Conversie-optimalisatie (CRO)

Steek jij veel tijd, energie én budget in het aantrekken van meer bezoekers naar jouw webshop, maar doet slechts een klein percentage een aankoop? Wil jij graag meer omzet halen uit dezelfde bezoekersaantallen? Dit is waar onze ervaren conversie specialisten jou mee kunnen helpen. Op basis van een gestructureerd en data-gedreven proces helpen zij je bij het begrijpen van het bezoekersgedrag en het verhogen van de webshopconversie.

CRO team als winnaar van de Dutch Search Awards 2021

Onze aanpak

Omdat iedere webshop, doelgroep en organisatie anders is, kijken we samen naar de mogelijkheden en kansen die relevant zijn voor jouw webshop en organisatie.

Om te beginnen bekijken we hoe je webshop er momenteel voor staat. Dit doen we aan de hand van onze best practices en de eerste analyses in Google Analytics. Indien gewenst beoordelen we je huidige Google Analytics inrichting en helpen we bij het opzetten en uitvoeren van een meetplan.

collega's in een vergadering

In de volgende stap begeleiden we je bij het opzetten van een gestructureerd CRO-proces. Daarnaast ondersteunen we je bij het uitbreiden en verbeteren van het al bestaande proces.

Afhankelijk van de behoefte en kansen geven we de samenwerking verder vorm aan de hand van AB-testen. Dit doen we door bijvoorbeeld via usability onderzoeken. 

valantic kantoor

Een CRO traject bij valantic:

  • Bewezen effectief en gestructureerd proces
  • Verbeterpunten op basis van data-gedreven inzichten (zowel kwantitatief als kwalitatief)
  • Concrete resultaten en een hogere omzet
  • Aanpak op basis van de behoefte en CRO-volwassenheid
  • Ervaring met verschillende A/B-test tools
  • Uitgebreide kennisbank met 500+ conversie-aandachtspunten op basis van meer dan 2500 A/B-testen

Een usability onderzoek laten uitvoeren?

Een waardevolle databron die veel wordt gebruikt door onze CRO-specialisten, is een usability onderzoek. Webshops zitten vaak vol met obstakels die ervoor zorgen dat bezoekers je webshop verlaten. Om meer inzicht te krijgen in deze obstakels en zo meer omzet te halen uit dezelfde bezoekersaantallen, biedt ons usability onderzoek dé oplossing.

Usability onderzoek
Usability onderzoek

Insights

valantic kantoor

Blog

3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 1. Databronnen

3 essentiële onderdelen van een succesvol conversie-optimalisatie traject – 1. Databronnen
webwinkel geopend op een laptop

Blog

Best practices voor de productdetailpagina van jouw webshop.

Best practices voor de productdetailpagina van jouw webshop.
Groep mensen aan het werk

Blog

Deze 11 onderdelen moet je op orde hebben voor een top gebruikerservaring in je webshop

Deze 11 onderdelen moet je op orde hebben voor een top gebruikerservaring in je webshop

Onze klanten

Logo JBL by Harman

JBL

Intratuin logo

Intratuin

Logo Nederlandse loterij

Nederlandse loterij

Meer weten?

Contactaanvraag