ONLINE SVG_Sanitairwinkel Original

Kwalitatieve inzichten voor Sanitairwinkel

Conversie-optimalisatie | Online marketing

Hogere conversie door usability-onderzoek

badkamer-sanitairwinkel-1

Reputatie is mooi. Prestatie is beter

Het uitzoeken van sanitair is een hele klus. Daarom staan persoonlijke service en deskundig advies voorop bij Sanitairwinkel. “We willen daarbij graag een optimale klantbeleving in de webwinkel. ISM eCompany is de aangewezen partner, ” zegt Jaap Melchels, online marketeer Sanitairwinkel.

Optimale
klantbeleving

Een optimale klantbeleving bereiken is niet alleen maar Google Analytics te gebruiken voor het opsporen van drempels in de online webwinkel.

Door usability-onderzoek leert u wat exact bezoekers niet prettig vinden en hoeveel moeite het kost om iets te vinden. Voor het optimaliseren van de klantbeleving in de webwinkel van Sanitairwinkel.nl deden we daarom een usability-onderzoek.

Ervaringen-met-ons-5_DSF9243
Ervaringen-met-ons-5_DSF9243

Optimale
klantbeleving

Een optimale klantbeleving bereiken is niet alleen maar Google Analytics te gebruiken voor het opsporen van drempels in de online webwinkel.

Door usability-onderzoek leert u wat exact bezoekers niet prettig vinden en hoeveel moeite het kost om iets te vinden. Voor het optimaliseren van de klantbeleving in de webwinkel van Sanitairwinkel.nl deden we daarom een usability-onderzoek.

We zijn zeer tevreden over het deskundige usability-onderzoek van ISM eCompany. Het onderzoek gaf ons nuttige inzichten in issues waar we zonder dit onderzoek niet bij stil hadden gestaan. De verbeterpunten die we al hebben doorgevoerd verhogen de klanttevredenheid en de conversie. ISM eCompany heeft duidelijk veel kennis in huis.

jaap-melchels-sanitairwinkel
Jaap Mechels Online marketeer Sanitairwinkel
Interior of modern domestic bathroom

Onze aanpak
Zo doen we dat

Bij dit onderzoek vroegen we de onderzoeksdoelgroep om concrete taken uit te voeren op een bepaald apparaat, zodat alle relevante onderdelen van de webwinkel aan bod kwamen. De onderzoeksdeelnemers begonnen op de homepagina en vertelden bij elke stap wat er in hen opkwam. Een opdracht was bijvoorbeeld het uitzoeken van een nieuwe wastafelkraan.

Onze aanpak
Zo doen we dat

Bij dit onderzoek vroegen we de onderzoeksdoelgroep om concrete taken uit te voeren op een bepaald apparaat, zodat alle relevante onderdelen van de webwinkel aan bod kwamen. De onderzoeksdeelnemers begonnen op de homepagina en vertelden bij elke stap wat er in hen opkwam. Een opdracht was bijvoorbeeld het uitzoeken van een nieuwe wastafelkraan.

Resultaat: issues lossen we op

Na een usability-onderzoek leveren we standaard een uitgebreid rapport met daarin filmpjes van de deelnemers, oplossingen geprioriteerd op impact, omzet en moeilijkheid. Zo voert u eerst laaghangend fruit door en maakt u dus sneller meer omzet.

11% omzetgroei

We voerden al één onderdeel door dat leidde tot 11 procent omzetgroei onder mannelijke webwinkelbezoekers

30

Issues en potentiële geïdentificeerd en gerangschikt op prioriteit

Compleet eindrapport

Vol met video's van de deelnemers, uitleg en een roadmap met concrete actiepunten

Bekijk ons werk

  • Hunkemoller-snippet

    Usability-onderzoek voor Hunkemöller

    Conversie-optimalisatie

    Datagedreven conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • Betersport-snippet2

    Zoekmachine-optimalisatie voor Betersport.nl

    SEO

    Een toppositie op de belangrijkste zoekwoorden voor Betersport.nl

    Lees meer
  • duifhuizen-snippet

    Omnichannel-strategie voor Duifhuizen

    Strategie

    Omnichannel-strategie: integratie webshop en fysieke winkels

    Lees meer