B2B- en B2C-webshop met Magento 2 voor Lampenlicht & QAZQA,

20% groei door een stabiel platform

Mature businessman and his diverse team brainstorming with yellow adhesive notes on a glass wall in a bright modern office

De uitdaging

‘’Onze missie is om iedere klant te helpen om sfeer te creëren. Als een klant een beslissing heeft gemaakt om een lamp te kopen, wil hij dat het liefst per direct, dezelfde dag of morgen. Maar met de oude webshop konden we niet voldoen aan de wensen van de klant.’’ Ard Huisert, CMO bij Lampenlicht en QAZQA. Lampenlicht wilde dus een nieuw platform, geschikt voor B2B en B2C en waarmee ze ook in de toekomst eenvoudig kunnen inspelen op klantwensen.

valantic kantoor

Onze aanpak

Samen met Lampenlicht begonnen we met het opstellen van een implementatieroadmap. Hierdoor konden we alle inspanningen, zoals het bouwen van de storeview, de interfaces en het creëren van content direct met elkaar afstemmen.

Vervolgens begonnen we met de bouw van de webshops voor Lampenlicht en QAZQA op één Magento 2 Commerce-platform.

Voor het blijvend kunnen inspelen op veranderingen in de klantreis, realiseerden we een flexibele integratie met verschillende systemen, zoals het ERP-systeem en PIM-systeem voor productinformatie.

collega's in een vergadering

Ard Huisert
CMO - Lampenlicht

”Met onze oude webshop konden we de klant niet in alle stappen van de klantreis de beste ervaring bieden. Daarom besloten we om over te stappen naar Magento 2. valantic heeft onze doelen gerealiseerd.“

Terug
Verder

Resultaat: een stabiel platform voor de toekomst

30% verhoging van de mobiele conversie

20% groei van Lampenlicht

Logo van lampenlicht.nl

Verlichting heeft veel invloed op het creëren van sfeer. Daarom is online specialist in lampen en verlichting Lampenlicht.nl er voor de sfeermakers. Het bedrijf ontstond in 2007 en is inmiddels actief met twaalf webshops in elf Europese landen. Lampenlicht focust zich op de B2C-markt, maar met hun eigen merk QAZQA richten ze zich ook op de B2B-markt. QAZQA wordt door Lampenlicht omschreven als ‘ons tikkie eigenwijze verlichtingsmerk’.

Benieuwd naar onze andere cases, kijk hier dan snel verder!

Logo Tommy Teleshopping white
2 people making a purchase online

50% meer omzet uit e-mailmarketing in één jaar

Meer bekijken
50% meer omzet uit e-mailmarketing in één jaar
logo elho white
Farmer stands in his fields, looks at his sugar beets

Een merkplatform met een missie

Meer bekijken
Een merkplatform met een missie
Bato plastics logo white
Shot of a young woman working with crops on a farm

Een online B2B-platform voor Bato Plastics

Meer bekijken
Een online B2B-platform voor Bato Plastics
Verder
Terug