Logo 3

Video - 'Ontdek de Look' Omoda

Conversie-optimalisatie

Het Zeeuwse familiebedrijf Omoda, dat we kennen van de succesvolle schoenenwinkels en verschillende internationale webshops, zet een nieuwe stap: het is op 17 augustus gestart met de online verkoop van dames- en herenkleding. Vanuit ISM hebben wij met een datagedreven en klantgerichte CRO-aanpak Omoda ondersteund om 'Ontdek de Look' succesvol te lanceren.

 

Omoda achtegrond

Samenwerking ISM x Omoda

Als fashion retailer is het voor Omoda heel belangrijk dat klanten één plek hebben waar ze hun complete outfit kunnen shoppen.

Samen met Omoda zijn we een designsprint gestart van 4 weken, om zo op een klantgerichte en datagedreven manier het concept 'Ontdek de look' tot leven te brengen.

Ontdek De Look

In de in-house fotostudio van Omoda wordt elk kledingstuk op 3 verschillende moddelen gefotografeerd en op 3 verschillende manieren in een outfit verwerkt. Hierdoor maakt Omoda het haar klanten makkelijker te bepalen hoe ze een oufit kunnen stylen en of de look past bij een specifieke lichaamsvorm.

Hoe werkt het?

Deze nieuwe omgeving is verrijkt met alle items die bij de look horen en laat looks zien met hetzelfde product. Dankzij 'Ontdek de Look' is het bij Omoda nu heel eenvoudig om een volledige look te shoppen, van shirt tot schoen.

Ontwerp zonder titel (3)
Ontwerp zonder titel (3)

Ontdek De Look

In de in-house fotostudio van Omoda wordt elk kledingstuk op 3 verschillende moddelen gefotografeerd en op 3 verschillende manieren in een outfit verwerkt. Hierdoor maakt Omoda het haar klanten makkelijker te bepalen hoe ze een oufit kunnen stylen en of de look past bij een specifieke lichaamsvorm.

Hoe werkt het?

Deze nieuwe omgeving is verrijkt met alle items die bij de look horen en laat looks zien met hetzelfde product. Dankzij 'Ontdek de Look' is het bij Omoda nu heel eenvoudig om een volledige look te shoppen, van shirt tot schoen.

De samenwerking met ISM was heel goed en we hebben samen een heel mooi en bijzonder project neergezet

Valerie - Omoda
Valérie De Saegher Team Lead Commerce & CRO Specialist
Banner-ISM-eCompany-3

Onze aanpak

Om een nieuw concept te creëren moet er eerst onderzoek gedaan worden naar de behoefte van de doelgroep. Centraal daarin stonden 2 gebruiksonderzoeken. In het eerste onderzoek werden verschillende ideeën voorgelegd aan de doelgroep. Met die inzichten zijn we aan de slag gegaan om 1 design uit te werken. Dat concept werd in een 2e onderzoek aan diezelfde doelgroep voorgelegd om te kijken of het makkelijk te gebruiken is en welke kleine aanpassingen nog nodig waren.

Onze aanpak

Om een nieuw concept te creëren moet er eerst onderzoek gedaan worden naar de behoefte van de doelgroep. Centraal daarin stonden 2 gebruiksonderzoeken. In het eerste onderzoek werden verschillende ideeën voorgelegd aan de doelgroep. Met die inzichten zijn we aan de slag gegaan om 1 design uit te werken. Dat concept werd in een 2e onderzoek aan diezelfde doelgroep voorgelegd om te kijken of het makkelijk te gebruiken is en welke kleine aanpassingen nog nodig waren.

Vervolg

Op dit moment worden de eerste resultaten doorgemeten en nieuwe A/B-testen opgezet om de conversie te optimaliseren en maximale resultaten te behalen voor 'Ontdek de Look'.

Meer over conversie-optimalisatie

  • E-commerce benchmark 2021

    De e-commercebenchmark voor modewebwinkels

    Benchmark

    Zo ontdek je datagedreven nieuwe kansen en trends.

    Lees meer
  • Staatsloterij -min

    Een conversie uplift van 50%

    Conversie Optimalisatie

    Hoe Staatsloterij een conversie uplift van 50% realiseerde

    Lees meer
  • Tele2 banner

    Een forse omzetstijging voor Tele2

    Conversie Optimalisatie

    We wonnen er overigens de DDMA CRO Awards Publieksprijs 2020 mee!

    Lees meer