Whitepaper: het Markov-attributiemodel

Whitepaper

Sander Berlinski    20 November 2018   

Hoe kunt u datagedreven meer uit uw budget halen? Het krijgen van een enkelvoudig beeld van de klant is een zeer belangrijke uitdaging binnen de e-commerce industrie. Door uw online marketingkanalen te beoordelen op hun rol in conversies ('conversie-attributie') kunt u namelijk de customer journey van uw klanten beter in kaart brengen. Bovendien kunt marketingbudgetten beter verdelen met deze kennis.  

Ontvang de whitepaper direct

Inleiding Wat vindt u in deze whitepaper?

Er bestaan diverse marketing-attributiemodellen, waarvan de meesten de eindwaarde van een marketingkanaal baseren op de eerste- of laatste klik in de customer journey. Het Markov-attributiemodel doet dit echter anders; ook andere rollen van het kanaal worden meegeteld in het bepalen van de eindwaarde. Bent u toe aan een verdiepingsslag in uw conversie-attributie? Ontdek in deze whitepaper of dit attributiemodel interessant is voor uw online marketingstrategie!

Markovpag4

Preview

Naast een toelichting op de standaard conversie-attributiemodellen en hun beperkingen, krijgt u ook een toelichting op het Markov-attributiemodel. Daarnaast ontvangt u tips voor het toepassen van dit model op uw eigen kanalen en uitleg hoe u de resultaten van het Markov-model vertaalt naar een gepast budget per online marketingkanaal.

Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany

Ook interessant

  • [Presentatie] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    [Presentatie] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    Strategie presentatie |

    Positionering tot personalisatie en van strategie tot executie

    Sander Berlinski   
    21 January 2021   

  • [Video] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    [Video] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    Strategie video B2B |

    Veel retailers, merken en groothandels zijn bezig met het runnen van hun webshop...

    Sander Berlinski   
    21 January 2021   

  • De digital commerce succesfactoren ten tijde van de lockdown

    De digital commerce succesfactoren ten tijde van de lockdown

    Strategie whitepaper checklist

    De tweede lockdown is een feit en heeft een zeer grote impact op het (digital) c...

    Sander Berlinski   
    6 January 2021   

Meer van Sander Berlinsk...

  • [Presentatie] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    [Presentatie] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    Strategie presentatie |

    Positionering tot personalisatie en van strategie tot executie

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • [Video] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    [Video] In 6 stappen een toekomstbestendige en disruptieve strategie voor jouw B2B-webshop

    Strategie video B2B |

    Veel retailers, merken en groothandels zijn bezig met het runnen van hun webshop...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • De digital commerce succesfactoren ten tijde van de lockdown

    De digital commerce succesfactoren ten tijde van de lockdown

    Strategie whitepaper checklist

    De tweede lockdown is een feit en heeft een zeer grote impact op het (digital) c...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018