Whitepaper: het Markov-attributiemodel

Whitepaper

Sander Berlinski    20 November 2018   

Hoe kunt u datagedreven meer uit uw budget halen? Het krijgen van een enkelvoudig beeld van de klant is een zeer belangrijke uitdaging binnen de e-commerce industrie. Door uw online marketingkanalen te beoordelen op hun rol in conversies ('conversie-attributie') kunt u namelijk de customer journey van uw klanten beter in kaart brengen. Bovendien kunt marketingbudgetten beter verdelen met deze kennis.  

Ontvang de whitepaper direct

Inleiding Wat vindt u in deze whitepaper?

Er bestaan diverse marketing-attributiemodellen, waarvan de meesten de eindwaarde van een marketingkanaal baseren op de eerste- of laatste klik in de customer journey. Het Markov-attributiemodel doet dit echter anders; ook andere rollen van het kanaal worden meegeteld in het bepalen van de eindwaarde. Bent u toe aan een verdiepingsslag in uw conversie-attributie? Ontdek in deze whitepaper of dit attributiemodel interessant is voor uw online marketingstrategie!

Markovpag4

Preview

Naast een toelichting op de standaard conversie-attributiemodellen en hun beperkingen, krijgt u ook een toelichting op het Markov-attributiemodel. Daarnaast ontvangt u tips voor het toepassen van dit model op uw eigen kanalen en uitleg hoe u de resultaten van het Markov-model vertaalt naar een gepast budget per online marketingkanaal.

Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany

Ook interessant

  • [Video] Kanaalconflicten: zo ga je er mee om

    [Video] Kanaalconflicten: zo ga je er mee om

    Strategie video |

    Met een alsmaar toenemend aantal marketing- verkoop- en distributiekanalen en to...

    Sander Berlinski   
    25 May 2021   

  • [Video] Q&A over een toekomstbestendige e-commercestrategie voor jouw B2C- of B2B-webshop

    [Video] Q&A over een toekomstbestendige e-commercestrategie voor jouw B2C- of B2B-webshop

    Strategie video B2B merkstrategie |

    Veel retailers, merken en groothandels zijn bezig met het runnen van hun webshop...

    Sander Berlinski   
    11 May 2021   

  • 3 tips om jouw webshop voor te bereiden op Moederdag & Vaderdag

    3 tips om jouw webshop voor te bereiden op Moederdag & Vaderdag

    Strategie Online marketingstrategie blog

    Moederdag en Vaderdag komen er weer aan! Tijd om onze ouders in het zonnetje te ...

    ISM eCompany   
    29 April 2021   

Meer van Sander Berlinsk...

  • [Video] Kanaalconflicten: zo ga je er mee om

    [Video] Kanaalconflicten: zo ga je er mee om

    Strategie video |

    Met een alsmaar toenemend aantal marketing- verkoop- en distributiekanalen en to...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • [Video] Q&A over een toekomstbestendige e-commercestrategie voor jouw B2C- of B2B-webshop

    [Video] Q&A over een toekomstbestendige e-commercestrategie voor jouw B2C- of B2B-webshop

    Strategie video B2B merkstrategie |

    Veel retailers, merken en groothandels zijn bezig met het runnen van hun webshop...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • 9 tips om jouw webshop Valentijnproof te maken

    9 tips om jouw webshop Valentijnproof te maken

    Strategie whitepaper

    De internationale dag van de liefde staat 14 februari weer voor de deur. Hoe zor...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018