Harman_International_logo (1)

Jaar op jaar groei voor Harman International

Conversie-optimalisatie

Een procesmatige en datagedreven aanpak om internationale inzichten te verzamelen.

JBL_Charge5_POOL_PARTY_Waterproof-1

Over Harman

Harman ontwerpt en ontwikkelt connected producten en oplossingen zoals connected autosystemen, audio- en visuele producten en bedrijfsautomaterseringsoplossingen voor autofabrikanten, consumenten en ondernemingen over de hele wereld. Met toonaangevende merken, waaronder: AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson en Revel.

De uitdaging

Harman was al actief op het gebied van conversie-optimalisatie, maar wilde hier grotere stappen in zetten en een extra verdiepingsslag maken. Ze waren op zoek naar beter onderbouwde A/B-testen en daardoor een grotere impact. Hiervoor waren zij op zoek naar een partner met de juiste kennis en expertise. Harman wilde graag beter inzicht in gebruiksvriendelijkheid en klantgedrag, in meerdere webshops in diverse landen. Zij wilden meer inzichten vergaren met A/B-testen en vooral weten wat er gebeurt en waarom iets wel of niet succesvol is.

JBL_TUNE 220TWS_Lifestyle Image_White 04
JBL_TUNE 220TWS_Lifestyle Image_White 04

De uitdaging

Harman was al actief op het gebied van conversie-optimalisatie, maar wilde hier grotere stappen in zetten en een extra verdiepingsslag maken. Ze waren op zoek naar beter onderbouwde A/B-testen en daardoor een grotere impact. Hiervoor waren zij op zoek naar een partner met de juiste kennis en expertise. Harman wilde graag beter inzicht in gebruiksvriendelijkheid en klantgedrag, in meerdere webshops in diverse landen. Zij wilden meer inzichten vergaren met A/B-testen en vooral weten wat er gebeurt en waarom iets wel of niet succesvol is.

De samenwerking met ISM is zeer professioneel, flexibel en prettig. Het team is uiterst responsive, houdt zich aan de timelines en staat altijd open voor feedback om de kwaliteit van onze samenwerking en het CRO programma te verbeteren. We zijn erg tevreden over onze samenwerking!

Harman_International_logo (1)
Sally Bakker User Experience Lead bij Harman International
JBL_Tune220 TWS_Lifestyle Image_White 02

Onze aanpak

Onze procesmatige aanpak is gebaseerd op data. Op basis van inzichten en analyses uit verschillende databronnen zoals Contentsquare, Google Analytics, on-site feedback en usability onderzoeken, bepalen we de prioriteiten om vervolgens hypotheses op te stellen, A/B-testen uit te voeren en te analyseren. Elke A/B-test doen we in minstens vier webshops in verschillende landen, met eventuele culturele- en taalverschillen. Zo brengen we per land het volledige klantgedrag, de obstakels en kansen in kaart. Door die inzichten te combineren kunnen we A/B-testen beter prioriteren en zijn hypotheses goed onderbouwd waardoor we nog meer impact kunnen realiseren.

Onze aanpak

Onze procesmatige aanpak is gebaseerd op data. Op basis van inzichten en analyses uit verschillende databronnen zoals Contentsquare, Google Analytics, on-site feedback en usability onderzoeken, bepalen we de prioriteiten om vervolgens hypotheses op te stellen, A/B-testen uit te voeren en te analyseren. Elke A/B-test doen we in minstens vier webshops in verschillende landen, met eventuele culturele- en taalverschillen. Zo brengen we per land het volledige klantgedrag, de obstakels en kansen in kaart. Door die inzichten te combineren kunnen we A/B-testen beter prioriteren en zijn hypotheses goed onderbouwd waardoor we nog meer impact kunnen realiseren.

Resultaat

In totaal hebben we tientallen unieke A/B-testen uitgevoerd in 4 landen. Van de unieke A/B-testen had 52 procent een positieve impact op de conversie. Implementatie van de succesvolle A/B-testen levert een extra omzet op van +6,5% per jaar.

4

landen A/B-testen uitgevoerd

52%

Van de unieke A/B-testen had een positieve impact op conversie

1069%

ROI

Bekijk ons werk

  • XD Design2 (1)

    Van product naar wereldwijd merk: zo behaalt XD Design succes

    Platform | Magento | Online marketing

    Een internationaal schaalbare webshop

    Lees meer
  • elho-covershoot-rotterdam5088_grijze-potten (1)

    Elho: een B2C- en B2B merkplatform met een missie

    Platform | Strategie | Concept & design

    Een B2C- en B2B-platform beschikbaar in 7 talen

    Lees meer
  • Lampenlicht2 (2)

    B2B- en B2C-webshop voor Lampenlicht en QAZQA

    Platform | Magento

    In slechts drie klikken de lamp vinden die past bij de sfeer van de klant

    Lees meer