Van concrete roadmap naar volledige omnichannel beleving
State of Art is een sterk Nederlands herenmodemerk waarvan de klantbeleving een van de belangrijkste projecten is. Het merk verkoopt hun collecties via een eigen webshop, 40 brandstores verdeeld over Nederland en België, tal van shop-in-shop-concepten en meer dan 1.000 officiële dealers. Maar hoe bereikt het merk de juiste beleving op elk kanaal? Voor deze uitdaging realiseerden we een concrete roadmap met projecten die we rangschikten op prioriteit.
Bij State of Art werd gedacht vanuit technische mogelijkheden en functionaliteiten. Dat dit fundamenteel anders moest, lieten we zien in onze aanpak. Wij gebruikten data over de klantbeleving als basis voor het ontwikkelen van een roadmap met concrete actiepunten.
Bij State of Art werd gedacht vanuit technische mogelijkheden en functionaliteiten. Dat dit fundamenteel anders moest, lieten we zien in onze aanpak. Wij gebruikten data over de klantbeleving als basis voor het ontwikkelen van een roadmap met concrete actiepunten.
“We werken al jaren tevreden samen met ISM eCompany voor webshop bouw, design en online marketingactiviteiten. Ons Magento Commerce-platform past perfect bij onze nieuwe omnichannel-strategie."
"ISM eCompany heeft ons laten zien wat het betekent om echt vanuit de klant te denken. Ze realiseerden een verrassende omnichannel-strategie waar wij daadwerkelijk mee aan de slag zijn gegaan.”
In het ontwikkeltraject brachten we de klanttypes, behoeften en klantreizen inclusief belevingen in kaart gebracht. Vanuit de klantreizen ontstonden kansen, verbeterpunten en creatieve ideeën. Deze bundelden we in haalbare projecten die we vervolgens op prioriteit rangschikten. De prioritering baseerden we op een gewogen gemiddelde tussen de commerciële en investeringsimpact.
In het ontwikkeltraject brachten we de klanttypes, behoeften en klantreizen inclusief belevingen in kaart gebracht. Vanuit de klantreizen ontstonden kansen, verbeterpunten en creatieve ideeën. Deze bundelden we in haalbare projecten die we vervolgens op prioriteit rangschikten. De prioritering baseerden we op een gewogen gemiddelde tussen de commerciële en investeringsimpact.
State of Art denkt nu bij elke stap vanuit de klant en zijn behoeften. We stellen nu jaarlijks een concrete roadmap die het herenmerk intern en met externe partners tot uitvoer brengt. Denk aan contentstrategie die inspeelt op verschillende fasen in de klantreis en aan het integreren van kanalen die zorgen dat consumenten overal kunnen bestellen en retourneren en inzicht hebben in de voorraad.
Wij zijn tevens een ontwikkelpartner van State of Art, waardoor de uitvoer van de roadmap structureel en gezamelijk inzetten.
Webshop bouw | SEO | Conversie-optimalisatie
76 procent digitale omzetgroei door webshopbouw en online marketing
Conversie-optimalisatie
Hogere conversie door usability-onderzoek
Webshop bouw
In drie maanden een nieuwe webshop