10 December 2021
Op donderdag 9 december 2021 maakte de Dutch Search Awards tijdens de awardshow bekend dat ISM eCompany de winnaar is van de award voor de beste CRO-campagne. Samen met onze klant Staatsloterij hebben we deze mooie prijs in de wacht gesleept.
"Het is fijn om erkenning om met deze award te krijgen voor het mooie werk dat we samen met ISM hebben verricht. Hierdoor heeft de zichtbaarheid van CRO binnen onze eigen organisatie een boost gekregen!"
MAARTEN VAN DER GUGTENCRO manager bij Nederlandse Loterij
De uitdaging
Staatsloterij wilde naast de verkoop van losse loten graag meer aandacht en een groei in conversie voor de abonnementen.
Hoe hebben we Staatsloterij geholpen?
Uit usability-onderzoek en A/B-testen bleek dat de naamgeving ‘automatisch meespelen’ voor verwarring zorgde. Het was niet duidelijk dat het gaat om een abonnement waarbij je automatisch elke trekking kans maakt op prijzen. Om de zichtbaarheid te vergroten voegden we de verkoop van abonnementen toe op andere pagina’s waar veel bezoekers komen, zoals de homepage en de pagina voor losse loten. In het winkelmandje zorgden we ervoor dat bezoekers via een simpele klik hun losse lot kunnen omzetten naar een abonnement. Voor een ingrijpende A/B-test op de homepage moesten we draagvlak creëren binnen de organisatie. Door alle learnings uit eerdere A/B-testen te combineren met gebruikersgedrag en klantfeedback, hebben we een goed onderbouwde (en winnende!) uitwerking kunnen voorstellen.
Resultaat
Het resultaat is een uplift in conversie uplift van de verkoop van abonnementen. Ten opzichte van een jaar eerder worden nu ruim 50% meer abonnementen verkocht.
De Dutch Search Awards erkennen, vieren en bekronen bijzondere prestaties in de search marketing industrie. Innovatie en originaliteit zijn essentieel om het verschil te maken in het digitale tijdperk. Zo tillen ze samen de Nederlandse search marketing wereld in haar geheel naar een hoger niveau. Dit jaar vond de awardshow plaats op 9 december 2021.
Agencies, merken, professionals en ontwikkelaars van tools en software konden vanaf 1 juli 2021 hun cases inzenden. Awards worden uitgereikt in de volgende Search-categorieën, Best of Digital, Software & tooling en de bonus categorie.
Wie deze awards winnen? Dat beoordeelt onze vakjury, bestaande uit experts uit het vakgebied. Dit jaar was de jury onder leiding van juryvoorzitter Peter Maas en vice-voorzitter Leonie Botman.
Lees meer op de website van de Dutch Search Awards.
Online marketing |
Wat staat ons in 2022 te wachten in e-commerce en digital marketing? Dit trendra...
10 December 2021
Online marketing |
Op donderdag 9 december 2021 maakte de Dutch Search Awards tijdens de awardshow ...
10 December 2021
Online marketing
7 oktober 2021, Amsterdam – De DDMA Commissie CRO maakt vandaag de genomineerden...
10 December 2021