Whitepaper: het Markov-attributiemodel

Whitepaper

Sander Berlinski    20 November 2018   

Hoe kunt u datagedreven meer uit uw budget halen? Het krijgen van een enkelvoudig beeld van de klant is een zeer belangrijke uitdaging binnen de e-commerce industrie. Door uw online marketingkanalen te beoordelen op hun rol in conversies ('conversie-attributie') kunt u namelijk de customer journey van uw klanten beter in kaart brengen. Bovendien kunt marketingbudgetten beter verdelen met deze kennis.  

Ontvang de whitepaper direct

Inleiding Wat vindt u in deze whitepaper?

Er bestaan diverse marketing-attributiemodellen, waarvan de meesten de eindwaarde van een marketingkanaal baseren op de eerste- of laatste klik in de customer journey. Het Markov-attributiemodel doet dit echter anders; ook andere rollen van het kanaal worden meegeteld in het bepalen van de eindwaarde. Bent u toe aan een verdiepingsslag in uw conversie-attributie? Ontdek in deze whitepaper of dit attributiemodel interessant is voor uw online marketingstrategie!

Markovpag4

Preview

Naast een toelichting op de standaard conversie-attributiemodellen en hun beperkingen, krijgt u ook een toelichting op het Markov-attributiemodel. Daarnaast ontvangt u tips voor het toepassen van dit model op uw eigen kanalen en uitleg hoe u de resultaten van het Markov-model vertaalt naar een gepast budget per online marketingkanaal.

Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany

Ook interessant

  • [Template] IP-adressen automatisch uitsluiten in Google Analytics

    [Template] IP-adressen automatisch uitsluiten in Google Analytics

    Strategie |

    Eigen verkeer uitsluiten in de meetresultaten van bijvoorbeeld Google Analytics ...

    Sander Berlinski   
    26 March 2020   

  • [Video] Merkversterker: zo blijft u de concurrentie voor

    [Video] Merkversterker: zo blijft u de concurrentie voor

    Strategie video |

    U biedt gratis verzending, kosteloos retourneren en next-day-delivery. U optimal...

    Arne Hutter   
    19 March 2020   

  • [Presentatie] Merkversterker: zó blijft u de concurrentie voor!

    [Presentatie] Merkversterker: zó blijft u de concurrentie voor!

    Strategie presentatie

    Wat maakt een merk sterk?

    Arne Hutter   
    19 March 2020   

Meer van Sander Berlinsk...

  • [Template] IP-adressen automatisch uitsluiten in Google Analytics

    [Template] IP-adressen automatisch uitsluiten in Google Analytics

    Strategie |

    Eigen verkeer uitsluiten in de meetresultaten van bijvoorbeeld Google Analytics ...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • Alles wat je wilt weten over marktplaatsen: 9 vragen en antwoorden

    Alles wat je wilt weten over marktplaatsen: 9 vragen en antwoorden

    Strategie blog |

    Met de komst van Amazon in Nederland, kunnen we niet langer om marktplaatsen hee...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • [Presentatie] Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    [Presentatie] Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    Strategie presentatie

    Hoe formuleert u een toekomstbestendige strategie?

    Sander Berlinski   
    20 November 2018