Tele2

Een forse omzetstijging door datagedreven inzichten voor Tele2

Conversie-optimalisatie

Winnaar DDMA Dutch CRO Awards publieksprijs 2020!
Wil je meer weten over onze aanpak en de resultaten? Je leest het hier.

Tele2(7)

Over
Tele2

Op de webshop van Tele2 kunnen bezoekers terecht om hun telefoonabonnement af te sluiten, zowel met als zonder toestel of om hun huidige abonnement te verlengen. In de zoektocht naar een geschikt toestel kunnen voor bezoekers verschillende aspecten van belang zijn, om deze zoektocht zo eenvoudig mogelijk te maken biedt Tele2 de mogelijkheid om te filteren op bijvoorbeeld merk, besturingssysteem, prijs en afmetingen van het toestel.

De uitdaging:
Filterfunctie

Uit onderzoek bleek dat de filterfunctie op mobiel weinig gebruikt werd. Veel bezoekers scrolden direct naar de mobiele telefoons, waardoor ze de filterknop over het hoofd zagen. Op het moment dat ze bij de telefoons zijn, kregen ze behoefte aan filteren, maar was de knop niet meer zichtbaar. Wij ontwierpen daarom een A/B-test voor de filterfunctionaliteit. De filterfunctie werd naar beneden gehaald en direct boven de lijst met toestellen geplaatst.

Tele2 snippet
Tele2 snippet

De uitdaging:
Filterfunctie

Uit onderzoek bleek dat de filterfunctie op mobiel weinig gebruikt werd. Veel bezoekers scrolden direct naar de mobiele telefoons, waardoor ze de filterknop over het hoofd zagen. Op het moment dat ze bij de telefoons zijn, kregen ze behoefte aan filteren, maar was de knop niet meer zichtbaar. Wij ontwierpen daarom een A/B-test voor de filterfunctionaliteit. De filterfunctie werd naar beneden gehaald en direct boven de lijst met toestellen geplaatst.

Trotse winnaar van de DDMA Dutch CRO Awards publieksprijs 2020!

DDMA liggend
tele2-banner

Onze aanpak:
A/B-testen

Uit neuro-usability onderzoek en webanalytics bleek dat het zien en gebruik van filters positieve emoties oproept bij bezoekers op de website. Op mobiele apparaten werden de filters minder gebruikt, wat mogelijk verklaard kon worden doordat deze functie verder van de daadwerkelijke lijst met telefoons verwijderd stond en na het scrollen wegvalt waar deze op desktop altijd zichtbaar is. We startten met het verkrijgen van inzichten en het opstellen en analyseren van de A/B-test. De winnende variant en onze uitgebreide aanpak vind je hier.

Onze aanpak:
A/B-testen

Uit neuro-usability onderzoek en webanalytics bleek dat het zien en gebruik van filters positieve emoties oproept bij bezoekers op de website. Op mobiele apparaten werden de filters minder gebruikt, wat mogelijk verklaard kon worden doordat deze functie verder van de daadwerkelijke lijst met telefoons verwijderd stond en na het scrollen wegvalt waar deze op desktop altijd zichtbaar is. We startten met het verkrijgen van inzichten en het opstellen en analyseren van de A/B-test. De winnende variant en onze uitgebreide aanpak vind je hier.

Resultaat:
Verwachtingen overtroffen

Het resultaat was een stijging in het aantal bezoekers die hun abonnement verlengen en daarmee een potentiëlle omzetstijging van 1.402.147 euro. Lees hier meer over onze aanpak en resultaten!

+72.5%

interactie met de filterfunctie

+13.7%

gebruikers die een bestelling plaatsen voor een nieuw abonnement

+27%

gebruikers die een bestelling plaatsen om hun abonnement te verlengen

Bekijk ons werk

  • Smit-mode-snippet

    SEO, Google Ads en conversie-optimalisatie voor Smit Mode

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    Omzetverhoging door online marketing

    Lees meer
  • Primera-snippet

    Hoe we Primera helpen bij het verkrijgen van een hogere digitale omzet

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • Strauss-snippet

    Strauss Coffee speelt continu in op veranderend klantgedrag

    Strategie | Webshop bouw

    Strategie, webshop bouw en Magento BI

    Lees meer