Usability-onderzoek voor Hunkemöller

Datagedreven conversie-optimalisatie

Male customer support telephone operator with headset in call centre. Group of sales representatives working in the office.

De uitdaging

Een klantreis waarbij klanten geen problemen ondervinden, ze een beleving ervaren en vinden wat ze zoeken: op die manier wil lingeriemerk Hunkemöller de eerste keuze worden voor vrouwen wereldwijd als ze op zoek zijn naar lingerie. Daarom zijn ze continu op zoek naar mogelijke drempels die hun klanten ervaren in de webshop.

valantic kantoor

Bert Middendorp
Manager eCommerce - Hunkemöller

”Door dit soort onderzoeken en het track-record van de ervaren mensen bij valantic hebben we hun gekozen als onze strategische conversiepartner. Ze helpen ons met kennisoverdracht aan ons team, procesoptimalisatie en verrassen ons steeds met goede A/B-testideeën.“

Terug
Verder

Onze aanpak

Voor het optimaliseren van de klantreis is een gestructureerd conversie-optimalisatieproces nodig. Daarom brengen we samen met Hunkemöller in kaart welke potentiële verbeteringen er zijn vanuit verschillende databronnen. Eén van de databronnen is een usability-onderzoek.

Voor het onderzoek bepaalden we door webstatistieken de juiste testdoelgroep. De doelgroep bezoekt de webshop voornamelijk via de smartphone dus onderzochten we de mobiele webshop van Hunkemöller.

vrouw die aan de balie werkt

Usability-onderzoek

Voor het onderzoek vroegen we aan de doelgroep een bepaald scenario uit te voeren die overeenkomt met de werkelijkheid. Denk aan het kopen van een blauwe sport-bh te kopen. We filmden het gedrag zodat we na afloop deze konden analyseren voor het achterhalen van de belangrijkste usability-issues.

Kantoortuin van bovenaf gefotografeerd

Usability-issues ontmaskert

Resultaat

Hunkemöller ontving van ons een rapport met daarin veertig usability-issues die we prioriteerden op basis van impact op de conversie en technische implicaties. Mede hierdoor doet Hunkemöller aanpassingen in de webshop op basis van data in plaats van op onderbuikgevoel.

Hunkemöller is een Nederlandse lingeriewinkelketen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hilversum en het bedrijf is actief in Europa, het Midden-Oosten, Noord-Afrika en het Caribisch deel van het Koninkrijk der Nederlanden.. Ze verkopen zowel modekleding als standaardproducten op het gebied van lingerie, ondergoed, nachtkleding, badkleding en sinds 2012 ook sportkleding.

Benieuwd naar onze andere cases, kijk dan snel verder!

logo polyestershoppen.nl
Cropped shot of an attractive young businesswoman walking through a warehouse with a male worker

75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads

Meer bekijken
75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads
Logo ABF white
Businesswoman with a digital tablet showing and talking with male worker in distribution warehouse. Manager working with foreman in warehouse checking stock levels.

Efficiënte data verrijking met Akeneo

Meer bekijken
Efficiënte data verrijking met Akeneo
Bato plastics logo white
Shot of a young woman working with crops on a farm

Een online B2B-platform voor Bato Plastics

Meer bekijken
Een online B2B-platform voor Bato Plastics
Verder
Terug