GuiltyPeople wint Dutch Interactive Award voor e-commerce en omnichannel

26 mei 2015 | 2677 Views

Rotterdam, 26 mei 2015 - GuiltyPeople, dochteronderneming van ISM eCompany, heeft met de every.day.counts case een Dutch Interactive Award (DIA) in de wacht gesleept. De case every.day.counts (een innovatief shoppingconcept van Esprit) kreeg de prijs toegewezen in de categorie 'e-Commerce & Omnichannel'. Elk jaar worden met deze prijzen de meest indrukwekkende recente interactieve cases over het voetlicht gebracht.

Gideon Schipaanboord, Strategy Director van GuiltyPeople is blij met de award en trots op de samenwerking met klant every.day.counts. “Het doel was om samen een unieke shopervaring te creëren voor klanten van every.day.counts, waarbij online en offline naadloos in elkaar overgaan en elkaar versterken. Dit was ons nooit gelukt zonder de hulp van onze klant, partners en een team dat bruist van energie, lef en creativiteit.” 

Mobiel shoppen
GuiltyPeople ontwikkelde de technologie voor every.day.counts voor een vernieuwend concept in de winkel en een interactieve paskamer die de offline winkelervaring versterkt met online componenten. Doel is om consumenten makkelijk en mobiel te laten shoppen als aanvullingen op de fysieke winkel in de Amsterdamse Kalverstraat. De klant heeft de volledige controle.

De eerste resultaten van de nieuwe omnichannel aanpak zijn positief:

  • Maar liefst 1 op de 3 winkelbezoekers gebruikt de tablets.
  • Door de in-store app is de e-maildatabase met 64 procent gegroeid.
  • Door de ‘Be Social’ button is het aantal followers op Instagram in 4 maanden gegroeid naar 10.000, dit is al 30 procent van het aantal Esprit-followers.
  • Van de app-gebruikers is 50 procent internationaal toerist. De tablets bieden de mogelijkheid om ook in het buitenland in contact te blijven. Every.day.counts wordt momenteel al gevolgd door klanten uit meer dan 20 landen.

Jury: indrukwekkend
De cases zijn bekeken door een jury van zwaargewichten uit de Nederlandse online wereld en beoordeeld op strategie, design en resultaat. De jury was erg te spreken over de case van GuiltyPeople: “Een goede en indrukwekkende case. De wijze waarop tools, gadgets en technieken zowel online als in de fysieke winkel zijn toegepast, maakt grote indruk. De uitwerking van de customer journey is bijzonder.”

GuiltyPeople is onderdeel van ISM eCompany, specialist in omnichannel e-commerce. Directeur Karel van der Woude is trots op het behalen van de award. “De afgelopen twintig jaar heb ik retail zien veranderen. Overal ontstaan nieuwe concepten om winkelgemak te vergroten. De award toont aan dat Guilty People daadwerkelijk bijdraagt aan een ultieme customer journey, door het neerzetten van een werkend omnichannel concept. Daar ben ik trots op.”


De Dutch Interactive Awards zijn dit jaar voor de zesde keer uitgereikt. Het is een initiatief van de online business titel Emerce en de branchevereniging voor internetbureaus, DDA.

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?