Een procesmatige en datagedreven aanpak om internationale inzichten te verzamelen.

Jaar op jaar groei voor Harman International

Man in a server room

De uitdaging

Harman was al actief op het gebied van conversie-optimalisatie, maar wilde hier grotere stappen in zetten en een extra verdiepingsslag maken. Ze waren op zoek naar beter onderbouwde A/B-testen en daardoor een grotere impact. Hiervoor waren zij op zoek naar een partner met de juiste kennis en expertise. Harman wilde graag beter inzicht in gebruiksvriendelijkheid en klantgedrag, in meerdere webshops in diverse landen. Zij wilden meer inzichten vergaren met A/B-testen en vooral weten wat er gebeurt en waarom iets wel of niet succesvol is.

jbl muziekdoos op een zwembadfeest

Sally Bakker
User Experience Lead - Harman International

”De samenwerking met valantic is zeer professioneel, flexibel en prettig. Het team is uiterst responsive, houdt zich aan de timelines en staat altijd open voor feedback om de kwaliteit van onze samenwerking en het CRO programma te verbeteren. We zijn erg tevreden over onze samenwerking!“

Terug
Verder

Onze aanpak

A/B-test

Elke A/B-test doen we in minstens vier webshops in verschillende landen, met eventuele culturele- en taalverschillen.

Obstakels en kansen in kaart brengen

Zo brengen we per land het volledige klantgedrag, de obstakels en kansen in kaart.

A/B-testen prioriteren

Door die inzichten te combineren kunnen we A/B-testen beter prioriteren en zijn hypotheses goed onderbouwd waardoor we nog meer impact kunnen realiseren.

Onze procesmatige aanpak is gebaseerd op data. Op basis van inzichten en analyses uit verschillende databronnen zoals Contentsquare, Google Analytics, on-site feedback en usability onderzoeken, bepalen we de prioriteiten om vervolgens hypotheses op te stellen, A/B-testen uit te voeren en te analyseren.

Resultaat

4 Landen waarin we A/B-testen hebben uitgevoerd

52% Van de unieke A/B-testen had een positieve impact op conversie

1069% Return On Investment

Extra omzet van +6,5% per jaar

Harman Logo

Harman ontwerpt en ontwikkelt connected producten en oplossingen zoals connected autosystemen, audio- en visuele producten en bedrijfsautomaterseringsoplossingen voor autofabrikanten, consumenten en ondernemingen over de hele wereld. Met toonaangevende merken, waaronder: AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson en Revel.

Benieuwd naar onze andere cases, kijk hier dan snel verder!

logo polyestershoppen.nl
Cropped shot of an attractive young businesswoman walking through a warehouse with a male worker

75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads

Meer bekijken
75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads
de la mar logo white
Thoughtful businesswoman standing in a co-working space. Mature businesswoman smiling cheerfully while holding a cup of coffee. Experienced entrepreneur contemplating new ideas during her coffee break.

Het gebruikersgemak staat voorop bij DeLaMar

Meer bekijken
Het gebruikersgemak staat voorop bij DeLaMar
Omoda Logo white
Portrait of a happy business woman working on her laptop at a desk in the office

Hogere conversie door creatie van nieuw concept

Meer bekijken
Hogere conversie door creatie van nieuw concept
Verder
Terug