5 ISM-klanten genomineerd voor de Dutch Search Awards

08 November 2019   

Op donderdag 7 november maakte de Dutch Search Awards bekend dat Condoom Anoniem, Lobbes, Duifhuizen, Fred de la Bretoniere en Jeroen Beekman zijn genomineerd voor een award in de categorieën: beste CRO-campagne, beste gebruik van data, beste gebruik van marketing automation en beste software en tools. De winnaars worden op 12 december bekendgemaakt bij de awardshow.

Condoom Anoniem is genomineerd in de categorie beste CRO-campagne

Een A/B-test voor Condoom Anoniem toonde aan dat het tonen van de USP 'Anoniem: niemand ziet waar en wat je hebt besteld' op de webshop, zorgt voor een uplift van 10% in mobiele transacties!  

Hoe is dit resultaat bereikt?

Aanvankelijk toonde Condoom Anoniem de USP ‘Anonieme Bezorging’ op diverse plekken op de webshop. Een USP verliest echter zijn waarde als deze niet duidelijk is voor de bezoeker. Zo kreeg de klantenservice van Condoom Anoniem veel vragen over wat anonieme bezorging precies inhield. Vragen als: kan je op de verpakking zien dat het condooms zijn en staat er bij de betaling dat het een betaling aan Condoom Anoniem betreft? Naar aanleiding van deze onduidelijkheid, bedacht ISM eCompany een USP omtrent anonieme bezorging welke 100 procent gebruiksvriendelijk is én dus daadwerkelijk antwoord geeft op de vragen van bezoekers. De A/B-test voor Condoom Anoniem toonde aan dat het tonen van de USP 'Anoniem: niemand ziet waar en wat je hebt besteld' op de webshop, zorgt voor een uplift van 10% in mobiele transacties!  

Duifhuizen is genomineerd in de categorie beste gebruik van marketing automation

Op basis van productperformance zijn er ruim 80 slecht presterende producten automatisch uitgesloten van Google Shopping-advertenties van Duifhuizen. Het rendement van deze uitgesloten producten (ROAS) was 37 procent lager dan het gemiddelde rendement van de Google Shopping-campagnes.

Hoe is dit resultaat bereikt?

Naast afbeeldingen kun je binnen Google Shopping ook het productaanbod optimaliseren. Bij Google Shopping-campagnes wordt doorgaans het hele productaanbod van de verkoper aangeboden om mee te adverteren. Om het rendement uit Google Shopping te verhogen wilden ISM eCompany en Duifhuizen echter niet adverteren met slecht presterende producten. Daarom heeft ISM eCompany een proces ontwikkeld om producten geautomatiseerd van Google shopping uit te sluiten op basis van productperformance uit zowel Google Ads als uit de totale webshopperformance via Google Analytics.

Lobbes is genomineerd in de categorie beste gebruik van data

Door databronnen te koppelen, kan ISM eCompany samen met Lobbes direct reageren op speelgoedtrends en zo meer impact maken.

Hoe is dit resultaat bereikt?

Lobbes opereert in de trendgevoelige speelgoedmarkt. Hoewel er veel speelgoed is dat ieder jaar weer ongeremd populair is (LEGO, Duplo), houden veel trends slechts een paar maanden aan. Daarom was het doel continu op de hoogte blijven van actuele speelgoedtrends en hier (met SEO) snel op inspelen. Door de data vanuit Google Analytics en Supermetrics te combineren en te plotten in Google sheets, wordt er via Zapier een melding gegeven wanneer een nieuwe trend aan de gang is.

Fred de la Bretoniere en Jeroen Beekman zijn genomineerd in de categorie beste software en tools

Een test voor Fred de la Bretoniere en Jeroen Beekman met het tonen van afwijkende productafbeeldingen, zorgt voor een uplift van respectievelijk 10,7 procent en 17,7 procent in doorklikratio (CTR).

Hoe is dit resultaat bereikt?

ISM eCompany heeft met Fred de la Bretoniere en Jeroen Beekman het gebruik van afwijkende productafbeeldingen binnen Google Shopping getest. In de fashionbranche zijn productafbeeldingen binnen Google Shopping erg vergelijkbaar. Daarnaast bleek zowel uit klantfeedback als op basis van academische theorieën het belang van goede productafbeeldingen.

 

Meer nieuws van ISM

  • State of Art kiest voor PIM-systeem Akeneo Enterprise

    State of Art kiest voor PIM-systeem Akeneo Enterprise

    Online marketing |

    Trots om te delen dat wij onze samenwerking met State of Art uitbreiden met het ...

    08 November 2019   

  • ISM-klant Polyestershoppen is genomineerd voor de Shopping Awards

    ISM-klant Polyestershoppen is genomineerd voor de Shopping Awards

    Online marketing |

    ISM-klant Polyestershoppen is genomineerd voor de publieksprijzen van de Shoppin...

    08 November 2019   

  • ISM eCompany wint de award voor Beste EMEA Partner

    ISM eCompany wint de award voor Beste EMEA Partner

    Online marketing

    ISM eCompany wint de dotties van dotdigital in de categorie Best EMEA partner! D...

    08 November 2019