logo-bato-default

Een online B2B-platform voor Bato Plastics

Platform | SEO | Concept & design

Een gebruiksvriendelijk CMS die zich uitstekend leent voor integraties en waar geen licentiekosten aan verbonden zijn.

trosbeugel-superflex-p5-lr

Over Bato

Al 30 jaar is Bato véél meer dan een leverancier van kunststof producten. Het bedrijf loopt voorop binnen haar vakgebied in het ontwikkelen van nieuwe innovatieve oplossingen en het toepassen van de nieuwste duurzame technieken. En daar zijn ze bij Bato trots op. Samen met hun grootste doelgroep - de tuinder - passende en vernieuwende oplossingen vinden waardoor zij het maximale uit hun teelt kunnen halen: daar ligt Bato’s passie. Hierbij is uitstekende service vanzelfsprekend.

De uitdaging

Met een re-branding van het merk achter de rug had Bato offline al een mooie transformatie ondergaan en was het hoogste tijd om ook online stappen te gaan zetten. Samen met Bato zijn we die uitdaging aangegaan. Om de doelgroep en markt van Bato beter te leren kennen en begrijpen zijn we gestart met een kort strategisch traject waarbij we via workshops en klantinterviews de wensen en behoeften scherp kregen. Met deze uitkomsten en de nieuwe huisstijl als input hadden we voldoende bagage om te starten met de UX fase van het project.

Mockup_Bato
Mockup_Bato

De uitdaging

Met een re-branding van het merk achter de rug had Bato offline al een mooie transformatie ondergaan en was het hoogste tijd om ook online stappen te gaan zetten. Samen met Bato zijn we die uitdaging aangegaan. Om de doelgroep en markt van Bato beter te leren kennen en begrijpen zijn we gestart met een kort strategisch traject waarbij we via workshops en klantinterviews de wensen en behoeften scherp kregen. Met deze uitkomsten en de nieuwe huisstijl als input hadden we voldoende bagage om te starten met de UX fase van het project.

ISM heeft zeer actief meegedacht over de gewenste functionaliteiten en uitstraling van de vernieuwde website. Vooral het samenbrengen van ons vaste tuinbouwassortiment, met daarnaast de talloze kunststof maatwerkmogelijkheden die Bato biedt, zijn nu logisch en gestructureerd doorvertaald.

gert-jan-web
Gert Jan Spierings Managing Director bij Bato Plastics
mockup

Onze aanpak

In het UX traject hebben we een moderne, vriendelijke look-and-feel gecreëerd die naadloos aansluit op de nieuwe huisstijl en waarbij de belangrijkste informatie voor bezoekers snel te vinden is. Daarbij was het een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen informatie, branding en conversie. Zo is het productaanbod van Bato op een eenvoudige en overzichtelijke manier inzichtelijk gemaakt en aangevuld met duidelijke call-to-actions. De website moest uiteraard snel en responsive zijn, maar ook meertalig (5 talen), redactioneel veel vrijheid bieden en in de toekomst mogelijk gekoppeld kunnen worden aan een e-commercesysteem. Om deze reden hebben we de website gebouwd in Umbraco. Een gebruiksvriendelijk CMS die zich uitstekend leent voor integraties waar geen licentiekosten aan verbonden zijn.

Onze aanpak

In het UX traject hebben we een moderne, vriendelijke look-and-feel gecreëerd die naadloos aansluit op de nieuwe huisstijl en waarbij de belangrijkste informatie voor bezoekers snel te vinden is. Daarbij was het een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen informatie, branding en conversie. Zo is het productaanbod van Bato op een eenvoudige en overzichtelijke manier inzichtelijk gemaakt en aangevuld met duidelijke call-to-actions. De website moest uiteraard snel en responsive zijn, maar ook meertalig (5 talen), redactioneel veel vrijheid bieden en in de toekomst mogelijk gekoppeld kunnen worden aan een e-commercesysteem. Om deze reden hebben we de website gebouwd in Umbraco. Een gebruiksvriendelijk CMS die zich uitstekend leent voor integraties waar geen licentiekosten aan verbonden zijn.

Resultaat

Het resultaat is een compleet nieuwe responsive website gebouwd op het Umbraco CMS met daarin alle ruimte om het assortiment én het merk Bato te etaleren. Aan de achterkant biedt het CMS complete vrijheid in het beheren van de productcatalogus en inspirerende content. Maar daarbij houdt het voor ons niet op. Als de basis is gelegd gaan we samen met de klant kijken hoe we zaken verder kunnen optimaliseren. Zo zijn we in de doorontwikkeling aan de slag gegaan met de maatwerkoplossingen die Bato biedt; een onderdeel dat nog te weinig werd belicht en in nieuwe templates ook de aandacht krijgt die het verdient. Ook werken we met onze SEO experts aan verbeteringen voor een optimale vindbaarheid via landingspagina’s en hebben we de merkstrategie verder uitgediept zodat we dit kunnen gebruiken als basis voor ons volgende project: een LinkedIn campagne om heel gericht traffic naar het platform te genereren.

4

Workshops

5

Talen

3

Development sprints

Bekijk ons werk

  • XD Design2 (1)

    Van product naar wereldwijd merk: zo behaalt XD Design succes

    Platform | Magento | Online marketing

    Een internationaal schaalbare webshop

    Lees meer
  • elho-covershoot-rotterdam5088_grijze-potten (1)

    Elho: een B2C- en B2B merkplatform met een missie

    Platform | Strategie | Concept & design

    Een B2C- en B2B-platform beschikbaar in 7 talen

    Lees meer
  • Lampenlicht2 (2)

    B2B- en B2C-webshop voor Lampenlicht en QAZQA

    Platform | Magento

    In slechts drie klikken de lamp vinden die past bij de sfeer van de klant

    Lees meer