Sander Berlinski 20 November 2018
Hoe kunt u datagedreven meer uit uw budget halen? Het krijgen van een enkelvoudig beeld van de klant is een zeer belangrijke uitdaging binnen de e-commerce industrie. Door uw online marketingkanalen te beoordelen op hun rol in conversies ('conversie-attributie') kunt u namelijk de customer journey van uw klanten beter in kaart brengen. Bovendien kunt marketingbudgetten beter verdelen met deze kennis.
Er bestaan diverse marketing-attributiemodellen, waarvan de meesten de eindwaarde van een marketingkanaal baseren op de eerste- of laatste klik in de customer journey. Het Markov-attributiemodel doet dit echter anders; ook andere rollen van het kanaal worden meegeteld in het bepalen van de eindwaarde. Bent u toe aan een verdiepingsslag in uw conversie-attributie? Ontdek in deze whitepaper of dit attributiemodel interessant is voor uw online marketingstrategie!
Naast een toelichting op de standaard conversie-attributiemodellen en hun beperkingen, krijgt u ook een toelichting op het Markov-attributiemodel. Daarnaast ontvangt u tips voor het toepassen van dit model op uw eigen kanalen en uitleg hoe u de resultaten van het Markov-model vertaalt naar een gepast budget per online marketingkanaal.
Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.
Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.
Strategie Online marketing trendrapport |
Wat staat ons in 2022 te wachten op het gebied van e-commerce en digital marketi...
Jurjen Jongejan
3 January 2022
Strategie blog duurzaamheid |
Een week geleden was de belangrijkste klimaattop sinds 2015: de klimaattop in Gl...
Leila Govers
26 November 2021
Strategie Online marketing Online marketingstrategie invulsheet
Zonder een actueel en datagedreven beeld van de continu veranderende klantreis l...
Jurjen Jongejan
9 November 2021
Strategie video |
Met een alsmaar toenemend aantal marketing- verkoop- en distributiekanalen en to...
Sander Berlinski
20 November 2018
Strategie video B2B merkstrategie |
Veel retailers, merken en groothandels zijn bezig met het runnen van hun webshop...
Sander Berlinski
20 November 2018
Strategie whitepaper
De internationale dag van de liefde staat 14 februari weer voor de deur. Hoe zor...
Sander Berlinski
20 November 2018