Primera

Hoe we Primera helpen bij het verkrijgen van een hogere digitale omzet

Conversie-optimalisatie | Magento | Online marketing | SEA | SEO

52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

Winkel_Primera

Primera
Dit is hun doel

Primera heeft de afgelopen jaren een duidelijke online koers ingezet. Het doel: veel rendement behalen en verkeer realiseren voor de zelfstandig ondernemers die aangesloten zijn bij de coöperatie.

Voor het bereiken van het doel schakelde Primera ons in voor het bouwen van een webshop op Magento en voor de inzet van online marketingkanalen: zoekmachine-optimalisatie (SEO), adverteren in zoekmachines (SEA) en conversie-optimalisatie (CRO).

Primera
Dit is hun doel

Primera heeft de afgelopen jaren een duidelijke online koers ingezet. Het doel: veel rendement behalen en verkeer realiseren voor de zelfstandig ondernemers die aangesloten zijn bij de coöperatie.

Voor het bereiken van het doel schakelde Primera ons in voor het bouwen van een webshop op Magento en voor de inzet van online marketingkanalen: zoekmachine-optimalisatie (SEO), adverteren in zoekmachines (SEA) en conversie-optimalisatie (CRO).

Onze aanpak
Meer verkeer via SEO en SEA

Onze SEO-specialisten schaalden Primera in op het SEO-volwassenheidsmodel, waaruit een groeistrategie voortvloeit op het gebied van techniek, content en linkbuilding.

Voor het aantonen van het online effect op winkelbezoeken gebruiken we een Bèta-optie van Google Ads. De oplossing meet het bezoek aan een fysieke winkel na het zien van een online advertentie in de zoekresultaten van Google.

homepagina-primera

Onze aanpak
Meer verkeer via SEO en SEA

Onze SEO-specialisten schaalden Primera in op het SEO-volwassenheidsmodel, waaruit een groeistrategie voortvloeit op het gebied van techniek, content en linkbuilding.

Voor het aantonen van het online effect op winkelbezoeken gebruiken we een Bèta-optie van Google Ads. De oplossing meet het bezoek aan een fysieke winkel na het zien van een online advertentie in de zoekresultaten van Google.

"ISM eCompany toonde een concreet stappenplan om omzetlekken te verhelpen. Daar konden we echt mee aan de slag.”

Angelo Ridderhof Primera
Angelo Ridderhof Primera E-commercemanager, Primera
Strategie-sfeer_DSF9870-sfeer

Onze aanpak
voor CRO

Door continue data-analyse ontdekken we steeds benodigde optimalisatie die de conversie verhogen. Zo zegt Angelo Ridderhof, e-commercemanager bij Primera: “ISM eCompany liet zien dat er een negatieve correlatie was tussen laadtijden en conversie in de mobiele webshop. Ze gaven vervolgens een concreet stappenplan om deze omzetlek te verhelpen. Daar konden we echt mee aan de slag.” Lees onze aanpak voor dit issue op Think With Google."

Onze aanpak
voor CRO

Door continue data-analyse ontdekken we steeds benodigde optimalisatie die de conversie verhogen. Zo zegt Angelo Ridderhof, e-commercemanager bij Primera: “ISM eCompany liet zien dat er een negatieve correlatie was tussen laadtijden en conversie in de mobiele webshop. Ze gaven vervolgens een concreet stappenplan om deze omzetlek te verhelpen. Daar konden we echt mee aan de slag.” Lees onze aanpak voor dit issue op Think With Google."

Resultaat: Hier zijn we trots op

Primera heeft moordende online concurrentie. Maar de resultaten spreken voor zich.

52%

Meer omzet uit SEO

32%

Meer bezoek uit organische zoekresultaten

4%

Conversieverhoging door laadtijdoptimalisatie

Bekijk ons werk

  • Smit-mode-snippet

    SEO, Google Ads en conversie-optimalisatie voor Smit Mode

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    Omzetverhoging door online marketing

    Lees meer
  • Voetbalshop-snippet

    Conversie-optimalisatie voor Voetbalshop.nl

    Conversie-optimalisatie

    Conversie-optimalisatie voor Voetbalshop.nl

    Lees meer
  • duifhuizen-snippet

    Omnichannel-strategie voor Duifhuizen

    Strategie

    Omnichannel-strategie: integratie webshop en fysieke winkels

    Lees meer