Tommy Teleshopping

In één jaar 50% meer omzet uit e-mailmarketing voor Tommy Teleshopping

E-mailmarketing

De belangrijkste doelstelling voor Tommy Teleshopping aan de start van deze samenwerking was het herstellen van de omzet. Wil je meer weten over onze aanpak en het resultaat? Je leest het hier.

Tommy teleshopping

Over Tommy Teleshopping

Tommy Teleshopping is voor veel mensen geen onbekende naam. Bij Tommy Teleshopping bestel je al de originele producten bekend van tv. Het bereik via tv is met 200 uur per week in Nederland en België erg groot. Maar het mediagebruik van de consument verschuift nu meer en meer naar online. Een reden voor Tommy Teleshopping om hun e-mailmarketing te optimaliseren.

De uitdaging

Gert Kruithof, CMO van Tommy Teleshopping, realiseerde zich al snel dat met de nieuwe focus op e-mailmarketing, de database een belangrijk aandachtspunt was. 'We hadden een probleem dat onze e-mails onvoldoende respons opleverden. Dit bleek uiteindelijk te komen doordat veel van de e-mails niet werden gezien of zelfs niet in de inbox terecht kwamen. Dit kwam mede door de inrichting van onze database. De Copernica Marketing Software die wij gebruiken, werd nog lang niet optimaal ingezet en daarom hebben we besloten om externe hulp in te schakelen. Zo kwamen we terecht bij ISM eCompany, een partner binnen het netwerk van Copernica waar we al eerder goede ervaringen mee hadden.'

Meer weten over de uitdaging? Je leest het hier

tommy
tommy

De uitdaging

Gert Kruithof, CMO van Tommy Teleshopping, realiseerde zich al snel dat met de nieuwe focus op e-mailmarketing, de database een belangrijk aandachtspunt was. 'We hadden een probleem dat onze e-mails onvoldoende respons opleverden. Dit bleek uiteindelijk te komen doordat veel van de e-mails niet werden gezien of zelfs niet in de inbox terecht kwamen. Dit kwam mede door de inrichting van onze database. De Copernica Marketing Software die wij gebruiken, werd nog lang niet optimaal ingezet en daarom hebben we besloten om externe hulp in te schakelen. Zo kwamen we terecht bij ISM eCompany, een partner binnen het netwerk van Copernica waar we al eerder goede ervaringen mee hadden.'

Meer weten over de uitdaging? Je leest het hier

De Copernica Marketing Software die wij gebruiken, werd nog lang niet optimaal ingezet en daarom hebben we besloten om externe hulp in te schakelen. Zo kwamen we terecht bij ISM eCompany, een partner binnen het netwerk van Copernica waar we al eerder goede ervaringen mee hadden.

Tommy Teleshopping
Gert Kruithof CMO, Tommy Teleshopping
E-mail marketing 075A4517

Onze aanpak
Zo doen we dat

We startten samen met Tommy Teleshopping met een expert review van de gehele e-mailfunnel. Hieruit bleek het verbeteren van de opt-in een quick win. Daarnaast bleek de deliverability (de inboxplaatsing) voor verbetering vatbaar. Tommy Teleshopping startte met een aantal automatische campagnes, een welkomstcampagne en een verjaardagsmail. Hierbij wordt ingezet op personalisatie. Om de e-mailnieuwsbrief verder te optimaliseren, deden we A/B-testen.

Onze aanpak
Zo doen we dat

We startten samen met Tommy Teleshopping met een expert review van de gehele e-mailfunnel. Hieruit bleek het verbeteren van de opt-in een quick win. Daarnaast bleek de deliverability (de inboxplaatsing) voor verbetering vatbaar. Tommy Teleshopping startte met een aantal automatische campagnes, een welkomstcampagne en een verjaardagsmail. Hierbij wordt ingezet op personalisatie. Om de e-mailnieuwsbrief verder te optimaliseren, deden we A/B-testen.

Resultaat:
50% meer omzet

De belangrijkste doelstelling voor Tommy Teleshopping aan de start van deze samenwerking was het herstellen van de omzet. Door het oplossen van het deliverabilityprobleem, de A/B-testen en de automatische campagnes is dit meer dan gelukt. In 2019 werd bijna 50% meer omzet gerealiseerd uit e-mailmarketing dan het jaar daarvoor. Die stijging zet zich ook dit jaar verder door. Lees hier de uitgebreide aanpak die leidde tot deze resultaten.

8%

groei van de database in twee maanden

6 tot 16%

hoger openpercentage van de nieuwsbrief

12%

meer verkeer naar de webshop

50%

meer omzet uit e-mailmarketing

Bekijk ons werk

  • condoom-anoniem-quotes-snippet

    Een stijging van 10% mobiele transacties voor Condoom Anoniem

    SEO | Conversie-optimalisatie

    Een oplossing maximaal beredeneerd vanuit de klant.

    Lees meer
  • Primera-snippet

    Hoe we Primera helpen bij het verkrijgen van een hogere digitale omzet

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • Strauss-snippet

    Strauss Coffee speelt continu in op veranderend klantgedrag

    Strategie | Webshop bouw

    Strategie, webshop bouw en Magento BI

    Lees meer