Gloednieuwe identiteit én website voor KCR

Razendsnelle website met Umbraco CMS

Professional woman sitting at desk and connecting with her computer, she is working from home

De uitdaging

Om in haar missie te slagen en de rol van verbinder tussen onderwijs en cultuur in de stad waar te maken, is het essentieel dat KCR zichtbaar is en herkend wordt door de verschillende doelgroepen. En dat is geen gemakkelijk opgave gezien de vele programma’s – elk met hun eigen identiteit – waarmee KCR naar buiten treedt. Hoog tijd dus voor een nieuwe en herkenbare visuele identiteit voor hoofdafzender KCR, die ook inzetbaar is voor de verschillende submerken.

Team of professionals discussing over new business project

Onze aanpak

De nieuwe identiteit van KCR was een mooi uitgangspunt om aan de slag te gaan met het ontwerp van de nieuwe website.

Door het gesprek aan te gaan met de doelgroep en workshops te organiseren met KCR kwamen we tot het inzicht dat de nieuwe website er heel anders uit moet zien.

De website moest compacter worden met focus op de zaken waar KCR écht een meerwaarde biedt.

Dit zou geen marktplaats worden, maar een plek waar bezoekers snel ontdekken hoe KCR hen kan helpen en wie daarvoor de aangewezen consulenten zijn.

Met deze verrassende inzichten ontwikkelden we een sitemap waarin alle belangrijke onderdelen een logische plek kregen in de website.

Via een tweetal development Sprints ontwikkelden we de uiteindelijke website op het gebruiksvriendelijke Umbraco CMS.

Karima Bouchtaoui
Hoofd Marketing & Communicatie - KRC

”Zeer behulpzame en professionele medewerkers, die bijna 24/7 klaar voor je staan. Onze wensen & behoeften hebben altijd voorop gestaan, maar er is altijd meegedacht wat er in sommige gevallen toe heeft geleid dat we andere keuzes hebben gemaakt dan van tevoren geanticipeerd.“

Terug
Verder

Resultaat

Shot of a group of businesspeople having a meeting in a modern office

Een nieuwe identiteit voor KCR

Door binnen deze basisvorm meerdere blokken en kleuren met elkaar te verbinden ontstaan er variaties voor de KCR programma’s. Op deze manier verbinden we de KCR programma’s met een eigen, herkenbare vorm aan het logo van KCR.

Uiteindelijk hebben de volledige identiteit van KCR vastgelegd in een brandbook met daarin verdere verdieping op logo, kleur, vorm en tone-of-voice. Alle verschillende programma’s van KCR hebben inmiddels een herkenbare, maar tegelijkertijd heel eigen, look-and-feel gekregen en dat terwijl ze duidelijk allen tot één familie behoren.

Shot of a young businessman using a whiteboard during a presentation in an office

Een gebruiksvriendelijke website met Umbrace CMS

Online heeft KCR ook de nodige stappen gezet en is de focus echt komen te liggen op de toegevoegde waarde van KCR. Daarmee biedt de responsive website de ruimte om de organisatie en al haar activiteiten, programma’s, thema’s en consulenten te etaleren via het licentie-vrije Umbraco CMS. De website is een naadloze doorvertaling van de nieuwe identiteit.

Inmiddels is ook de website van Cultuurtraject, een van de KCR programma’s, succesvol naar valantic gemigreerd.

KCR staat met een been op het schoolplein en met het andere been in het culturele veld. De rol van KCR is om onderwijs en cultuur in de stad aan elkaar te verbinden door scholen en culturele instellingen te enthousiasmeren voor en begeleiden naar passend en relevant cultuuronderwijs. Zodat zoveel mogelijk Rotterdamse kinderen en jongeren vertrouwd raken met kunst en cultuur en kunnen ontdekken wat ze leuk vinden, hun talenten ontwikkelen en spelenderwijs leerzame vaardigheden aanleren.

Benieuwd naar onze andere cases, kijk hier dan snel verder!

Logo Tommy Teleshopping white
2 people making a purchase online

50% meer omzet uit e-mailmarketing in één jaar

Meer bekijken
50% meer omzet uit e-mailmarketing in één jaar
logo polyestershoppen.nl
Cropped shot of an attractive young businesswoman walking through a warehouse with a male worker

75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads

Meer bekijken
75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads
Harman Logo white
Man in a server room

Jaar op jaar groei voor Harman International

Meer bekijken
Jaar op jaar groei voor Harman International
Verder
Terug