SEA benchmark over heel 2021

Benchmark

Carmen Wielaard    3 February 2022   

Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel is voor een succesvolle e-commerce strategie. Om je hierbij te helpen hebben we deze tweede versie van onze kwantitatieve SEA benchmark gemaakt over het hele jaar 2021. Door de cijfers te vergelijken met jouw eigen resultaten geeft deze benchmark je meer inzicht in de huidige prestaties van jouw organisatie op het gebied van SEA.

Download direct de benchmark

Inhoud: Wat vind je in deze benchmark?

In dit rapport wordt per Key Perfomance Indicator (KPI) een algehele benchmark afgegeven, maar er wordt ook op verschillende niveaus een uitsplitsing gemaakt. Er is uitgesplitst op verschillende branches, omdat ook hiertussen grote verschillen te zien zijn.

SEA Benchmark 2021

Daarom moet je deze benchmark downloaden

Alle data is gebaseerd op Search en Shopping campagnes binnen Google Ads. Let op: de conversie gedreven KPI’s (Conversion rate, CPA en ROAS) in dit rapport zijn gebaseerd op last-click conversies uit Google Analytics, omdat hier door e-commerce managers meestal op wordt gerapporteerd. Hiermee zijn de cijfers conservatiever dan wanneer er naar Google Ads data wordt gekeken.

Geschreven door:

Carmen Wielaard Online Advertising Consultant

Carmen is Online Advertising Consultant bij ISM eCompany. Gedreven door data, ondersteunt ze haar klanten met het opstellen en behalen van hun doelstellingen. Daarnaast denkt ze graag mee over mogelijkheden om hun online advertising strategie naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld door het a/b-testen biedstrategien en het inzetten Display-, YouTube- en lokale campagnes. Carmen is onder andere werkzaam voor Fred de la Bretoniere, State of Art, Lobbes en De Leukste Taartenshop.

Carmen_Wielaard_ISM-eCompany
Geschreven door:

Carmen Wielaard Online Advertising Consultant

Carmen is Online Advertising Consultant bij ISM eCompany. Gedreven door data, ondersteunt ze haar klanten met het opstellen en behalen van hun doelstellingen. Daarnaast denkt ze graag mee over mogelijkheden om hun online advertising strategie naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld door het a/b-testen biedstrategien en het inzetten Display-, YouTube- en lokale campagnes. Carmen is onder andere werkzaam voor Fred de la Bretoniere, State of Art, Lobbes en De Leukste Taartenshop.

Carmen_Wielaard_ISM-eCompany

Ook interessant

  • Het nieuwste campagnetype binnen Google Ads: Performance Max

    Het nieuwste campagnetype binnen Google Ads: Performance Max

    SEA blog Online Advertising |

    De naam zegt het al, dit nieuwe campagnetype moet ervoor gaan zorgen dat jouw pe...

    Jovanka Pavlovic   
    17 February 2022   

  • SEA benchmark over heel 2021

    SEA benchmark over heel 2021

    Online marketing SEA benchmark Online Advertising |

    Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...

    Carmen Wielaard   
    3 February 2022   

  • Het algoritme van Google voor jou laten werken

    Het algoritme van Google voor jou laten werken

    SEA blog Online Advertising

    Een aantal jaar terug was het voor een SEA-specialist nog zaak om per zoekwoord ...

    Jovanka Pavlovic   
    25 January 2022   

Meer van Carmen Wielaard

  • SEA benchmark over heel 2021

    SEA benchmark over heel 2021

    Online marketing SEA benchmark Online Advertising |

    Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...

    Carmen Wielaard   
    3 February 2022   

  • SEA-benchmark H1 2021

    SEA-benchmark H1 2021

    Online marketing SEA benchmark Online Advertising |

    Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...

    Carmen Wielaard   
    3 February 2022   

  • De Hagakure methode: zo pak je het aan

    De Hagakure methode: zo pak je het aan

    Online marketing SEA whitepaper

    Hagakure is de nieuwste manier om je Google Ads te structureren en optimaliseren...

    Carmen Wielaard   
    3 February 2022