ODO logo_nieuw

Magento 2 webshop voor OneDayOnly (NRC Media)

Platform | Magento

Met behulp van contentmanagement acties inplannen en beheren.

ODO

OneDayOnly
Elke dag de beste deals

OneDayOnly is onderdeel van NRC Media en op hun website staat iedere dag weer een aanbieding voor één (of meerdere) product(en) centraal. Het zijn uiteenlopende aanbiedingen van pannen tot elektrische fietsen, maar ook bieden ze wekelijks verschillende wijnen, boeken en reizen aan. De kortingen voor de producten kunnen oplopen tot wel 80% van de adviesprijs. De aanbiedingen worden ook geadverteerd in de krant (NRC Handelsblad en NRC Next) en zijn gemiddeld maar drie dagen te bestellen.

De uitdaging
Weinig mankracht & veel deals

Aangezien OneDayOnly wekelijks veel deals online zet en een wisselend assortiment heeft, komt er veel contentmanagement bij kijken. Om een deal klaar te zetten moet er veel gebeuren: afspraken maken met leveranciers, productteksten schrijven, afbeeldingen aanpassen en toevoegen, producten op de juiste pagina’s plaatsen, banners toevoegen, marketing e-mails versturen, en na afloop de artikelen bestellen bij de leverancier. Omdat OneDayOnly maar twee werknemers heeft die hiervoor verantwoordelijk zijn is dit een hele klus. Daarom was de grootste uitdaging om een platform neer te zetten waarbij ze zo efficiënt mogelijk de content kunnen plaatsen, er vooruit kan worden gepland en de werkdruk zoveel mogelijk kan worden verdeeld.

ODO2
ODO2

De uitdaging
Weinig mankracht & veel deals

Aangezien OneDayOnly wekelijks veel deals online zet en een wisselend assortiment heeft, komt er veel contentmanagement bij kijken. Om een deal klaar te zetten moet er veel gebeuren: afspraken maken met leveranciers, productteksten schrijven, afbeeldingen aanpassen en toevoegen, producten op de juiste pagina’s plaatsen, banners toevoegen, marketing e-mails versturen, en na afloop de artikelen bestellen bij de leverancier. Omdat OneDayOnly maar twee werknemers heeft die hiervoor verantwoordelijk zijn is dit een hele klus. Daarom was de grootste uitdaging om een platform neer te zetten waarbij ze zo efficiënt mogelijk de content kunnen plaatsen, er vooruit kan worden gepland en de werkdruk zoveel mogelijk kan worden verdeeld.

Door de manier waarop we gebruik maken van de content staging functionaliteit kunnen we veel processen geautomatiseerd laten verlopen. Niet alleen de banner gaat op de aangegeven periode aan en uit, ook de onderliggende producten volgen dat patroon en na afloop wordt er automatisch een inkoopsuggestie gegenereerd die we nog handmatig kunnen aanpassen voordat we die goedkeuren. De uitdaging voor ISM was om een systeem te bouwen die zeker niet meer werk zou vergen om te onderhouden dan het vorige systeem maar juist eerder tijd zou besparen. Nu we enkele maanden live zijn kan ik stellen dat ze daar in zijn geslaagd.

one-day-only
Michiel van Doorne Projectmanager bij NRC
Onze aanpak

Onze aanpak
Magento 2 Commerce

Een efficiënte manier van werken in drie stappen:
1) Optimaal gebruik van de Magento Commerce functionaliteit content staging. Zo kan OneDayOnly al veel deals klaarzetten en controleren voordat de verkoop om 12 uur ’s nachts begint.
2) Herbruiken van content op verschillende pagina’s in de webshop, zodat ze het maar één keer moeten opvoeren.
3) Een uitgebreide integratie met Mailchimp. De inhoud van de e-mail wordt direct opgehaald uit de product content. Een efficiënt en geautomatiseerd proces!

Onze aanpak
Magento 2 Commerce

Een efficiënte manier van werken in drie stappen:
1) Optimaal gebruik van de Magento Commerce functionaliteit content staging. Zo kan OneDayOnly al veel deals klaarzetten en controleren voordat de verkoop om 12 uur ’s nachts begint.
2) Herbruiken van content op verschillende pagina’s in de webshop, zodat ze het maar één keer moeten opvoeren.
3) Een uitgebreide integratie met Mailchimp. De inhoud van de e-mail wordt direct opgehaald uit de product content. Een efficiënt en geautomatiseerd proces!

Resultaat
Slimme manier van werken

Het resultaat is een webshop die het mogelijk maakt om de gehele webshop door slechts twee werknemers te laten draaien. Daarnaast is de webshop volledig ingericht op het snel en makkelijk vinden van de juiste deal. De conversie is in de eerste drie maanden na livegang met ruim 33 procent toegenomen.

33%

toename in conversies in 3 maanden

Bekijk ons werk

  • Primera-snippet

    Hoe we Primera helpen bij het verkrijgen van een hogere digitale omzet

    Platform | Online marketing

    52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • Lampenlicht2 (2)

    B2B- en B2C-webshop voor Lampenlicht en QAZQA

    Platform | Magento

    In slechts drie klikken de lamp vinden die past bij de sfeer van de klant

    Lees meer
  • XD Design2 (1)

    Van product naar wereldwijd merk: zo behaalt XD Design succes

    Platform | Magento | Online marketing

    Een internationaal schaalbare webshop

    Lees meer