King Louie

Een stijging in conversie door gepersonaliseerde productaanbevelingen voor King Louie

Personalisatie

Hoe relevantere productaanbevelingen zorgen voor een sterkte toename in conversies.

King Louie 2

Over King Louie:
Vintage kleding

Het verhaal van King Louie begint in de jaren 80 in Amsterdam met vintage vondsten. Inmiddels is King Louie uitgegroeid tot een internationaal dameskleding merk vol kleuren en prints met meerdere fysieke winkels en een online webshop.

De uitdaging:
Relevant zijn voor iedere bezoeker

Offline weten we heel goed hoe we op basis van stukjes informatie die we hebben, de klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Online behandelen we onze klanten nog te vaak allemaal op dezelfde manier. De content die getoond wordt is hetzelfde voor iedere individuele bezoeker en is daarmee niet persoonlijk en afgestemd op de behoefte van de klant. Gemiste kans, want op deze manier laten ze kansen liggen om klantbeleving en conversie van de website te optimaliseren.

King Louie heeft online heel veel data beschikbaar wat inzicht geeft in de behoefte van de consument. Echter zijn deze stukjes data nu vaak verspreid over verschillende kanalen, wat het lastig maakt om deze data ook in te zetten om de klantervaring daadwerkelijk te verbeteren en in te kunnen spelen op de behoefte van iedere individuele klant.

King Louie-1
King Louie-1

De uitdaging:
Relevant zijn voor iedere bezoeker

Offline weten we heel goed hoe we op basis van stukjes informatie die we hebben, de klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Online behandelen we onze klanten nog te vaak allemaal op dezelfde manier. De content die getoond wordt is hetzelfde voor iedere individuele bezoeker en is daarmee niet persoonlijk en afgestemd op de behoefte van de klant. Gemiste kans, want op deze manier laten ze kansen liggen om klantbeleving en conversie van de website te optimaliseren.

King Louie heeft online heel veel data beschikbaar wat inzicht geeft in de behoefte van de consument. Echter zijn deze stukjes data nu vaak verspreid over verschillende kanalen, wat het lastig maakt om deze data ook in te zetten om de klantervaring daadwerkelijk te verbeteren en in te kunnen spelen op de behoefte van iedere individuele klant.

Het is erg leuk en leerzaam om met de gedreven consultants van ISM eCompany te werken. De inzichten die zij ons geven dragen bij aan een complete online marketing strategie.

King Louie
Rozemarijn Alsche E-commerce Manager bij King Louie
Exota - afbeelding case

Onze aanpak:
Data samenbrengen

Data verzamelen deed King Louie al, wij brachten deze data samen. Een DMP/CDP is een tool die hierbij kan helpen. Het creëert een centraal klantbeeld en helpt bij het beter leren kennen van bestaande en nieuwe klanten, omdat je middels een algoritme op basis van bezoekersgedrag ook voorspellingen kan doen over gedrag van klanten die je nog niet zo goed kent. Voor King Louie hebben deze data onder andere ingezet om bezoekers van de webshop relevantere producten aan te bevelen. Op de homepage krijgen nieuwe bezoekers populaire producten te zien en krijgen terugkerende bezoekers relevante productaanbevelingen te zien op basis van de laatst gekochte en bekeken producten.

Onze aanpak:
Data samenbrengen

Data verzamelen deed King Louie al, wij brachten deze data samen. Een DMP/CDP is een tool die hierbij kan helpen. Het creëert een centraal klantbeeld en helpt bij het beter leren kennen van bestaande en nieuwe klanten, omdat je middels een algoritme op basis van bezoekersgedrag ook voorspellingen kan doen over gedrag van klanten die je nog niet zo goed kent. Voor King Louie hebben deze data onder andere ingezet om bezoekers van de webshop relevantere producten aan te bevelen. Op de homepage krijgen nieuwe bezoekers populaire producten te zien en krijgen terugkerende bezoekers relevante productaanbevelingen te zien op basis van de laatst gekochte en bekeken producten.

Resultaat:
Meer conversies door relevantere content

Om meer inzicht te krijgen in het effect van het tonen van relevantere productaanbevelingen is het resultaat hiervan gemeten middels een A/B-test. De gepersonaliseerde productaanbevelingen resulteerden in een flinke uplift op conversie tijdens de testperiode en inmiddels is deze personalisatie dan ook verder uitgerold. De vervolg stap is om ook vanuit het kanaal e-mail te gaan testen met het tonen van relevantere productaanbevelingen op individueel niveau.

+19.57%

in Nederland

+7.67%

in België

+26.98%

in Duitsland

Bekijk ons werk

  • condoom-anoniem-snippet

    Een stijging van 10% mobiele transacties voor Condoom Anoniem

    SEO | Conversie-optimalisatie

    Een oplossing maximaal beredeneerd vanuit de klant.

    Lees meer
  • Primera-snippet

    Hoe we Primera helpen bij het verkrijgen van een hogere digitale omzet

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • Tele2 snippet (1)

    Een forse omzetstijging door datagedreven inzichten voor Tele2

    Conversie-optimalisatie

    Winnaar DDMA Dutch CRO Awards publieksprijs 2020!

    Lees meer