Condoom anoniem

Een stijging van 10% mobiele transacties voor Condoom Anoniem

Conversie-optimalisatie | SEO

Een oplossing maximaal beredeneerd vanuit de klant.
Wil je meer weten over onze aanpak en het resultaat? Je leest het hier.

www.ism.nlmedia17852851homepage-condoom-anoniem

Condoom Anoniem
Laapdrempelig

‘’In 2004 richtte ik Condoom-Anoniem op. Mijn doel was om het voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om aan condooms te komen, voor een lage prijs en zonder ongemakkelijke momenten in de winkel’’ vertelt Richard Spooren, eigenaar van Condoom-Anoniem. “Inmiddels zijn daar meerdere doelen bij gekomen: zoals mensen helpen met de juiste informatie, voorlichting en service.”

Om ongemakkelijke momenten te voorkomen biedt Condoom Anoniem anonieme verzending. Zowel op de verpakking als op het bankafschrift is nergens te zien dat iemand een bestelling bij Condoom Anoniem heeft geplaatst.

De uitdaging

De uitdaging van Condoom Anoniem was om aan de top te blijven op de e-commerce zoekopdrachten omtrent condooms. Ook voor productgroepen als zwangerschapstesten en massageproducten wilde Condoom Anoniem topposities in de zoekopdrachten veroveren. Tegelijkertijd was het doel om zichtbaar te zijn in meerdere fases in de klantreis, ruim voor de aankoop en na de aankoop.

Daarnaast was het doel om het conversiepercentage aantoonbaar te verhogen en de hoge uitval op de mobiele productpagina te verminderen. 

Meer weten over de uitdaging? Je leest het hier.

Condoom-Anoniem-wat-kosten-condooms-zijn-dure-condooms-beter-1
Condoom-Anoniem-wat-kosten-condooms-zijn-dure-condooms-beter-1

De uitdaging

De uitdaging van Condoom Anoniem was om aan de top te blijven op de e-commerce zoekopdrachten omtrent condooms. Ook voor productgroepen als zwangerschapstesten en massageproducten wilde Condoom Anoniem topposities in de zoekopdrachten veroveren. Tegelijkertijd was het doel om zichtbaar te zijn in meerdere fases in de klantreis, ruim voor de aankoop en na de aankoop.

Daarnaast was het doel om het conversiepercentage aantoonbaar te verhogen en de hoge uitval op de mobiele productpagina te verminderen. 

Meer weten over de uitdaging? Je leest het hier.

ISM eCompany blinkt voor mij uit in haar betrokkenheid en expertise op het gebied van Google AdWords, Google Analytics, SEO en A/B-testen. De samenwerking met ISM is erg prettig en er wordt continu meegedacht om zoveel mogelijk relevant bezoekverkeer en maximale omzet te realiseren voor Condoom Anoniem.

richard-spooren-Condoom Anoniem
Richard Spooren Eigenaar, Condoom Anoniem
Condoom Anoniem1

De aanpak
Zo doen we dat

Door inzichten uit kwantitatieve en kwalitatieve analyses goed te combineren, ontdekte we dat de belangrijkste reden die bezoekers aangeven om bij Condoom Anoniem te kopen ook meteen het grootste obstakel van bezoekers is. Op basis hiervan hebben we een nieuwe USP ontwikkeld. Daarnaast hebben we een proces gecreëerd waarbij we continu nieuwe data verzamelen voor het zoekwoordenonderzoek, aan de hand van SEO-tools, input uit Adwords en auto-suggesties van Google. Om zo doorlopend bestaande content te optimaliseren.

De aanpak
Zo doen we dat

Door inzichten uit kwantitatieve en kwalitatieve analyses goed te combineren, ontdekte we dat de belangrijkste reden die bezoekers aangeven om bij Condoom Anoniem te kopen ook meteen het grootste obstakel van bezoekers is. Op basis hiervan hebben we een nieuwe USP ontwikkeld. Daarnaast hebben we een proces gecreëerd waarbij we continu nieuwe data verzamelen voor het zoekwoordenonderzoek, aan de hand van SEO-tools, input uit Adwords en auto-suggesties van Google. Om zo doorlopend bestaande content te optimaliseren.

Resultaat:
Verwachtingen overtroffen

Met een sterke focus op content is er een groei gerealiseerd van 56 procent in non-branded sessies ten opzichte van 2018. Met een doelstelling van vijftien procent overtroffen we ruimschoots de verwachtingen. Daarnaast realiseerden we een groei van tien procent transacties in de mobiele webshop. Lees hier de uitgebreide aanpak die leidde tot deze resultaten.

56%

groei in non-branded sessies t.o.v. 2018

10%

stijging van transacties in de mobiele webshop

Bekijk ons werk

  • Smit-mode-snippet

    SEO, Google Ads en conversie-optimalisatie voor Smit Mode

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    Omzetverhoging door online marketing

    Lees meer
  • Primera-snippet

    Hoe we Primera helpen bij het verkrijgen van een hogere digitale omzet

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • Strauss-snippet

    Strauss Coffee speelt continu in op veranderend klantgedrag

    Strategie | Webshop bouw

    Strategie, webshop bouw en Magento BI

    Lees meer