Met behulp van contentmanagement acties inplannen en beheren.

Magento 2 webshop voor OneDayOnly (NRC Media)

Shot of a young businessman using a whiteboard during a presentation in an office

De uitdaging

Aangezien OneDayOnly wekelijks veel deals online zet en een wisselend assortiment heeft, komt er veel contentmanagement bij kijken. Om een deal klaar te zetten moet er veel gebeuren: afspraken maken met leveranciers, productteksten schrijven, afbeeldingen aanpassen en toevoegen, producten op de juiste pagina’s plaatsen, banners toevoegen, marketing e-mails versturen, en na afloop de artikelen bestellen bij de leverancier.

Omdat OneDayOnly maar twee werknemers heeft die hiervoor verantwoordelijk zijn is dit een hele klus. Daarom was de grootste uitdaging om een platform neer te zetten waarbij ze zo efficiënt mogelijk de content kunnen plaatsen, er vooruit kan worden gepland en de werkdruk zoveel mogelijk kan worden verdeeld.

collega's in een vergadering

Michiel van Doorne
Projectmanager - NRC

”Door de manier waarop we gebruik maken van de content staging functionaliteit kunnen we veel processen geautomatiseerd laten verlopen. Niet alleen de banner gaat op de aangegeven periode aan en uit, ook de onderliggende producten volgen dat patroon en na afloop wordt er automatisch een inkoopsuggestie gegenereerd die we nog handmatig kunnen aanpassen voordat we die goedkeuren.“

Terug
Verder

Onze aanpak

Stap 1

Optimaal gebruik van de Magento Commerce functionaliteit content staging. Zo kan OneDayOnly al veel deals klaarzetten en controleren voordat de verkoop om 12 uur ’s nachts begint.

Stap 2

Herbruiken van content op verschillende pagina’s in de webshop, zodat ze het maar één keer moeten opvoeren.

Stap 3

Een uitgebreide integratie met Mailchimp. De inhoud van de e-mail wordt direct opgehaald uit de product content. Een efficiënt en geautomatiseerd proces!

Michiel van Doorne
Projectmanager - NRC

”De uitdaging voor valantic was om een systeem te bouwen die zeker niet meer werk zou vergen om te onderhouden dan het vorige systeem maar juist eerder tijd zou besparen. Nu we enkele maanden live zijn kan ik stellen dat ze daar in zijn geslaagd.“

Terug
Verder

Resultaat

Het resultaat is 3% toename in conversies in 3 maanden en een webshop die het mogelijk maakt om de gehele webshop door slechts twee werknemers te laten draaien. Daarnaast is de webshop volledig ingericht op het snel en makkelijk vinden van de juiste deal.

OneDayOnly is onderdeel van NRC Media en op hun website staat iedere dag weer een aanbieding voor één (of meerdere) product(en) centraal. Het zijn uiteenlopende aanbiedingen van pannen tot elektrische fietsen, maar ook bieden ze wekelijks verschillende wijnen, boeken en reizen aan. De kortingen voor de producten kunnen oplopen tot wel 80% van de adviesprijs. De aanbiedingen worden ook geadverteerd in de krant (NRC Handelsblad en NRC Next) en zijn gemiddeld maar drie dagen te bestellen.

Benieuwd naar onze andere cases, kijk dan snel verder!

Rossignol logo white
A person skiing

24/7 Adobe Commerce-ondersteuning voor Rossignol

Meer bekijken
24/7 Adobe Commerce-ondersteuning voor Rossignol
logo polyestershoppen.nl
Cropped shot of an attractive young businesswoman walking through a warehouse with a male worker

75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads

Meer bekijken
75% nieuwe gebruikers met Discovery Ads
logo mcm white
Woman wears MCM Clothes

Een luxe winkelervaring voor MCM-klanten

Meer bekijken
Een luxe winkelervaring voor MCM-klanten
Verder
Terug