Carmen Wielaard 3 February 2022
Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel is voor een succesvolle e-commerce strategie. Om je hierbij te helpen hebben we deze tweede versie van onze kwantitatieve SEA benchmark gemaakt over het hele jaar 2021. Door de cijfers te vergelijken met jouw eigen resultaten geeft deze benchmark je meer inzicht in de huidige prestaties van jouw organisatie op het gebied van SEA.
In dit rapport wordt per Key Perfomance Indicator (KPI) een algehele benchmark afgegeven, maar er wordt ook op verschillende niveaus een uitsplitsing gemaakt. Er is uitgesplitst op verschillende branches, omdat ook hiertussen grote verschillen te zien zijn.
Alle data is gebaseerd op Search en Shopping campagnes binnen Google Ads. Let op: de conversie gedreven KPI’s (Conversion rate, CPA en ROAS) in dit rapport zijn gebaseerd op last-click conversies uit Google Analytics, omdat hier door e-commerce managers meestal op wordt gerapporteerd. Hiermee zijn de cijfers conservatiever dan wanneer er naar Google Ads data wordt gekeken.
Carmen is Online Advertising Consultant bij ISM eCompany. Gedreven door data, ondersteunt ze haar klanten met het opstellen en behalen van hun doelstellingen. Daarnaast denkt ze graag mee over mogelijkheden om hun online advertising strategie naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld door het a/b-testen biedstrategien en het inzetten Display-, YouTube- en lokale campagnes. Carmen is onder andere werkzaam voor Fred de la Bretoniere, State of Art, Lobbes en De Leukste Taartenshop.
Carmen is Online Advertising Consultant bij ISM eCompany. Gedreven door data, ondersteunt ze haar klanten met het opstellen en behalen van hun doelstellingen. Daarnaast denkt ze graag mee over mogelijkheden om hun online advertising strategie naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld door het a/b-testen biedstrategien en het inzetten Display-, YouTube- en lokale campagnes. Carmen is onder andere werkzaam voor Fred de la Bretoniere, State of Art, Lobbes en De Leukste Taartenshop.
SEA blog Online Advertising |
De naam zegt het al, dit nieuwe campagnetype moet ervoor gaan zorgen dat jouw pe...
Jovanka Pavlovic
17 February 2022
Online marketing SEA benchmark Online Advertising |
Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...
Carmen Wielaard
3 February 2022
SEA blog Online Advertising
Een aantal jaar terug was het voor een SEA-specialist nog zaak om per zoekwoord ...
Jovanka Pavlovic
25 January 2022
Online marketing SEA benchmark Online Advertising |
Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...
Carmen Wielaard
3 February 2022
Online marketing SEA benchmark Online Advertising |
Bij ISM eCompany vinden we dat een datagedreven besluitvormingsproces essentieel...
Carmen Wielaard
3 February 2022
Online marketing SEA whitepaper
Hagakure is de nieuwste manier om je Google Ads te structureren en optimaliseren...
Carmen Wielaard
3 February 2022