Het Zeeuwse familiebedrijf Omoda, dat we kennen van de succesvolle schoenenwinkels en verschillende internationale webshops, zet een nieuwe stap: het is op 17 augustus gestart met de online verkoop van dames- en herenkleding. Vanuit ISM hebben wij met een datagedreven en klantgerichte CRO-aanpak Omoda ondersteund om 'Ontdek de Look' succesvol te lanceren.
Als fashion retailer is het voor Omoda heel belangrijk dat klanten één plek hebben waar ze hun complete outfit kunnen shoppen.
Samen met Omoda zijn we een designsprint gestart van 4 weken, om zo op een klantgerichte en datagedreven manier het concept 'Ontdek de look' tot leven te brengen.
In de in-house fotostudio van Omoda wordt elk kledingstuk op 3 verschillende moddelen gefotografeerd en op 3 verschillende manieren in een outfit verwerkt. Hierdoor maakt Omoda het haar klanten makkelijker te bepalen hoe ze een oufit kunnen stylen en of de look past bij een specifieke lichaamsvorm.
Hoe werkt het?
Deze nieuwe omgeving is verrijkt met alle items die bij de look horen en laat looks zien met hetzelfde product. Dankzij 'Ontdek de Look' is het bij Omoda nu heel eenvoudig om een volledige look te shoppen, van shirt tot schoen.
In de in-house fotostudio van Omoda wordt elk kledingstuk op 3 verschillende moddelen gefotografeerd en op 3 verschillende manieren in een outfit verwerkt. Hierdoor maakt Omoda het haar klanten makkelijker te bepalen hoe ze een oufit kunnen stylen en of de look past bij een specifieke lichaamsvorm.
Hoe werkt het?
Deze nieuwe omgeving is verrijkt met alle items die bij de look horen en laat looks zien met hetzelfde product. Dankzij 'Ontdek de Look' is het bij Omoda nu heel eenvoudig om een volledige look te shoppen, van shirt tot schoen.
De samenwerking met ISM was heel goed en we hebben samen een heel mooi en bijzonder project neergezet
Om een nieuw concept te creëren moet er eerst onderzoek gedaan worden naar de behoefte van de doelgroep. Centraal daarin stonden 2 gebruiksonderzoeken. In het eerste onderzoek werden verschillende ideeën voorgelegd aan de doelgroep. Met die inzichten zijn we aan de slag gegaan om 1 design uit te werken. Dat concept werd in een 2e onderzoek aan diezelfde doelgroep voorgelegd om te kijken of het makkelijk te gebruiken is en welke kleine aanpassingen nog nodig waren.
Om een nieuw concept te creëren moet er eerst onderzoek gedaan worden naar de behoefte van de doelgroep. Centraal daarin stonden 2 gebruiksonderzoeken. In het eerste onderzoek werden verschillende ideeën voorgelegd aan de doelgroep. Met die inzichten zijn we aan de slag gegaan om 1 design uit te werken. Dat concept werd in een 2e onderzoek aan diezelfde doelgroep voorgelegd om te kijken of het makkelijk te gebruiken is en welke kleine aanpassingen nog nodig waren.
Op dit moment worden de eerste resultaten doorgemeten en nieuwe A/B-testen opgezet om de conversie te optimaliseren en maximale resultaten te behalen voor 'Ontdek de Look'.
Benchmark
Zo ontdek je datagedreven nieuwe kansen en trends.
Conversie Optimalisatie
Hoe Staatsloterij een conversie uplift van 50% realiseerde
Conversie Optimalisatie
We wonnen er overigens de DDMA CRO Awards Publieksprijs 2020 mee!