3 ISM-klanten genomineerd voor de DDMA Dutch CRO Awards!

04 september 2018 | 288 Views

Dutch CRO Awards: 3 klanten ISM eCompany genomineerd in de categorie Conversion Tests

Op 4 september maakte brancheorganisatie DDMA bekend dat drie klanten van ISM eCompany zijn genomineerd voor een CRO Award in de categorie Conversion tests. Andere genomineerden zijn Waternet en Transavia. Het is de tweede keer dat de DDMA Awards gehouden worden.

 

Lucardi

De A/B-test voor Lucardi toonde aan dat een omnichannel-vriendelijke checkout zorgt voor een ruime stijging in het aantal bestellingen via mobiel en desktop. Aanvankelijk hanteerde Lucardi een bestelproces waarbij eerst adresgegevens moesten worden ingevoerd voordat kon worden gekozen tussen ‘thuisbezorgen’ en ‘ophalen’.  Aangezien bij deze laatste optie adresgegevens, betaalmethode-keuzes en betalingen niet nodig zijn, ontwierp ISM hiervoor twee onafhankelijke flows. Degenen die hun bestelling op wilden halen hoefden enkel hun naam en ophaallocatie te vermelden, waardoor meerdere stappen overgeslagen konden worden. Deze aanpassing zorgde voor een stijging van 14,6 procent in het aantal desktoptransacties en een stijging van 17,9 procent in het aantal mobiele transacties.

“Lucardi heeft naast haar webshop ruim 100 fysieke winkels. De mogelijkheid om je bestelling bij een vestiging in de buurt op te halen is daarom erg aantrekkelijk voor veel van onze klanten,” stelt Elles van Leeuwen, Coördinator Online bij Lucardi. Door de bestelstappen aan te passen op de gewenste ontvangstmethode bezorgen we nu beide klantgroepen een klantvriendelijkere ervaring met onze webshop. Dat uit zich inmiddels duidelijk in het aantal transacties.”

 

Fred de la Bretonniere

Een A/B-test op de desktopversie van Fred de la Bretonieres webshop toonde aan dat e-commerce-georiënteerde weergaves van de afbeeldingen op productdetailpagina’s zorgen voor een stijging van ruim 14 procent in het aantal bestellingen, ten opzichte van branding-georiënteerde weergaves. Voor de test werden de productfoto’s boven de vouw getoond en werden slide- en zoomfuncties toegevoegd aan de bestaande afbeeldingen. In de branding-georiënteerde weergave van de productafbeeldingen ontbraken deze functionaliteiten en stonden de afbeeldingen onder elkaar.

“Bij Fred de la Bretoniere is merkbeleving zeer belangrijk, dus legden we in onze afbeeldingen altijd de voornaamste focus op materialen en afwerkingsdetails. Toen met de A/B-test bewust werd ingespeeld op het faciliteren van conversie, ontdekten we dat we hier grote kansen lagen. We hebben de wijzigingen inmiddels doorgevoerd en merken een duidelijke stijging in het aantal aankopen,” aldus Roel van den Brand, eCommercemanager bij Fred de la Bretoniere.

 

 

Zinzi

Met een A/B-test voor de webshop van Zinzi werd aangetoond dat bezoekers significant vaker het bestelproces doorlopen en bestellingen plaatsen wanneer er een tekst onder de call-to-actionknop staat met een belangrijke USP. Uit vooronderzoek bleek dat de helft van de bezoekers op Zinzi aankopen wil doen om als cadeau weg te geven. Tegelijkertijd kwam op de website niet naar voren dat Zinzi bestellingen standaard in een cadeauverpakking opstuurt.  Door met microcopy onder de knop in de winkelmand te vermelden dat bestellingen standaard in een luxe cadeauverpakking worden bezorgd, steeg de conversie op de desktopwebshop van Zinzi.

“We hebben ontdekt dat de helft van onze klanten bij ons winkelt om een cadeautje voor een ander te kopen,” vertelt Norbert Luckerath, marketingmanager bij Zinzi. “We verzenden bestellingen altijd in een cadeauverpakking, als extra service aan de klant, maar door de A/B-test en het bijbehorende vooronderzoek weten we nu dat het ook waardevol is om voorafgaand aan de aankoop te vertellen dat we dit doen. Inmiddels wordt deze belangrijke USP ook uitgedragen bij de andere disciplines die we bij ISM uitbesteden. ”

 

 

 

Over de CRO Awards
De DDMA Dutch CRO Awards worden sinds 2017 gehouden. Er zijn vier categorieën: Ads testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. De award draagt bij aan de missie van de Commissie CRO van DDMA; kansen tonen voor marketeers, door de branche het belang van CRO te laten zien. DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. De winnaars worden op 20 september bekendgemaakt in het QO hotel te Amsterdam.

 

 

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?