Whitepaper: het Markov-attributiemodel

Whitepaper

Sander Berlinski    20 November 2018   

Hoe kunt u data-gedreven meer uit uw budget halen? Het krijgen van een enkelvoudig beeld van de klant is een zeer belangrijke uitdaging binnen de e-commerce industrie. Door uw online marketingkanalen te beoordelen op hun rol in conversies ('conversie-attributie') kunt u namelijk de customer journey van uw klanten beter in kaart brengen. Bovendien kunnen marketingbudgetten beter verdeeld worden met deze kennis.  

Ontvang de whitepaper direct

Inleiding Wat vindt u in deze whitepaper?

Er bestaan diverse marketing-attributiemodellen, waarvan de meesten de eindwaarde van een marketingkanaal baseren op de eerste- of laatste klik in de customer journey. Het Markov-attributiemodel doet dit echter anders; ook andere rollen van het kanaal worden meegeteld in het bepalen van de eindwaarde. Bent u toe aan een verdiepingsslag in uw conversie-attributie? Ontdek in deze whitepaper of dit attributiemodel interessant is voor uw online marketingstrategie!

Markovpag4

Preview

Naast een toelichting op de standaard conversie-attributiemodellen en hun beperkingen, krijgt u ook een toelichting op het Markov-attributiemodel. Daarnaast ontvangt u tips voor het toepassen van dit model op uw eigen kanalen en uitleg hoe u de resultaten van het Markov-model vertaalt naar een gepast budget per online marketingkanaal.

Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany

Ook interessant

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Hoe formuleert u een data gedreven e-commercestrategie?

    Sander Berlinski   
    17 October 2019   

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Klanten worden vandaag de dag steeds veeleisender. En het is lastig om als websh...

    Sander Berlinski   
    17 October 2019   

  • Dit heb je gemist bij de Data Driven Strategy Conference 2019

    Dit heb je gemist bij de Data Driven Strategy Conference 2019

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper

    Hoe ontwikkel je een goede en toekomstbestendige bedrijfs- en e-commercestrategi...

    Marissa van der Vliet   
    27 September 2019   

Meer van Sander Berlinsk...

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Hoe formuleert u een data gedreven e-commercestrategie?

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Klanten worden vandaag de dag steeds veeleisender. En het is lastig om als websh...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    Case van den Assem: van strategie tot executie: zó gebruikt u de klantreis als basis voor duurzame groei

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper

    Hoe formuleert u een toekomstbestendige strategie?

    Sander Berlinski   
    20 November 2018