logo-riverdale

Een nieuwe webshop voor Riverdale

Platform

In drie maanden een nieuwe webshop

Riverdale-inspiratie

Woonwinkel Riverdale

Riverdale verkoopt mode voor het huis via meer dan 1300 verkooppunten wereldwijd en in de webshop. “We moesten binnen drie maanden een nieuwe webshop die consumenten inspireert en laat converteren,” vertelt Amanda. “Daarnaast moest de webshop onze internationale groei bijhouden en de merkbeleving vergroten ,” vertelt Amanda Schalkwijk, e-commerce specialist bij Riverdale. 

Strategie
Het is de basis

Het project begon met een strategiesessie waarin we de huidige situatie en toekomstvisie van Riverdale onderzochten. Door de strategiesessie wisten we exact wat het e-commerceplatform van Riverdale op korte en lange termijn nodig had en begonnen we met het ontwikkelen op Magento 2 Commerce.

webshop-riverdale2
webshop-riverdale2

Strategie
Het is de basis

Het project begon met een strategiesessie waarin we de huidige situatie en toekomstvisie van Riverdale onderzochten. Door de strategiesessie wisten we exact wat het e-commerceplatform van Riverdale op korte en lange termijn nodig had en begonnen we met het ontwikkelen op Magento 2 Commerce.

“Ons nieuwe e-commerceplatform is gebruiksvriendelijker dan ons oude platform. Zo kunnen we zonder developers alle content in de webshop aanpassen. Ook voor de consument is het gebruiksvriendelijk. Zo kunnen ze via onze geïntegreerde store locator bestellingen afhalen bij onze verkooppunten.”

amanda-schalkwijk-van-riverdale
Amanda Schalkwijk E-commerce specialist, Riverdale
Aanpak dienstenpagina_DSF8973

Zo lossen we dat op
in slechts 3 maanden

Het nieuwe platform moest gebruiksvriendelijk zijn en Riverdale moest eenvoudig de content kunnen aanpassen vanwege brandingdoelstellingen.

Daarnaast realiseerden we een koppeling met e-mailsoftware Copernica. Hierdoor kan Riverdale geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten die bijdragen aan het vergroten van de merkbeleving en loyaliteit. Tevens is er een koppeling met PostNL voor het automatiseren van de afhandeling van bestellingen.

Zo lossen we dat op
in slechts 3 maanden

Het nieuwe platform moest gebruiksvriendelijk zijn en Riverdale moest eenvoudig de content kunnen aanpassen vanwege brandingdoelstellingen.

Daarnaast realiseerden we een koppeling met e-mailsoftware Copernica. Hierdoor kan Riverdale geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten die bijdragen aan het vergroten van de merkbeleving en loyaliteit. Tevens is er een koppeling met PostNL voor het automatiseren van de afhandeling van bestellingen.

Resultaat: deadline gehaald

“Binnen drie maanden stond er een volwaardig Magento 2 Commerce webshop live. Het is een goede basis om de merkbeleving te vergroten en de conversie te optimaliseren omdat het platform gebruiksvriendelijk en schaalbaar is en er processen zijn geautomatiseerd.”

3 maanden ontwikkeltijd

In drie maanden een nieuwe Magento 2 Commerce webshop

Bekijk ons werk

  • budgetplan-snippet

    Online marketing en webshop bouw voor Budgetplan

    Webshop bouw | SEO | Conversie-optimalisatie

    76 procent digitale omzetgroei door webshopbouw en online marketing

    Lees meer
  • State-of-art-snippet

    Strategie, webshop en online marketing voor State of Art

    Strategie | Webshop bouw | Online marketing

    Van concrete roadmap naar volledige omnichannel beleving

    Lees meer
  • Strauss-snippet

    Strauss Coffee speelt continu in op veranderend klantgedrag

    Strategie | Webshop bouw

    Strategie, webshop bouw en Magento BI

    Lees meer