+14% in bezoekers & nieuwe bestellingen en +27% in bezoekers en abonnementsverlengingen.
We wonnen er overigens de DDMA CRO Awards Publieksprijs 2020 mee!
In de webshop van Tele2 kunnen bezoekers terecht om hun telefoonabonnement af te sluiten, zowel met als zonder toestel of om hun huidige abonnement te verlengen. Als je een nieuw toestel zoekt kunnen er echter allerlei elementen belangrijk zijn. Daarom heeft Tele2 filters voor bijvoorbeeld merk, besturingssysteem, prijs en afmetingen van het toestel. Maar helpen de filters daadwerkelijk de bezoekers in hun zoektocht naar een nieuw toestel?
Zoals altijd beginnen we eerst met onderzoek naar omzetlekken in de webshop. Uit neuro-usabilityonderzoek bleek dat de filters een positieve emotie oproepen bij bezoekers. Maar uit webstatistieken bleek dat de filterfunctie op mobiel weinig werd gebruikt. Een usability-onderzoek verklaarde waarom. Veel bezoekers scrolden namelijk direct naar de mobiele telefoons, waardoor ze de filterknop niet zagen. En als ze bij de telefoons waren, wilden ze filteren. Maar dan was de filterknop niet zichtbaar. Potentie voor verbetering!
Zoals altijd beginnen we eerst met onderzoek naar omzetlekken in de webshop. Uit neuro-usabilityonderzoek bleek dat de filters een positieve emotie oproepen bij bezoekers. Maar uit webstatistieken bleek dat de filterfunctie op mobiel weinig werd gebruikt. Een usability-onderzoek verklaarde waarom. Veel bezoekers scrolden namelijk direct naar de mobiele telefoons, waardoor ze de filterknop niet zagen. En als ze bij de telefoons waren, wilden ze filteren. Maar dan was de filterknop niet zichtbaar. Potentie voor verbetering!
Trotse winnaar van de DDMA Dutch CRO Awards publieksprijs 2020!
Bezoekers van Tele2 die direct naar de sectie telefoons gingen, hebben een duidelijke koopbehoefte. En functionaliteiten zoals filters zouden bezoekers moeten helpen bij het snel vinden van het juiste toestel. In de A/B-test plaatsten we in de testvariant daarom de filters een flink stuk naar beneden, direct boven de lijst met toestellen. En met succes!
Bezoekers van Tele2 die direct naar de sectie telefoons gingen, hebben een duidelijke koopbehoefte. En functionaliteiten zoals filters zouden bezoekers moeten helpen bij het snel vinden van het juiste toestel. In de A/B-test plaatsten we in de testvariant daarom de filters een flink stuk naar beneden, direct boven de lijst met toestellen. En met succes!
Het resultaat was een stijging in het aantal bezoekers die hun abonnement verlengen en daarmee een flinke omzetstijging. Wil je iets meer weten over de case? Lees dan hier uitgebreid onze aanpak en resultaten!
interactie met de filterfunctie
gebruikers die een bestelling plaatsen voor een nieuw abonnement
gebruikers die een bestelling plaatsen om hun abonnement te verlengen
SEO | SEA | Conversie-optimalisatie
Omzetverhoging door online marketing
SEO | SEA | Conversie-optimalisatie
52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie
Strategie | Webshop bouw
Strategie, webshop bouw en Magento BI