Hoe presteren sportwebwinkels op het gebied van SEO?

Whitepaper

Kees Beckeringh    12 September 2016   

Welke sportwinkels streven naar de top in de zoekresultaten van zoekmachines? Zoekmachine-optimalisatie voor webwinkels is een vak apart. Dat niet iedereen dit onder de knie heeft blijkt wel uit onze SEO-onderzoeken. Voor het onderzoek selecteerden we willekeurig tien sportwebwinkels die in iedergeval een ruime collectie hebben en genieten van een grote naamsbekendheid in Nederland.

Ontvang de whitepaper direct

Inhoud: Wat leest u in het SEO sportwebwinkel onderzoek?

De eindscores van tien onderzochte webwinkels. Het resultaat: gemiddeld scoren de onderzochte sportwebwinkels slechts een 5.7. Footlocker kwam als beste naar boven met een 7.1. De gemiddelde resultaten van de getoetste onderdelen: opvallend is dat veel sportwebwinkels nog steeds kansen laten liggen bij bekende basisregels voor het schrijven van content. De eindscore per onderdeel in één overzicht: het is noemenswaardig dat de onderzochte sportwebwinkels lager dan een drie scoren op maar liefst twee onderdelen.

Geschreven door:

Kees Beckeringh Team Lead SEO en Online Marketing Strateeg

Kees is 8 jaar werkzaam als online marketingconsultant waarbij zijn focus sinds de start op SEO ligt. Hij heeft gewerkt voor klanten als Lucardi, Heuts en Intersport en geeft regelmatig webinars of spreekt events zoals de Webwinkel Vakdagen. Binnen ISM eCompany heeft Kees een dubbelrol. Naast SEO-consultant is hij ook Online Marketing Strateeg waarbij hij klanten adviseert in het optimaal inzetten van hun kanalen. 

Kees_Beckeringh_ISM-eCompany
Geschreven door:

Kees Beckeringh Team Lead SEO en Online Marketing Strateeg

Kees is 8 jaar werkzaam als online marketingconsultant waarbij zijn focus sinds de start op SEO ligt. Hij heeft gewerkt voor klanten als Lucardi, Heuts en Intersport en geeft regelmatig webinars of spreekt events zoals de Webwinkel Vakdagen. Binnen ISM eCompany heeft Kees een dubbelrol. Naast SEO-consultant is hij ook Online Marketing Strateeg waarbij hij klanten adviseert in het optimaal inzetten van hun kanalen. 

Kees_Beckeringh_ISM-eCompany

Ook interessant

  • [Video] 4 praktische tips voor het efficiënt omgaan met linkwaarde

    [Video] 4 praktische tips voor het efficiënt omgaan met linkwaarde

    Online marketing SEO video |

    Veel bedrijven steken veel tijd en geld in l inkbuilding  met als reden  om extr...

    Henne Bloem   
    23 April 2020   

  • [Presentatie] 4 praktische tips voor het efficiënt omgaan met linkwaarde

    [Presentatie] 4 praktische tips voor het efficiënt omgaan met linkwaarde

    Online marketing SEO presentatie |

    Hoe gaat u linkwaarde verspilling tegen?

    Henne Bloem   
    23 April 2020   

  • Hoe Condoom Anoniem 10% meer mobiele transacties kreeg

    Hoe Condoom Anoniem 10% meer mobiele transacties kreeg

    Conversie-optimalisatie Online marketing SEO whitepaper

    Condoom Anoniem is opgericht in 2004 met het doel om het voor iedereen zo gemakk...

    Loef Kleinmeijer   
    3 February 2020   

Meer van Kees Beckeringh

  • [Video] Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    [Video] Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Online marketing Online marketingstrategie video |

    Hoe achterhaalt u de online behoeften van uw doelgroep? Hoe vertaalt u dit naar ...

    Kees Beckeringh   
    12 September 2016   

  • [Presentatie] Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    [Presentatie] Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?

    Online marketing Online marketingstrategie presentatie |

    Hoe achterhaalt u de online klantbehoeften en vertaalt u dit naar kansen?

    Kees Beckeringh   
    12 September 2016   

  • 5 tips waarmee je in 2020 de top bereikt en de e-commercereuzen verslaat in Google

    5 tips waarmee je in 2020 de top bereikt en de e-commercereuzen verslaat in Google

    SEO blog

    Het is je vast niet ontgaan dat e-commercereuzen als Zalando en Bol.com vaak de ...

    Kees Beckeringh   
    12 September 2016