Zoekmachine-optimalisatie

Zoekmachine-optimalisatie

Samenvatting

Betersport.nl heeft een heldere en ambitieuze doelstelling: online marktleider worden in fitnessapparatuur. Voor deze doelstelling zijn topposities in de organische zoekresultaten essentieel. Ons SEO-team begon met een audit van de webshop van Betersport en gaf advies op de drie belangrijkste onderdelen van SEO: content, techniek en linkbuilding. Na een jaar  heeft Betersport voor de belangrijkste zoekwoorden de topposities in de zoekresultaten.

 

Over Betersport

Betersport werd in 2005 opgericht door Yves Stout. Hij zette zijn loopband te koop op Marktplaats en al snel breidden zijn activiteiten uit naar één van de eerste webshops van Nederland! Ruim 12 jaar later is Betersport gegroeid tot een team van 18 gespecialiseerde medewerkers, waaronder bewegingsdeskundigen, productspecialisten en professionals op het gebied van logistiek, sales en marketing.

“Ik hoor regelmatig dat mensen niet geïnteresseerd zijn in vastzitten aan een fitnessabonnement en zich beperkt voelen door de openingstijden van sportscholen. Daarom schaffen ze steeds vaker fitnessapparatuur aan voor thuis. Op deze markt spelen we in met een webshop, waarin we naast bekende merken ook onze eigen merken Focus Fitness en FitBike voeren. We willen iedereen helpen aan de juiste apparatuur en iedereen begeleiding geven zodat ze hun trainingsdoelen bereiken. Als we dit willen bereiken, moeten mensen onze webshop vinden in de organische zoekresultaten bij relevante zoekopdrachten,” aldus Joep van de Ven, de directeur van Betersport.

 

Uitdaging

“Organisch verkeer is voor onze digitale omzet essentieel. De basis was al aardig op orde. De grote uitdaging was dan ook om in een zeer concurrerende markt de belangrijke topposities in de zoekresultaten te verkrijgen. Daarbij hadden we advies en ondersteuning nodig van een extern bureau dat gespecialiseerd is in e-commerce-SEO. Ik merkte tijdens de gesprekken met ISM eCompany dat zij veel kennis hebben van SEO voor webshops in de retail. Er was een visie die aansloot op onze behoeften. Daarom koos ik voor ISM eCompany,” vertelt Joep. 

 

Oplossing

De eerste stap in de samenwerking was een SEO-audit. Daaruit vloeide een scorecard met daarop de SEO-prestaties van Betersport.nl op verschillende onderdelen. “De audit gaf duidelijk weer op welke onderdelen we goed scoren en op welke onderdelen verbetering is gewenst. Met de uitkomsten heeft ISM eCompany een SEO-roadmap uitgestippeld met actiepunten en een concrete planning. De werkwijze is gestructureerd en stelt de juiste prioriteiten” aldus Joep.

Na de SEO-audit zijn er technische wijzigingen doorgevoerd. Ook dachten we bij de migratie naar een nieuw design mee door gelijk allerlei verbeterpunten voor SEO te laten implementeren. Tevens optimaliseren we doorlopend de organische vindbaarheid.

 

Resultaten

“We hebben nu toppositie op de trefwoorden als hometrainer, loopband en roeitrainer. En dat zien we terug in het kwalitatieve verkeer naar onze webshop! ISM eCompany heeft de gestelde doelen ruimschoots behaald,” aldus Joep.

Ontwikkeling organisch verkeer naar Betersport.nl (bron: Ahrefs)

 

Inmiddels wil Betersport ook op de Belgische markt goed vindbaar zijn. Ondanks dat we hier net aan zijn begonnen, zien we ook een grote groei in organisch bezoek in de Belgische webshop.

 

Ontwikkeling organisch verkeer naar Betersport.be (bron: Ahrefs)

 

 

“Via ons netwerk kwamen we terecht bij ISM eCompany. Na een pitch waren we overtuigd dat zij ons konden helpen met zoekmachine-optimalisatie. De resultaten zijn boven verwachting. Ons organisch kanaal groeit en we staan met de juiste trefwoorden op topposities.”

- Joep van de Ven, directeur van Betersport 

 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Meer bezoekers door hoge posities in Google
Meer rendement met SEO, Adwords en conversie-optimalisatie

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?