Hogere conversie voor Voetbalshop.nl
Voetbalshop.nl is onderdeel van de Badge Groep, die al meer dan 30 jaar actief is in de sport- en entertainmentmerchandise. Badge Groep zette de webshop vijftien jaar geleden op met het doel om de nieuwste producten voor de scherpste prijs online aan te bieden. Een gebruiksvriendelijke webshop is daarbij essentieel voor hoge conversiepercentages.
Uit zowel ‘on site’-reviews als reviews van Trustpilot en KiYoh bleek dat de optie achteraf betalen zeer gewaardeerd word door de doelgroep. Voordat we Voetbalshop.nl adviseerden deze optie eerder in het bestelproces te tonen, deden we een A/B-test. Zo wisten we zeker dat het effect van de implementatie een positieve impact heeft op de mobiele conversie.
Uit zowel ‘on site’-reviews als reviews van Trustpilot en KiYoh bleek dat de optie achteraf betalen zeer gewaardeerd word door de doelgroep. Voordat we Voetbalshop.nl adviseerden deze optie eerder in het bestelproces te tonen, deden we een A/B-test. Zo wisten we zeker dat het effect van de implementatie een positieve impact heeft op de mobiele conversie.
“Ons nieuwe e-commerceplatform is gebruiksvriendelijker dan ons oude platform. Zo kunnen we zonder developers alle content in de webshop aanpassen. Ook voor de consument is het gebruiksvriendelijk. Zo kunnen ze via onze geïntegreerde store locator bestellingen afhalen bij onze verkooppunten.”
Op basis van psychologische uitgangspunten ontwierpen we een nieuwe variant van de eerste stap in het bestelproces. We plaatsen microcopy onderaan de groene bestelknop. Deze microcopy attendeert de bezoeker erop dat hij achteraf kan betalen.
Op basis van psychologische uitgangspunten ontwierpen we een nieuwe variant van de eerste stap in het bestelproces. We plaatsen microcopy onderaan de groene bestelknop. Deze microcopy attendeert de bezoeker erop dat hij achteraf kan betalen.
De A/B-test leidde tot een mooie ontdekking; het toevoegen van de tekst “Achteraf betalen mogelijk” onder de CTA-button leidde tot een 4 procent hogere conversieratio dan de originele variant (met een significantieniveau van 93,4 procent). De analyse toonde eveneens aan dat bezoekers bij het zien van deze USP vaker hun bestellingen vaker afrondden.
Hoger conversieratio in de mobiele webshop bleek uit de test
Conversie-optimalisatie
Datagedreven conversie-optimalisatie
Conversie-optimalisatie
Hogere conversie door usability-onderzoek
Webshop bouw
In drie maanden een nieuwe webshop