Whitepaper: het Markov-attributiemodel

Whitepaper

Sander Berlinski    20 November 2018   

Hoe kunt u data-gedreven meer uit uw budget halen? Het krijgen van een enkelvoudig beeld van de klant is een zeer belangrijke uitdaging binnen de e-commerce industrie. Door uw online marketingkanalen te beoordelen op hun rol in conversies ('conversie-attributie') kunt u namelijk de customer journey van uw klanten beter in kaart brengen. Bovendien kunnen marketingbudgetten beter verdeeld worden met deze kennis.  

Ontvang de whitepaper direct

Inleiding Wat vindt u in deze whitepaper?

Er bestaan diverse marketing-attributiemodellen, waarvan de meesten de eindwaarde van een marketingkanaal baseren op de eerste- of laatste klik in de customer journey. Het Markov-attributiemodel doet dit echter anders; ook andere rollen van het kanaal worden meegeteld in het bepalen van de eindwaarde. Bent u toe aan een verdiepingsslag in uw conversie-attributie? Ontdek in deze whitepaper of dit attributiemodel interessant is voor uw online marketingstrategie!

Markovpag4

Preview

Naast een toelichting op de standaard conversie-attributiemodellen en hun beperkingen, krijgt u ook een toelichting op het Markov-attributiemodel. Daarnaast ontvangt u tips voor het toepassen van dit model op uw eigen kanalen en uitleg hoe u de resultaten van het Markov-model vertaalt naar een gepast budget per online marketingkanaal.

Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany
Geschreven door:

Sander Berlinski Digitaal Strateeg

Digital strategist & Omnichannel-specialist Sander is Digitaal Strateeg bij ISM eCompany. In zijn rol helpt hij retailers en merken met het uitdenken van de ideale omnichannel strategie. Als voormalig docent kanaalmanagement, strategisch marketingmanagement en digitale strategieën in verschillende masterprogramma’s aan Tilburg University, is hij in staat om relevante bevindingen uit de wetenschap en het bedrijfsleven aan elkaar te koppelen in zijn werk en presentaties.

Sander_Berlinski_ISM-eCompany

Ook interessant

  • Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Marketingstrategie

    Dit heb je gemist bij de Masterclass Online Marketingstrategie

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Veel e-commercemanagers en marketeers moeten vaak hun hersens kraken voor het be...

    Fenna Leemans   
    4 December 2019   

  • Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Is uw strategisch fundament sterk genoeg om een effectieve online marketingstrat...

    Sander Berlinski   
    26 November 2019   

  • De 12 bouwstenen voor een goede online marketingstrategie

    De 12 bouwstenen voor een goede online marketingstrategie

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper

    Een goede online marketingstrategie is gebaseerd op data en is essentieel voor h...

    Kees Beckeringh   
    14 November 2019   

Meer van Sander Berlinsk...

  • Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Strategisch fundament: de essentiële checklist voor uw online marketingstrategie

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Is uw strategisch fundament sterk genoeg om een effectieve online marketingstrat...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in 6 stappen

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper |

    Hoe formuleert u een data gedreven e-commercestrategie?

    Sander Berlinski   
    20 November 2018   

  • Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Klantreisoptimalisatie: een datagedreven strategie in zes stappen

    Strategie Online marketing Personalisatie whitepaper

    Klanten worden vandaag de dag steeds veeleisender. En het is lastig om als websh...

    Sander Berlinski   
    20 November 2018