E-mail marketing

Bijna 90% van de consumenten gebruikt e-mail, maar hoe zorg je ervoor dat jij opvalt tussen al die mails die zij op een dag ontvangen? Ontvangt jouw doelgroep al op het juiste moment een e-mail? Is de content in deze mail waardevol genoeg? Hoe presteert jouw e-mail marketing t.o.v. de benchmark?  Onze ervaren consultants zijn continue op een datagedreven en gestructureerde manier bezig met de resultaten en het opstellen van use cases die jouw e-mail marketing naar een hoger niveau brengen. 

Een collega die op kantoor werkt

Waarom e-mail marketing via valantic?

Bekroonde expertise   

1. Meer dan 10 jaar ervaring met e-mail marketing;
2. Preferred partner van Deployteq, Copernica, Dotdigital en Spotler;
3. Tweevoudig Winnaar van de ‘’Copernica Partner of the Year-award’’;
4. Winnaar van de DotDigital EMEA Services partner of the year award 2021

Resultaatgerichte aanpak  

1. Bewezen optimalisatieproces in samenwerking met data science en conversie -en personalisatie specialisten
2. Strategische werkwijze door doelgericht te werken aan de opgestelde KPI’s op basis van de hoofddoelstelling van jouw bedrijf 

Collega's vergaderen zittend in een kring

Onze aanpak

Succes met e-mail marketing begint met het opstellen vaneen strategie. Door het bepalen van de juiste strategie en het optimaal inrichten van je e-mail marketing campagnes werken we naar een meer resultaatgerichte e-mail marketing aanpak.

Bij valantic doen we dit aan de hand van een proces dat bestaat uit 4 stappen.  

1. Gezamenlijk stellen we de e-mail marketing KPI’s op, op basis van de hoofddoelstelling van jouw bedrijf. Zo weten we precies waar we samen naartoe werken en hoe wij met e-mail marketing bij kunnen dragen aan de organisatiebrede doelstelling.

2. We brengen de customer journey van één of meerdere doelgroepen in kaart zodat we precies weten op welk moment wij het best kunnen inspelen maar ook in één oogopslag weten waar de grootste kansen liggen. Daarmee bepalen we ook direct de e-mail strategie. 

3. Vervolgens bepalen we de touch points, oftewel e-mail tactieken, waardoor we niet alleen op het juiste moment maar ook met de juiste boodschap kunnen inspelen.

4. Daarnaast zoeken we continu naar nieuwe kansen en optimalisatiemogelijkheden. Hiervoor gebruiken we niet alleen trends, maar duiken we juist de data in van jouw webwinkel en  lopende e-mail campagnes. Op die manier zorgen we ervoor dat je steeds beter wordt in het sturen van de juiste boodschap op het juiste moment.  

 

Marketing Automation

In onze samenwerking mogen we de aanpak van marketing automation natuurlijk niet vergeten. Bij het opzetten van marketing automation campagnes kun je profiteren van  onze jarenlange ervaring op het gebied van e-mail marketing en kunnen we nog sneller stappen maken.  

Cases

Werk waar we trots op zijn.

Logo Tommy Teleshopping white
2 people making a purchase online
  • E-Commerce

50% meer omzet uit e-mailmarketing in één jaar

50% meer omzet uit e-mailmarketing in één jaar
logo dierenverblijf white
Mature businessman and his diverse team brainstorming with yellow adhesive notes on a glass wall in a bright modern office

In één jaar het zesvoudige verdienen met e-mailmarketing

In één jaar het zesvoudige verdienen met e-mailmarketing
King Louie logo white
man charging electric car
  • E-Commerce

Doelgroepgerichte content over duurzaamheid

Doelgroepgerichte content over duurzaamheid

Onze klanten

Paardekooper logo

Paardekooper

Perrigo logo

Perrigo

Logo Tommy Teleshopping

Tommy Teleshopping

Meer weten?

Contactaanvraag