Strategie, webshop bouw, beheer en doorontwikkeling

Omnichannel e-Commerce platform

Over Ranzijn Tuin en Dier

Ranzijn tuin & dier is een speciaalzaak voor dier, tuin en huis. In 1987 werd de eerste dierenspeciaalzaak geopend, waar op bescheiden schaal ook tuinplanten werden verkocht. Inmiddels heeft Ranzijn tuin en dier meerdere vestigingen verspreid over Nederland.

Elke winkel heeft een ruim assortiment voor het aanleggen of onderhouden van een tuin, voor het sfeervol inrichten van een huis en voor de complete verzorging en gezondheid voor huisdieren.

Bekijk de Ranzijn webshop.

Kelly Meijers, Omnichannel en E-commerce Manager bij Ranzijn tuin & dier:

De specialisten van ISM eCompany dagen ons altijd uit en denken proactief met ons mee. Ze zorgen ervoor dat we een goede strategie volgen bij het omvormen naar een omnichannel retailer. Kortom, we hebben veel vertrouwen in onze partnership met ISM eCompany.

 

Uitdaging

In 2015 besloot Ranzijn tuin en dier om de IT-infrastructuur te vernieuwen. Door de innovatie van de IT-infrastructuur was een nieuwe webshop zeer gewenst. Een webshop gebouwd op Magento werd vanwege de technische mogelijkheden en goede referenties gezien als de perfecte oplossing.

Met Magento wil Ranzijn tuin en dier een omnichannel-ervaringen bieden aan de doelgroep. Maar vanwege alle interne innovatie was het essentieel dat er in een kort tijdsbestek een webshop werd gelanceerd.

Naast een nieuwe webshop wilde Ranzijn ook direct aan de slag met e-mailmarketing op basis van de customer journey van klanten.

Goede ervaringen in het verleden was de reden voor Ranzijn tuin en dier om aan ons deze uitdagingen uit te besteden.

Oplossing

Voor de webshop zijn we begonnen met een analysefase en het uitstippelen van een omnichannel roadmap. In deze fase was er veel directe betrokkenheid van de directie van en e-commercemanagement van Ranzijn en specialisten van al onze disciplines (strategie, design, webshop bouw en online marketing).

Vervolgens ontwikkelden we een realistische tijdplanning waarbij in overleg prioriteiten en fases zijn benoemd. De eerste fase is afgerond. Er is een webshop live die klaar is voor allerlei omnichannel-oplossingen.

In overleg met Ranzijn tuin en dier volgen we voor e-mailmarketing een concreet stappenplan. De eerste stap was het fundament leggen. Dit houdt in dat we in kaart hebben gebracht welke data er benodigd is en hoe deze wordt gestructureerd in de e-mailsoftware (ESP). Vervolgens zijn er een aantal automatische campagnes ingericht:

  • - Een welkomstcampagne met kortingscode
  • - Een reactivatiecampagne voor klanten die lange tijd niets in de winkel hebben gekocht
  • - Een waarderingscampagne voor loyale klanten die regelmatig twee tot vijf aankopen doen

Resultaten

  • 15% Conversieratio reactivatiecampagne
  • 10.5% Conversieratio welkomstcampagne
  • 34% Conversieratio waarderingscampagne

Het resultaat

Ranzijn heeft nu een webshop die klaar is voor de toekomst. De komende tijd breiden we het platform steeds meer uit met omnichannel-oplossingen. Denk aan een store locator waar je naast de specifieke diensten ook de voorraad per locatie ziet.

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Omnichannel webshop op basis van Magento
Roadmap voor omnichannel klantbeleving
Explosieve omzetgroei op Magento Enterprise

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?