HB care

De groei van HB Care op Bol.com

SEA | marktplaatsen

83 procent totale groei in omzet

500x333

Over HB Care
Hair & Body

HB Care staat niet voor niks voor Hair & Body Care. Met ruim 25 jaar ervaring is HB Care dé specialist in online verkoop van professionele haar- en huidverzorgingsproducten. Inmiddels hebben consumenten buiten Nederland HB Care ook ontdekt dankzij webshops in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

De uitdaging
Groeien op Bol.com

Aanwezigheid en groeien op marktplaats Bol.com was de uitdaging van HB Care. Het merk was wel aanwezig, maar niet actief waardoor groei niet tot stand kwam. Bovendien hadden zij twee accounts voor Nederland en België, waardoor HB Care dubbele content creëerde in dezelfde markt. Daarnaast was het een uitdaging om vier tools samen te brengen tot één tool voor het besparen van tijd en kosten.

HB-Care1
HB-Care1

De uitdaging
Groeien op Bol.com

Aanwezigheid en groeien op marktplaats Bol.com was de uitdaging van HB Care. Het merk was wel aanwezig, maar niet actief waardoor groei niet tot stand kwam. Bovendien hadden zij twee accounts voor Nederland en België, waardoor HB Care dubbele content creëerde in dezelfde markt. Daarnaast was het een uitdaging om vier tools samen te brengen tot één tool voor het besparen van tijd en kosten.

Ons succes bij Bol.com is te danken aan de goede en nauwe samenwerking met ISM eCompany en met Bol.com zelf

Annette-portret-3-2 (1)
Annette Verhoeven E-commerce manager HB Care
Steampod_3.0_1

Onze aanpak
Tools samengebracht

Naast advies in tooling voor een koppeling met Bol.com, hebben we een technische koppeling gelegd en vier tools samengebracht tot één nieuwe tool voor content, producten en orders. Daarnaast gaven we strategisch advies welke (marge)producten en tegen welke prijs HB-care het beste op Bol.com kon plaatsen. Vervolgens optimaliseerden we de titels van deze producten en werkte we nauw samen met het contentteam voor productinformatie. We voegden twee Bol.com-accounts samen tot één feed en zorgden we dat de content automatisch wordt gestuurd naar Bol.com, waardoor de marktplaats altijd de meest relevante en up-to-date content bevat.

Onze aanpak
Tools samengebracht

Naast advies in tooling voor een koppeling met Bol.com, hebben we een technische koppeling gelegd en vier tools samengebracht tot één nieuwe tool voor content, producten en orders. Daarnaast gaven we strategisch advies welke (marge)producten en tegen welke prijs HB-care het beste op Bol.com kon plaatsen. Vervolgens optimaliseerden we de titels van deze producten en werkte we nauw samen met het contentteam voor productinformatie. We voegden twee Bol.com-accounts samen tot één feed en zorgden we dat de content automatisch wordt gestuurd naar Bol.com, waardoor de marktplaats altijd de meest relevante en up-to-date content bevat.

Resultaat
Groei in omzet

Het resultaat is sterke aanwezigheid op marktplaats Bol.com, waardoor het merk in een half jaar een omzetgroei van 83 procent realiseerde.

83%

Totale groei in omzet in een half jaar

Bekijk ons werk

  • Primera-snippet

    Hoe we Primera helpen bij het verkrijgen van een hogere digitale omzet

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie

    Lees meer
  • condoom-anoniem-snippet

    Condoom Anoniem behaalt meer marktaandeel in een stabiele markt

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    Meer omzet door effectieve online marketing

    Lees meer
  • Smit-mode-snippet

    SEO, Google Ads en conversie-optimalisatie voor Smit Mode

    SEO | SEA | Conversie-optimalisatie

    Omzetverhoging door online marketing

    Lees meer