Hogere conversie door usability-onderzoek
Het uitzoeken van sanitair is een hele klus. Daarom staan persoonlijke service en deskundig advies voorop bij Sanitairwinkel. “We willen daarbij graag een optimale klantbeleving in de webwinkel. ISM eCompany is de aangewezen partner, ” zegt Jaap Melchels, online marketeer Sanitairwinkel.
Een optimale klantbeleving bereiken is niet alleen maar Google Analytics te gebruiken voor het opsporen van drempels in de online webwinkel.
Door usability-onderzoek leert u wat exact bezoekers niet prettig vinden en hoeveel moeite het kost om iets te vinden. Voor het optimaliseren van de klantbeleving in de webwinkel van Sanitairwinkel.nl deden we daarom een usability-onderzoek.
Een optimale klantbeleving bereiken is niet alleen maar Google Analytics te gebruiken voor het opsporen van drempels in de online webwinkel.
Door usability-onderzoek leert u wat exact bezoekers niet prettig vinden en hoeveel moeite het kost om iets te vinden. Voor het optimaliseren van de klantbeleving in de webwinkel van Sanitairwinkel.nl deden we daarom een usability-onderzoek.
We zijn zeer tevreden over het deskundige usability-onderzoek van ISM eCompany. Het onderzoek gaf ons nuttige inzichten in issues waar we zonder dit onderzoek niet bij stil hadden gestaan. De verbeterpunten die we al hebben doorgevoerd verhogen de klanttevredenheid en de conversie. ISM eCompany heeft duidelijk veel kennis in huis.
Bij dit onderzoek vroegen we de onderzoeksdoelgroep om concrete taken uit te voeren op een bepaald apparaat, zodat alle relevante onderdelen van de webwinkel aan bod kwamen. De onderzoeksdeelnemers begonnen op de homepagina en vertelden bij elke stap wat er in hen opkwam. Een opdracht was bijvoorbeeld het uitzoeken van een nieuwe wastafelkraan.
Bij dit onderzoek vroegen we de onderzoeksdoelgroep om concrete taken uit te voeren op een bepaald apparaat, zodat alle relevante onderdelen van de webwinkel aan bod kwamen. De onderzoeksdeelnemers begonnen op de homepagina en vertelden bij elke stap wat er in hen opkwam. Een opdracht was bijvoorbeeld het uitzoeken van een nieuwe wastafelkraan.
Na een usability-onderzoek leveren we standaard een uitgebreid rapport met daarin filmpjes van de deelnemers, oplossingen geprioriteerd op impact, omzet en moeilijkheid. Zo voert u eerst laaghangend fruit door en maakt u dus sneller meer omzet.
We voerden al één onderdeel door dat leidde tot 11 procent omzetgroei onder mannelijke webwinkelbezoekers
Issues en potentiële geïdentificeerd en gerangschikt op prioriteit
Vol met video's van de deelnemers, uitleg en een roadmap met concrete actiepunten
Conversie-optimalisatie
Datagedreven conversie-optimalisatie
SEO
Een toppositie op de belangrijkste zoekwoorden voor Betersport.nl
Strategie
Omnichannel-strategie: integratie webshop en fysieke winkels