76 procent digitale omzetgroei door webshopbouw en online marketing
30 jaar geleden innoveerde Budgetplan de keukenbranche door als eerste retailer los apparatuur te leveren in plaats van complete keukens. Inmiddels is Budgetplan de grootste in Nederland op het gebied van keukens en inbouwapparaten. “Service vinden we buitengewoon belangrijk. Het onderscheidt ons van onze concurrenten en is de reden waarom we hard groeien. Deze strategie willen online voortzetten,” zegt Marc Nederlof, Online Manager bij Budgetplan.
Door het belang van service, technologische ontwikkelingen, veranderende consumentenbehoeften en de online groeiambities voldeed de bestaande webshop niet meer. “Al in de eerste gesprekken met ISM eCompany werd hun kennis en expertise duidelijk. Daardoor hadden we het vertrouwen om het bouwen van een webshop die voldoet aan onze wensen en online marketing aan hen uit te besteden,” zegt Nederlof.
Door het belang van service, technologische ontwikkelingen, veranderende consumentenbehoeften en de online groeiambities voldeed de bestaande webshop niet meer. “Al in de eerste gesprekken met ISM eCompany werd hun kennis en expertise duidelijk. Daardoor hadden we het vertrouwen om het bouwen van een webshop die voldoet aan onze wensen en online marketing aan hen uit te besteden,” zegt Nederlof.
Voor de bouw van de webshop en onze online marketingactiviteiten hebben we een centraal aanspreekpunt. Zij is altijd bereikbaar en denkt proactief met ons mee. Net als de specialisten.
Samen met Budgetplan identificeerden we trends, uitdagingen en kansen in de markt die dienden als input voor de nieuwe webshop op Magento. De nieuwe webshop schaalt probleemloos mee met de groei en is zeer stabiel. Daarnaast ontwikkelden we een online marketingplan waarin we onze aanpak voor het behalen van de omzetgroeidoelstelling van 52 procent per jaar uitstippelden.
Samen met Budgetplan identificeerden we trends, uitdagingen en kansen in de markt die dienden als input voor de nieuwe webshop op Magento. De nieuwe webshop schaalt probleemloos mee met de groei en is zeer stabiel. Daarnaast ontwikkelden we een online marketingplan waarin we onze aanpak voor het behalen van de omzetgroeidoelstelling van 52 procent per jaar uitstippelden.
Een stabiel platform, betere posities in relevante zoekmachineresultaten, slimme advertenties in Google en continue conversie-optimalisatie leverden Budgetplan in minder dan een jaar tijd een digitale omzetgroei van 76 procent op. Dit overtrof ruimschoots de gestelde KPI. En we blijven streven om groeidoelstelling van Budgetplan te overtreffen!
Digitale omzetgroei binnen een jaar tijd
Webshop bouw
In drie maanden een nieuwe webshop
SEA | Conversie-optimalisatie
Online kanalen voor meer digitaal omzet
Strategie
Omnichannel-strategie: integratie webshop en fysieke winkels