Zoekmachine-optimalisatie voor Mobiel.nl

Meer bezoekers door hoge posities in Google

Samenvatting

Organisch verkeer is een essentieel kanaal voor de digitale omzet bij Mobiel.nl. Vanwege een visieverandering was de organisatie overgestapt van studentmobiel.nl naar mobiel.nl. Door de migratie verloor Mobiel.nl veel organisch verkeer en topposities. Ons SEO-team begon met een audit waarmee ze verbeterpunten op het gebied van techniek, content en linkbuilding achterhaalden. Binnen zes maanden na het doorvoeren van de verbeterpunten constateerde we een stevige groei in organische bezoekers naar de website.

 

Over Mobiel.nl

Sinds de oprichting in 2000 wil Mobiel.nl de plek zijn waar consumenten zelf de keuze maken voor een nieuwe telefoon, abonnement met smartphone of sim only-abonnement. “Elke dag werken wij aan nieuwe oplossingen om het voor onze klanten nog eenvoudiger te maken om te kiezen wat het beste bij ze past en om ervoor te zorgen dat het nog eenvoudiger is om controle te houden over aankopen. Daarnaast zijn we onafhankelijk, dus we kunnen ook eerlijk advies geven. Daarom is onze slogan: wie slim kiest, kiest Mobiel.nl,” aldus Thomas Borsboom, directeur bij Mobiel.nl en Sim.nl.

 

 

Uitdaging

“Een toename in organisch verkeer was essentieel voor onze digitale omzet. Maar door de migratie van Studentmobiel.nl naar Mobiel.nl verloren we belangrijke topposities in de organische zoekresultaten. Snel op het oude niveau terugkeren in een competitieve markt is echter zeer uitdagend. Daarom hadden we advies en ondersteuning nodig van een extern bureau die kennis heeft van onze branche.”

“ISM eCompany is gespecialiseerd in zoekmachine-optimalisatie voor webshops in de retail. Daar komt bij dat hun strategische en praktische aanpak aansluit bij wat we zochten. Daarom hebben we aan ISM eCompany gevraagd of zij de uitdaging aan wilden gaan,” vertelt Thomas.

 

Oplossing

De eerste stap in de succesvolle samenwerking was een SEO-audit. Daaruit vloeide een scorecard met daarop de SEO-prestaties van mobiel.nl op verschillende onderdelen. “De SEO-audit gaf duidelijk weer op welke onderdelen we goed scoren en op welke onderdelen verbetering is gewenst. Tevens had ISM eCompany proactief een roadmap uitgestippeld met actiepunten voor in de toekomst waarmee we de SEO-prestaties voor de migratie ruimschoots zouden overtreffen. Dat lijkt nu te lukken,” aldus Thomas. Na de SEO-audit zijn er technische wijzigingen doorgevoerd. Tevens optimaliseren we maandelijks de organische vindbaarheid.

 

“Via ons netwerk kwamen we terecht bij ISM eCompany. Na een pitch waren we overtuigd dat zij ons konden helpen met zoekmachine-optimalisatie. De resultaten zijn boven verwachting. Ons organisch kanaal groeit en we staan met de juiste trefwoorden op topposities.”

- Thomas Borsboom, directeur Mobiel.nl 

Resultaten

In een half jaar tijd is er sprake van een sterke groei in organisch bezoek in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Daarnaast heeft Mobiel.nl steevast topposities bij nieuwe smartphones (zoals bij iPhone 8) en concurrerende termen (zoals sim only).

 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Traffic en conversie-optimalisatie
Meer rendement met SEO, Adwords en conversie-optimalisatie
52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?