Wij zijn trots te werken voor:

Lokale SEO

Heeft u naast uw webshop ook fysieke winkels? En wilt u meer online bezoekers naar uw fysieke winkels krijgen? Dan is het optimaliseren voor de lokale zoekresultaten een belangrijk onderdeel van uw SEO-strategie!

De zoekresultaten van Google zijn steeds vaker gelokaliseerd. Dit betekent dat de zoekmachine lokale webpagina’s en Google Maps vermeldingen voorrang geeft in de resultaten. Wanneer je niet goed vindbaar bent in de lokale zoekresultaten loop je bezoekers en omzet mis.

Lokale_seo_voorbeeld

Google Maps' resultaten zijn vaak zeer dominant aanwezig

.

 

Onze aanpak: maximale vindbaarheid in 4 stappen

1. Hoe groot is de lokale zoekmarkt?

Voordat we kunnen optimaliseren voor de lokale zoekresultaten is het goed om te bepalen hoe groot de lokale zoekmarkt is. Vervolgens kunnen we bepalen hoeveel prioriteit we moeten geven aan lokale SEO en in welke volgorde we de SEO-actiepunten moeten oppakken.

Lokale SEO flowchart 

 

2. Google My Business

Google My Business speelt een grote rol in de lokale zoekresultaten van Google. Gegevens uit Google My Business worden onder andere gebruikt bij het tonen van de locatie in Google Maps. Hieronder is een voorbeeld te zien hoeveel ruimte Google Maps (in het rood) in de zoekresultaten van Google in beslag nemen.

Lokale SEO: voorbeeld van My business

Het inrichten van een Google My Business profiel is daarom een belangrijk onderdeel van lokale SEO. Onze SEO-consultants helpen u graag bij het inrichten van al uw Google My Business vermeldingen.

 

3. Aanpassingen doorvoeren binnen de webshop

Naast het inrichten van Google My Business zullen onze SEO consultants ook helpen bij het inrichten van de webshop. Wij geven advies op de volgende twee pijlers:

 

Techniek

De fysieke winkels zijn een belangrijk onderdeel van uw business. Het is daarom belangrijk dat bezoekers de winkelvestigingspagina’s makkelijk kunnen bereiken. Met technische aanpassingen zorgen wij ervoor dat de zoekmachinebot deze pagina’s ook goed kan vinden.

Content

Het plaatsen van relevante content is niet alleen voor de zoekmachine interessant maar ook voor de bezoeker. Door het plaatsen van content (met toegevoegde waarde!) kunt u bezoekers helpen bij een aankoop. Onze consultant adviseert hoe u dit het beste kunt doen.

 

4. Lokale linkbuilding

Wanneer Google My Business en de webshop zijn ingericht zullen we in de laatste fase lokale linkbuilding uitvoeren om de toppositie kunnen bemachtigen. Bij lokale linkbuilding draait het om het verkrijgen van relevante linkjes op lokaal georiënteerde websites, bedrijvengidsen en blogs. Deze vermeldingen zijn signalen die ervoor zorgen dat uw winkelvestigingspagina’s hoger in de zoekresultaten komen. Wij helpen u met de strategie en uitvoering. Of we geven uw team een training zodat zij de uitvoering zelf kunnen doen.

 

Doormeten van resultaten

Natuurlijk willen we de SEO-inspanningen monitoren en daarom maken wij gebruik van een dashboard waar je de posities van de belangrijkste zoekwoorden kunt bijhouden. Daarnaast maken we ook in Google Analytics inzichtelijk hoeveel bezoekers er via de lokale zoekresultaten (inclusief Google Maps) binnen zijn gekomen. 

  • Zoekmachine-optimalisatie speciaal voor e-commerce
  • Ruim 26 jaar ervaring
  • Bewezen resultaten. Bekijk ons portfolio!
  • Eigen ontwikkelde SEO-extensie voor maximale vindbaarheid in Google

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Cases

Meer bezoekers door hoge posities in Google
Zoekmachine-optimalisatie
Meer rendement met SEO, Adwords en conversie-optimalisatie

Wat klanten zeggen over ons

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?