Hoe relevantere productaanbevelingen zorgen voor een sterkte toename in conversies.
Het verhaal van King Louie begint in de jaren 80 in Amsterdam met vintage vondsten. Inmiddels is King Louie uitgegroeid tot een internationaal dameskleding merk vol kleuren en prints met meerdere fysieke winkels en een online webshop.
Offline weten we heel goed hoe we op basis van stukjes informatie die we hebben, de klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Online behandelen we onze klanten nog te vaak allemaal op dezelfde manier. De content die getoond wordt is hetzelfde voor iedere individuele bezoeker en is daarmee niet persoonlijk en afgestemd op de behoefte van de klant. Gemiste kans, want op deze manier laten ze kansen liggen om klantbeleving en conversie van de website te optimaliseren.
King Louie heeft online heel veel data beschikbaar wat inzicht geeft in de behoefte van de consument. Echter zijn deze stukjes data nu vaak verspreid over verschillende kanalen, wat het lastig maakt om deze data ook in te zetten om de klantervaring daadwerkelijk te verbeteren en in te kunnen spelen op de behoefte van iedere individuele klant.
Offline weten we heel goed hoe we op basis van stukjes informatie die we hebben, de klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Online behandelen we onze klanten nog te vaak allemaal op dezelfde manier. De content die getoond wordt is hetzelfde voor iedere individuele bezoeker en is daarmee niet persoonlijk en afgestemd op de behoefte van de klant. Gemiste kans, want op deze manier laten ze kansen liggen om klantbeleving en conversie van de website te optimaliseren.
King Louie heeft online heel veel data beschikbaar wat inzicht geeft in de behoefte van de consument. Echter zijn deze stukjes data nu vaak verspreid over verschillende kanalen, wat het lastig maakt om deze data ook in te zetten om de klantervaring daadwerkelijk te verbeteren en in te kunnen spelen op de behoefte van iedere individuele klant.
Het is erg leuk en leerzaam om met de gedreven consultants van ISM eCompany te werken. De inzichten die zij ons geven dragen bij aan een complete online marketing strategie.
Data verzamelen deed King Louie al, wij brachten deze data samen. Een DMP/CDP is een tool die hierbij kan helpen. Het creëert een centraal klantbeeld en helpt bij het beter leren kennen van bestaande en nieuwe klanten, omdat je middels een algoritme op basis van bezoekersgedrag ook voorspellingen kan doen over gedrag van klanten die je nog niet zo goed kent. Voor King Louie hebben deze data onder andere ingezet om bezoekers van de webshop relevantere producten aan te bevelen. Op de homepage krijgen nieuwe bezoekers populaire producten te zien en krijgen terugkerende bezoekers relevante productaanbevelingen te zien op basis van de laatst gekochte en bekeken producten.
Data verzamelen deed King Louie al, wij brachten deze data samen. Een DMP/CDP is een tool die hierbij kan helpen. Het creëert een centraal klantbeeld en helpt bij het beter leren kennen van bestaande en nieuwe klanten, omdat je middels een algoritme op basis van bezoekersgedrag ook voorspellingen kan doen over gedrag van klanten die je nog niet zo goed kent. Voor King Louie hebben deze data onder andere ingezet om bezoekers van de webshop relevantere producten aan te bevelen. Op de homepage krijgen nieuwe bezoekers populaire producten te zien en krijgen terugkerende bezoekers relevante productaanbevelingen te zien op basis van de laatst gekochte en bekeken producten.
Om meer inzicht te krijgen in het effect van het tonen van relevantere productaanbevelingen is het resultaat hiervan gemeten middels een A/B-test. De gepersonaliseerde productaanbevelingen resulteerden in een flinke uplift op conversie tijdens de testperiode en inmiddels is deze personalisatie dan ook verder uitgerold. De vervolg stap is om ook vanuit het kanaal e-mail te gaan testen met het tonen van relevantere productaanbevelingen op individueel niveau.
in Nederland
in België
in Duitsland
SEO | Conversie-optimalisatie
Een oplossing maximaal beredeneerd vanuit de klant.
SEO | SEA | Conversie-optimalisatie
52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie
Conversie-optimalisatie
Winnaar DDMA Dutch CRO Awards publieksprijs 2020!