Een internationaal schaalbare webshop
In 2016 introduceerde tassenmerk XD Design haar eerste product: de Bobby anti-diefstal tas. Drie jaar later zijn de producten van het Nederlandse merk wereldwijd verkrijgbaar en is de groei niet te stoppen, met verkoop in 53 landen, 41 webshops en in meer dan 3000 winkels. De producten van XD Design staan voor ‘safe, connected, organized en responsible’.
Het succes van XD Design is gestart op het online crowdfunding platform Kickstarter. Ondanks de vele voordelen van dit platform, was het niet mogelijk om conversies te traceren en een waarde op te bouwen voor hun eigen webshop, omdat het (geadverteerde) verkeer werd doorgestuurd naar Kickstarter. Bovendien was er geen retargeting mogelijk.
Daarnaast kende de wereldwijde vraag naar hun items een aantal logistieke obstakels. De uitdaging was om van een product naar een wereldwijd merk te groeien, met een internationaal schaalbare webshop.
Het succes van XD Design is gestart op het online crowdfunding platform Kickstarter. Ondanks de vele voordelen van dit platform, was het niet mogelijk om conversies te traceren en een waarde op te bouwen voor hun eigen webshop, omdat het (geadverteerde) verkeer werd doorgestuurd naar Kickstarter. Bovendien was er geen retargeting mogelijk.
Daarnaast kende de wereldwijde vraag naar hun items een aantal logistieke obstakels. De uitdaging was om van een product naar een wereldwijd merk te groeien, met een internationaal schaalbare webshop.
We werken al jaren tevreden samen met ISM eCompany voor webshopbouw en online marketingactiviteiten. De samenwerking met ISM eCompany wordt gekenmerkt door een vlotte, proactieve communicatie en het oplossingsgerichte denken vanuit het team.
Voor wereldwijde zichtbaarheid zetten we internationale gelaagde socialmediacampagnes in. Daarnaast realiseerden we een schaalbaar, internationaal platform met bewezen best practices gebaseerd op Magento Commerce Cloud. We maakten gebruik van bewezen conversie-optimalisatie best practices en user generated content met als doel om een webshop te realiseren voor een optimale online klantervaring. Met online marketing en co-creatie creërden we loyaliteit en ambassadeurs.
Voor wereldwijde zichtbaarheid zetten we internationale gelaagde socialmediacampagnes in. Daarnaast realiseerden we een schaalbaar, internationaal platform met bewezen best practices gebaseerd op Magento Commerce Cloud. We maakten gebruik van bewezen conversie-optimalisatie best practices en user generated content met als doel om een webshop te realiseren voor een optimale online klantervaring. Met online marketing en co-creatie creërden we loyaliteit en ambassadeurs.
Na livegang van de internationaal schaalbare webshop, groeide niet alleen de omzet van XD Design met 22.9 procent, ook steeg het aantal (mobiele) conversies, het percentage winkelwagen naar bestelproces en de gemiddelde orderwaarde. Het bouncepercentage daalde met ruim 4 procent.
groei in totale omzet
stijging van conversies
stijging van mobiele conversies
groei in cart-to-chekout
stijging van gemiddelde orderwaarde
daling van bouncepercentage
Online marketing
Meer rendement met SEO, Adwords en conversie-optimalisatie
Strategie | Webshop bouw | Online marketing
Van concrete roadmap naar volledige omnichannel beleving
Strategie | Webshop bouw
Strategie, webshop bouw en Magento BI