Een nieuwe webshop voor Riverdale

In drie maanden een nieuwe webshop

Samenvatting

Woonmerk Riverdale vroeg of we binnen drie maanden een webshop live konden zetten die betere prestaties zou leveren dan de bestaande webshop. Die uitdaging gingen we aan. Op basis van Magento 2 Commerce ontwikkelden we een gebruiksvriendelijk en schaalbaar platform die past bij de internationale groeidoelstellingen van Riverdale.  

 

Over Riverdale

Riverdale verkoopt mode voor het huis. De collectie bestaat uit kwalitatief hoogwaardige woonproducten die verkrijgbaar zijn bij meer dan 1300 verkooppunten wereldwijd en in de webshop. “Er zijn veel concurrenten in de woonbranche. Door de laatste modetrends te vertalen in nieuwe ontwerpen en door een continu wisselende collectie kunnen we ons sterk positioneren,” vertelt Amanda Schalkwijk, e-commerce specialist bij Riverdale.

Uitdaging

“We moesten binnen drie maanden een nieuwe webshop hebben die consumenten inspireert en laat converteren,” vertelt Amanda. “Daarnaast moest de webshop onze internationale groei bijhouden en de merkbeleving vergroten. Op advies van ons netwerk namen we contact op met ISM eCompany.”

Oplossing

Het project begon met een strategiesessie waarin werd onderzocht wat de huidige situatie van Riverdale is en waar de organisatie op de lange termijn naartoe wilt groeien. “Door de oefeningen tijdens de strategiesessie ontwikkelden we een sterke toekomstvisie met daarin duidelijkheid over de rol van de webshop. De oefeningen gaven ons inzichten die we kunnen toepassen in de praktijk.”

 

Magento

Na de strategiesessie begonnen we met het ontwikkelen van een schaalbaar en gebruiksvriendelijk e-commerceplatform op Magento 2 Commerce. “We hebben nu een koppeling die ervoor zorgt dat alle producten en bijbehorende voorraad vrijwel geautomatiseerd in de webshop staan. Omdat we soms dagelijks nieuwe collectie-items hebben, bespaart deze koppeling ons veel tijd.”  

 

“Ons nieuwe e-commerceplatform is gebruiksvriendelijker dan ons oude platform. Zo kunnen we zonder developers alle content in de webshop aanpassen. Ook voor de consument is het gebruiksvriendelijk. Zo kunnen ze via onze geïntegreerde store locator bestellingen afhalen bij onze verkooppunten,” zegt Amanda.

 

Daarnaast realiseerden we een koppeling met e-mailsoftware Copernica. Hierdoor kan Riverdale geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten die bijdragen aan het vergroten van de merkbeleving en loyaliteit. Tevens is er een koppeling met PostNL voor het automatiseren van de afhandeling van bestellingen.

 

Resultaten

“Binnen drie maanden stond er een volwaardig Magento 2 Commerce webshop live. Het is een goede basis om de merkbeleving te vergroten en de conversie te optimaliseren omdat het platform gebruiksvriendelijk en schaalbaar is en er processen zijn geautomatiseerd.”

 

 

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

Vergelijkbare cases

Magento webshop met balans tussen branding en conversie
Strategie, webshop bouw en Magento BI
52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?