Datagedreven conversie-optimalisatie
Een klantreis waarbij klanten geen problemen ondervinden, ze een beleving ervaren en vinden wat ze zoeken: op die manier wil lingeriemerk Hunkemöller de eerste keuze worden voor vrouwen wereldwijd als ze op zoek zijn naar lingerie. Daarom zijn ze continu op zoek naar mogelijke drempels die hun klanten ervaren in de webshop.
Voor het optimaliseren van de klantreis is een gestructureerd conversie-optimalisatieproces nodig. Daarom brengen we samen met Hunkemöller in kaart welke potentiële verbeteringen er zijn vanuit verschillende databronnen. Eén van de databronnen is een usability-onderzoek.
Voor het onderzoek bepaalden we door webstatistieken de juiste testdoelgroep. De doelgroep bezoekt de webshop voornamelijk via de smartphone dus onderzochten we de mobiele webshop van Hunkemöller.
Voor het optimaliseren van de klantreis is een gestructureerd conversie-optimalisatieproces nodig. Daarom brengen we samen met Hunkemöller in kaart welke potentiële verbeteringen er zijn vanuit verschillende databronnen. Eén van de databronnen is een usability-onderzoek.
Voor het onderzoek bepaalden we door webstatistieken de juiste testdoelgroep. De doelgroep bezoekt de webshop voornamelijk via de smartphone dus onderzochten we de mobiele webshop van Hunkemöller.
Door dit soort onderzoeken en het track-record van de ervaren mensen bij ISM eCompany hebben we ISM eCompany gekozen als onze strategische conversiepartner. Ze helpen ons met kennisoverdracht aan ons team, procesoptimalisatie en verrassen ons steeds met goede A/B-testideeën.
Voor het onderzoek vroegen we aan de doelgroep een bepaald scenario uit te voeren die overeenkomt met de werkelijkheid. Denk aan het kopen van een blauwe sport-bh te kopen. We filmden het gedrag zodat we na afloop deze konden analyseren voor het achterhalen van de belangrijkste usability-issues.
Voor het onderzoek vroegen we aan de doelgroep een bepaald scenario uit te voeren die overeenkomt met de werkelijkheid. Denk aan het kopen van een blauwe sport-bh te kopen. We filmden het gedrag zodat we na afloop deze konden analyseren voor het achterhalen van de belangrijkste usability-issues.
Hunkemöller ontving van ons een rapport met daarin veertig usability-issues die we prioriteerden op basis van impact op de conversie en technische implicaties. Mede hierdoor doet Hunkemöller aanpassingen in de webshop op basis van data in plaats van op onderbuikgevoel.
Deze issues waren niet op andere wijze bekend geworden
Strategie | Webshop bouw | Online marketing
Van concrete roadmap naar volledige omnichannel beleving
Webshop bouw
In drie maanden een nieuwe webshop
Conversie-optimalisatie
Conversie-optimalisatie voor Voetbalshop.nl