingTomorrow is een onderzoeksprogramma van Thuiswinkel Waarborg. Het doel is om het Nederlandse bedrijven voor te bereiden op de uitdagingen van de nabije toekomst. Onderdeel van het onderzoeksprogramma was de expertgroep conversion optimization, waar Loef Kleinmeijer, Webanalytics & Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany, voorzitter van is.
Loef is Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany. Hij helpt diverse retailers en merken bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop. Met ruime ervaring bij onder andere Coolblue richt Loef zich op diverse aspecten van conversie-optimalisatie, waaronder webanalytics, A/B-testen en het opzetten of verbeteren van een optimalisatieproces. Dit alles met als doel om op structurele wijze klantervaringen en daarmee het resultaat van webshops te verbeteren.
Loef is Conversie-optimalisatie Consultant bij ISM eCompany. Hij helpt diverse retailers en merken bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop. Met ruime ervaring bij onder andere Coolblue richt Loef zich op diverse aspecten van conversie-optimalisatie, waaronder webanalytics, A/B-testen en het opzetten of verbeteren van een optimalisatieproces. Dit alles met als doel om op structurele wijze klantervaringen en daarmee het resultaat van webshops te verbeteren.
Conversie-optimalisatie blog |
In een reeks artikelen lichten CRO-consultants Lotte Mulder en Daisy van der Kna...
Daisy van der Knaap
17 February 2022
Conversie-optimalisatie blog |
In een reeks artikelen lichten CRO-specialisten Daisy en Lotte de belangrijkste ...
Daisy van der Knaap
25 January 2022
Conversie-optimalisatie blog
In een reeks artikelen lichten CRO-specialisten Daisy en Lotte de belangrijkste ...
Daisy van der Knaap
22 November 2021
Conversie-optimalisatie Online marketing benchmark |
Wat is een goed conversiepercentage voor modewebwinkels? Wat is het conversieper...
Loef Kleinmeijer
6 February 2020
Conversie-optimalisatie blog |
Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep en de gevolgen ervan zijn voor all...
Loef Kleinmeijer
6 February 2020
Conversie-optimalisatie Online marketing whitepaper
Veel bedrijven en organisaties zijn inmiddels aan de slag met conversie-optimali...
Loef Kleinmeijer
6 February 2020