In drie maanden een nieuwe webshop
Riverdale verkoopt mode voor het huis via meer dan 1300 verkooppunten wereldwijd en in de webshop. “We moesten binnen drie maanden een nieuwe webshop die consumenten inspireert en laat converteren,” vertelt Amanda. “Daarnaast moest de webshop onze internationale groei bijhouden en de merkbeleving vergroten ,” vertelt Amanda Schalkwijk, e-commerce specialist bij Riverdale.
Het project begon met een strategiesessie waarin we de huidige situatie en toekomstvisie van Riverdale onderzochten. Door de strategiesessie wisten we exact wat het e-commerceplatform van Riverdale op korte en lange termijn nodig had en begonnen we met het ontwikkelen op Magento 2 Commerce.
Het project begon met een strategiesessie waarin we de huidige situatie en toekomstvisie van Riverdale onderzochten. Door de strategiesessie wisten we exact wat het e-commerceplatform van Riverdale op korte en lange termijn nodig had en begonnen we met het ontwikkelen op Magento 2 Commerce.
“Ons nieuwe e-commerceplatform is gebruiksvriendelijker dan ons oude platform. Zo kunnen we zonder developers alle content in de webshop aanpassen. Ook voor de consument is het gebruiksvriendelijk. Zo kunnen ze via onze geïntegreerde store locator bestellingen afhalen bij onze verkooppunten.”
Het nieuwe platform moest gebruiksvriendelijk zijn en Riverdale moest eenvoudig de content kunnen aanpassen vanwege brandingdoelstellingen.
Daarnaast realiseerden we een koppeling met e-mailsoftware Copernica. Hierdoor kan Riverdale geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten die bijdragen aan het vergroten van de merkbeleving en loyaliteit. Tevens is er een koppeling met PostNL voor het automatiseren van de afhandeling van bestellingen.
Het nieuwe platform moest gebruiksvriendelijk zijn en Riverdale moest eenvoudig de content kunnen aanpassen vanwege brandingdoelstellingen.
Daarnaast realiseerden we een koppeling met e-mailsoftware Copernica. Hierdoor kan Riverdale geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten die bijdragen aan het vergroten van de merkbeleving en loyaliteit. Tevens is er een koppeling met PostNL voor het automatiseren van de afhandeling van bestellingen.
“Binnen drie maanden stond er een volwaardig Magento 2 Commerce webshop live. Het is een goede basis om de merkbeleving te vergroten en de conversie te optimaliseren omdat het platform gebruiksvriendelijk en schaalbaar is en er processen zijn geautomatiseerd.”
In drie maanden een nieuwe Magento 2 Commerce webshop
Webshop bouw | SEO | Conversie-optimalisatie
76 procent digitale omzetgroei door webshopbouw en online marketing
Strategie | Webshop bouw | Online marketing
Van concrete roadmap naar volledige omnichannel beleving
Strategie | Webshop bouw
Strategie, webshop bouw en Magento BI