Voetbalshop

Conversie-optimalisatie voor Voetbalshop.nl

Conversie-optimalisatie

Hogere conversie voor Voetbalshop.nl

Voetbalshop-inspiratie

Online impact overalle kanalen

Voetbalshop.nl is onderdeel van de Badge Groep, die al meer dan 30 jaar actief is in de sport- en entertainmentmerchandise. Badge Groep zette de webshop vijftien jaar geleden op met het doel om de nieuwste producten voor de scherpste prijs online aan te bieden. Een gebruiksvriendelijke webshop is daarbij essentieel voor hoge conversiepercentages.

Datagedreven
aanpak

Uit zowel ‘on site’-reviews als reviews van Trustpilot en KiYoh bleek dat de optie achteraf betalen zeer gewaardeerd word door de doelgroep. Voordat we Voetbalshop.nl adviseerden deze optie eerder in het bestelproces te tonen, deden we een A/B-test. Zo wisten we zeker dat het effect van de implementatie een positieve impact heeft op de mobiele conversie.

VOETBALSHOP2
VOETBALSHOP2

Datagedreven
aanpak

Uit zowel ‘on site’-reviews als reviews van Trustpilot en KiYoh bleek dat de optie achteraf betalen zeer gewaardeerd word door de doelgroep. Voordat we Voetbalshop.nl adviseerden deze optie eerder in het bestelproces te tonen, deden we een A/B-test. Zo wisten we zeker dat het effect van de implementatie een positieve impact heeft op de mobiele conversie.

“Ons nieuwe e-commerceplatform is gebruiksvriendelijker dan ons oude platform. Zo kunnen we zonder developers alle content in de webshop aanpassen. Ook voor de consument is het gebruiksvriendelijk. Zo kunnen ze via onze geïntegreerde store locator bestellingen afhalen bij onze verkooppunten.”

amanda-schalkwijk-van-riverdale
Amanda Schalkwijk E-commerce specialist, Riverdale
Ab-test-voetbalshop

Oplossingen
Gebaseerd op wetenschap

Op basis van psychologische uitgangspunten ontwierpen we een nieuwe variant van de eerste stap in het bestelproces. We plaatsen microcopy onderaan de groene bestelknop. Deze microcopy attendeert de bezoeker erop dat hij achteraf kan betalen.

Oplossingen
Gebaseerd op wetenschap

Op basis van psychologische uitgangspunten ontwierpen we een nieuwe variant van de eerste stap in het bestelproces. We plaatsen microcopy onderaan de groene bestelknop. Deze microcopy attendeert de bezoeker erop dat hij achteraf kan betalen.

Resultaat: deadline gehaald

De A/B-test leidde tot een mooie ontdekking; het toevoegen van de tekst “Achteraf betalen mogelijk” onder de CTA-button leidde tot een 4 procent hogere conversieratio dan de originele variant (met een significantieniveau van 93,4 procent). De analyse toonde eveneens aan dat bezoekers bij het zien van deze USP vaker hun bestellingen vaker afrondden.

4 %

Hoger conversieratio in de mobiele webshop bleek uit de test

Bekijk ons werk

  • Hunkemoller-snippet

    Usability-onderzoek voor Hunkemöller

    Conversie-optimalisatie

    Datagedreven conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • Sanitairwinkel-snippet

    Kwalitatieve inzichten voor Sanitairwinkel

    Conversie-optimalisatie

    Hogere conversie door usability-onderzoek

    Lees meer
  • Riverdale-snippet

    Een nieuwe webshop voor Riverdale

    Webshop bouw

    In drie maanden een nieuwe webshop

    Lees meer