polyestershoppen-nl-logo-slogan-full-color-RGB-1

75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads voor Polyestershoppen

Display advertising | Discovery Ads | Online Advertising

Full funnel campagne via het nieuwe campagne type Discovery binnen Google Ads.

 

Over Polyestershoppen

Polyestershoppen is een webwinkel in harssystemen, lakken, lijmen en kitten, wapening en alle nodige hulpmaterialen voor doe-het-zelvers, kunstenaars en professionals. Naast een compleet assortiment beschikken ze over de nodige vakkennis om de klant van goed advies te voorzien en de producten moeten worden verwerkt voor een succesvol resultaat. De complete leverancier in composieten, die niet alleen helpt bij het selecteren van de juiste producten, maar ook zorgt dat de klant veilig met hun producten kan werken. 

De uitdaging
Meer gebruikers

Polyestershoppen wilde graag meer gebruikers aantrekken in hun webshop. Daarnaast liep Polyestershoppen er tegenaan dat consumenten vaak niet weten naar welk product ze precies op zoek zijn, maar alleen wat ze willen. Men wilt vaak een mooie tafel, maar weet bijvoorbeeld niet dat het materiaal 'epoxy' is. Visueel adverteren werkt hierin goed voor de herkenning van het eindresultaat. Zo weet de klant wat hij behaalt met het gebruik van de producten van Polyestershoppen. 

Polyestershoppen4kopie
Polyestershoppen4kopie

De uitdaging
Meer gebruikers

Polyestershoppen wilde graag meer gebruikers aantrekken in hun webshop. Daarnaast liep Polyestershoppen er tegenaan dat consumenten vaak niet weten naar welk product ze precies op zoek zijn, maar alleen wat ze willen. Men wilt vaak een mooie tafel, maar weet bijvoorbeeld niet dat het materiaal 'epoxy' is. Visueel adverteren werkt hierin goed voor de herkenning van het eindresultaat. Zo weet de klant wat hij behaalt met het gebruik van de producten van Polyestershoppen. 

Wij kregen de optie om de Discovery Ads te gebruiken, dit hebben we meteen getest omdat dit ons voordeel kan opleveren tegenover de concurrentie. Met de Discovery Ads halen we meer conversies binnen dan in eerste instantie verwacht. Daarnaast hebben we veel zichtbaarheid en een hele mooie CPC.

IMG_8955-1
Leroy de Bruijn Online marketing manager bij Polyestershoppen
Polyestershoppen2

Onze aanpak
Discovery Ads

We hebben de nieuwe feature Discovery Ads binnen Google direct getest voor Polyestershoppen. Google Discover is de nieuwsfeed binnen de Google app (voorheen Google Now of Google Feed), waarmee de consument relevante content te zien krijgt op basis van zijn of haar zoekopdrachten in Google Search en Google Chrome. Oftewel, een content-hub die informatie toont op basis van persoonlijke interesses. Het doel was om veel nieuwe gebruikers te bereiken en ze door de gehele funnel mee te nemen in de producten van Polyestershoppen.

Onze aanpak
Discovery Ads

We hebben de nieuwe feature Discovery Ads binnen Google direct getest voor Polyestershoppen. Google Discover is de nieuwsfeed binnen de Google app (voorheen Google Now of Google Feed), waarmee de consument relevante content te zien krijgt op basis van zijn of haar zoekopdrachten in Google Search en Google Chrome. Oftewel, een content-hub die informatie toont op basis van persoonlijke interesses. Het doel was om veel nieuwe gebruikers te bereiken en ze door de gehele funnel mee te nemen in de producten van Polyestershoppen.

Resultaat 75% nieuwe gebruikers

Het doel om nieuwe gebruikers te bereiken is ruimschoots behaald. Ten minste 75 procent van de gebruikers dat voortkwam uit deze campagne waren nieuwe gebruikers. Het Click-Through Rate (CTR) lag 122 procent hoger dan de Display campagnes en zelfs 18 procent hoger dan de Shopping campagnes. De Cost per click (CPC) ligt gemiddeld 70 procent lager dan de rest van het account (zoals Search, Display en Shopping), dat betekent veel nieuw verkeer tegen een lage prijs. Ondanks dat het niet direct een conversiegerichte campagne type is, was de datadriven online ROAS zelfs 1300 procent.

*75% nieuwe gebruikers exclusief Safari-gebruikers. Deze zijn uit de resultaten gefilterd vanwege ITP.

75%

van de gebruikers uit deze campagne waren nieuwe gebruikers

1300%

datadriven online ROAS

gemiddeld 70%

lagere CPC dan de rest van het account

Bekijk ons werk

  • fred_de_la_bretoniere_groot (1)

    Contrast is key: A/B-test in Google Shopping voor Fred de la Bretoniere

    SEA | Google Shopping Images

    Hoe we meer verkeer realiseerden voor Fred de la Bretoniere door het wijzigen van productafbeeldingen in Google Shopping Images.

    Lees meer
  • condoom-anoniem-snippet

    Condoom Anoniem behaalt meer marktaandeel in een stabiele markt

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    Meer omzet door effectieve online marketing

    Lees meer
  • Smit-mode-snippet

    SEO, Google Ads en conversie-optimalisatie voor Smit Mode

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    Omzetverhoging door online marketing

    Lees meer