Een webshop die het voor klanten mogelijk maakt om geïnspireerd te raken en geholpen te worden bij de keuze van hun product.
in-lite is meer dan een buitenverlichtingsmerk. Het is een bedrijf met een missie! Iedere dag zet een team van enthousiaste mensen zich in om buiten bijzonder te maken. Dit doen ze niet alleen door mooie en kwalitatieve buitenverlichting te ontwikkelen, maar bovenal om zoveel mogelijk mensen te inspireren en te laten zien dat verlichting thuis hoort in iedere buitenruimte. in-lite is er voor de professionals en de consument.
Veel van in-lite’s producten worden aangeboden via verkooppunten, in fysieke winkels. Hier worden niet alleen de producten gepresenteerd in bijvoorbeeld een show- of avondtuin, ook worden services aangeboden zoals het maken van een lichtplan. De uitdaging voor in-lite was om naast de offline presentatie ook een online platform op te zetten waarbij de buitenverlichting ook online op een goede manier gepresenteerd kan worden. Zo wordt de klant ook geholpen wanneer er geen winkelmedewerker beschikbaar is, of wanneer de winkels dicht zijn.
Veel van in-lite’s producten worden aangeboden via verkooppunten, in fysieke winkels. Hier worden niet alleen de producten gepresenteerd in bijvoorbeeld een show- of avondtuin, ook worden services aangeboden zoals het maken van een lichtplan. De uitdaging voor in-lite was om naast de offline presentatie ook een online platform op te zetten waarbij de buitenverlichting ook online op een goede manier gepresenteerd kan worden. Zo wordt de klant ook geholpen wanneer er geen winkelmedewerker beschikbaar is, of wanneer de winkels dicht zijn.
De bezoeker van de website wordt nu beter bediend bij de keuze voor een product doormiddel van de “keuzehulp”. Ook sluit de gehele website nu beter aan bij de beleving die in-lite wil overbrengen. Verder waren er in de oude website ook veel handmatige werkzaamheden qua data afhandelingen. Door de aanpak van ISM eCompany zijn veel van deze werkzaamheden geautomatiseerd.
Nadat de uitdagingen goed in kaart waren gebracht, keken we samen met in-lite naar de oplossingen. We hebben een keuzehulp ontwikkeld waarbij een klant met een paar simpele vraag- en antwoordstellingen bij een productadvies komt. We hebben een chatfunctionaliteit toegevoegd zodat de klant direct online geholpen kan worden. Ook hebben we gewerkt aan een uitgebreide blog om klanten zoveel mogelijk te inspireren over de producten van in-lite.
Nadat de uitdagingen goed in kaart waren gebracht, keken we samen met in-lite naar de oplossingen. We hebben een keuzehulp ontwikkeld waarbij een klant met een paar simpele vraag- en antwoordstellingen bij een productadvies komt. We hebben een chatfunctionaliteit toegevoegd zodat de klant direct online geholpen kan worden. Ook hebben we gewerkt aan een uitgebreide blog om klanten zoveel mogelijk te inspireren over de producten van in-lite.
Het resultaat is een webshop die het voor klanten mogelijk maakt om geïnspireerd te raken en geholpen te worden bij de keuze van hun product. De Google analytics resultaten liegen er ook niet om, met een bouncepercentage van maar 5% en gemiddeld elf bekeken pagina’s per bezoeker kunnen we stellen dat klanten genoeg informatie vinden om hun verder te helpen in de zoektocht naar buitenverlichting.
bouncepercentage
bekeken pagina's per bezoeker
SEO | Conversie-optimalisatie
Een oplossing maximaal beredeneerd vanuit de klant.
Platform | Magento
In slechts drie klikken de lamp vinden die past bij de sfeer van de klant
Platform | Magento |Online marketing
Een internationaal schaalbare webshop