Design Buddha to Buddha internationaal toonaangevend genoemd

10 december 2014 | 1441 Views

Het door GuiltyPeople en ISM ontwikkelde Buddha to Buddha platform wordt internationaal geroemd als toonbeeld van goed e-commerce design. Consumenten worden verleid tot aankoop dankzij de focus op beleving, branding en storytelling. En dat valt dus niet alleen goed in de smaak bij de klanten van het sieradenmerk.

Online bezoekers worden meegenomen in het verhaal dankzij een perfecte combinatie van techniek en verhaal. De website en webshop zijn ontwikkeld op het Magento Community platform met een volledig responsive design. Door middel van prikkelende visuals en korte verhalen leren bezoekers waar het merk voor staat: ambacht, cultuur en de passie voor het leven.

Creatief en effectief
Eerder ontving GuiltyPeople voor hun prestatie een Honorable Mention van Awwwards, een internationale organisatie die uitzonderlijke websites uitlicht. Daarnaast wordt het ontwerp door steeds meer invloedrijke blogs opgepakt. 

Design Your Way noemt Buddha to Buddha hét voorbeeld van een moderne e-Commerce website. 
Creatief blog The Neo Design schrijft dat “designing an e-commerce website asks for immense dedication” en heeft Buddha to Buddha opgenomen in een showcase. 
Volgens Bashooka behoort het tot de beste websites van 2014. KGN Technologies is het daar mee eens en geeft aan dat de fashion industry continue aan verandering onderhevig is en daarbij dus voorop moet lopen op de laatste trends en ontwikkelingen.

Uiteraard is bij het ontwikkelen van een goed e-commerce design niet alleen het design belangrijk, maar ook het genereren van leads en dus omzet. Daarom is het platform marktgericht ontworpen waarbij SEO en conversie-optimalisatie effectief ingezet worden.

Story sells
Gideon Schipaanboord, eindverantwoordelijk voor GuiltyPeople, gelooft niet in platte verkoop. ‘Elk merk denkt direct aan sales, helemaal als het aankomt op online. Maar er gaat een stuk verleiding aan vooraf. Je producten moeten iets betekenen voor de consument. Het is vergelijkbaar met een schilderij: het krijgt vaak pas echt waarde als je het verhaal erachter kent.”

Over het merk
Buddha to Buddha is in 1992 opgericht. Het merk is direct gelinkt aan het Indonesische eiland Bali en Buddha to Buddha probeert dan ook de spirituele specialiteiten van dit eiland terug te laten komen in de sieraden. Voor velen is Bali namelijk een grote inspiratiebron vanwege het paradijselijke, de cultuur en respect voor het materiaal. Alle designs worden in Amsterdam ontworpen en in Bali uitgevoerd.

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?