Lucardi en ISM eCompany winnen DDMA DUTCH CRO Award 2018!

21 september 2018 | 480 Views

Op 20 september wonnen Lucardi en fullservice e-commercebureau ISM eCompany de DDMA Dutch CRO award in de categorie Conversion tests. De jury prees de bedrijfsbrede aanpak, de hoge kwaliteit van de conversietest en de duidelijke aanleiding.

Stijging van 17.9 procent in het aantal mobiele transacties

Door optimalisatie van het bestelproces in de webwinkel van Lucardi was er een stijging van 14.6 procent in het aantal desktoptransacties en een stijging van 17.9 procent in het totaal aantal mobiele transacties.

Aanvankelijk hanteerde Lucardi een bestelproces waarbij klanten eerst adresgegevens moesten invoeren voordat klanten een keuze konden maken tussen thuisbezorgen en ophalen. Bij het ophalen van de bestelling zijn geen adresgegevens, betaalmethodekeuzes en betalingen nodig. Daarom ontwierp ISM eCompany twee onafhankelijke bestelprocessen die via een A/B-test werden getoetst.

“Lucardi heeft naast haar webwinkel ruim honderd fysieke winkels. De mogelijkheid om je bestelling bij een vestiging in de buurt op te halen is daarom erg aantrekkelijk voor veel van onze klanten,” stelt Elles van Leeuwen, Coördinator Online bij Lucardi. Door het aanpassen van de bestelstappen op de gewenste ontvangstmethode bezorgen we nu beide klantgroepen een klantvriendelijkere ervaring in onze webwinkel. Dat uit zich inmiddels duidelijk in het aantal transacties.”

Lucardi en ISm e Company winnen Dutch CRO Award

We hadden drie nominaties bij de DDMA CRO Awards

Bij de tweede editie van de DDMA CRO Awards die jaarlijks worden uitgereikt zijn drie categorieen waarin organisaties kunnen deelnemen. ISM Company was genomineerd met Lucardi, Fred de la Bretoniere en Zinzi in de categorie conversion test. DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, wil door de CRO Awards conversie-optimalisatie in Nederland profesionaliseren en erkenning geven aan uitblinkers.   

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?