In slechts drie klikken de lamp vinden die past bij de sfeer van de klant
Verlichting heeft veel invloed op het creëren van sfeer. Daarom is online specialist in lampen en verlichting Lampenlicht.nl er voor de sfeermakers. Het bedrijf ontstond in 2007 en is inmiddels actief met twaalf webshops in elf Europese landen. Lampenlicht focust zich op de B2C-markt, maar met hun eigen merk QAZQA richten ze zich ook op de B2B-markt. QAZQA wordt door Lampenlicht omschreven als ‘ons tikkie eigenwijze verlichtingsmerk’.
‘’Onze missie is om iedere klant te helpen om sfeer te creëren. Als een klant een beslissing heeft gemaakt om een lamp te kopen, wil hij dat het liefst per direct, dezelfde dag of morgen. Maar met de oude webshop konden we niet voldoen aan de wensen van de klant.’’ Ard Huisert, CMO bij Lampenlicht en QAZQA. Lampenlicht wilde dus een nieuw platform, geschikt voor B2B en B2C en waarmee ze ook in de toekomst eenvoudig kunnen inspelen op klantwensen.
‘’Onze missie is om iedere klant te helpen om sfeer te creëren. Als een klant een beslissing heeft gemaakt om een lamp te kopen, wil hij dat het liefst per direct, dezelfde dag of morgen. Maar met de oude webshop konden we niet voldoen aan de wensen van de klant.’’ Ard Huisert, CMO bij Lampenlicht en QAZQA. Lampenlicht wilde dus een nieuw platform, geschikt voor B2B en B2C en waarmee ze ook in de toekomst eenvoudig kunnen inspelen op klantwensen.
Met onze oude webshop konden we de klant niet in alle stappen van de klantreis de beste ervaring bieden. Daarom besloten we om over te stappen naar Magento 2. ISM eCompany heeft onze doelen gerealiseerd.
Samen met Lampenlicht begonnen we met het opstellen van een implementatieroadmap. Hierdoor konden we alle inspanningen, zoals het bouwen van de storeview, de interfaces en het creëren van content direct met elkaar afstemmen. Vervolgens begonnen we met de bouw van de webshops voor Lampenlicht en QAZQAop één Magento 2 Commerce-platform. Voor het blijvend kunnen inspelen op veranderingen in de klantreis, realiseerden we een flexibele integratie met verschillende systemen, zoals het ERP-systeem en PIM-systeem voor productinformatie.
Samen met Lampenlicht begonnen we met het opstellen van een implementatieroadmap. Hierdoor konden we alle inspanningen, zoals het bouwen van de storeview, de interfaces en het creëren van content direct met elkaar afstemmen. Vervolgens begonnen we met de bouw van de webshops voor Lampenlicht en QAZQAop één Magento 2 Commerce-platform. Voor het blijvend kunnen inspelen op veranderingen in de klantreis, realiseerden we een flexibele integratie met verschillende systemen, zoals het ERP-systeem en PIM-systeem voor productinformatie.
Het resultaat is een webshop die het makkelijk maakt voor de klant om in 3 klikken een lamp te vinden die past bij de sfeer die zij zoekt. Met een groei van 20 procent van het bedrijf en een verhoging van 30 procent mobiele conversie, is Lampenlicht erg blij met de introductie van Magento 2. Een stabiel platform voor de toekomst.
De lamp die past bij de sfeer van de klant
Van Lampenlicht
Van de mobiele conversie
Strategie | Webshop bouw | Online marketing
Van concrete roadmap naar volledige omnichannel beleving
Webshop bouw
Binnen drie maanden een nieuwe Magento 2 Commerce webshop
Webshop bouw | Conversie-optimalisatie | SEO
76 procent digitale omzetgroei door webshopbouw en online marketing