83 procent totale groei in omzet
HB Care staat niet voor niks voor Hair & Body Care. Met ruim 25 jaar ervaring is HB Care dé specialist in online verkoop van professionele haar- en huidverzorgingsproducten. Inmiddels hebben consumenten buiten Nederland HB Care ook ontdekt dankzij webshops in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Aanwezigheid en groeien op marktplaats Bol.com was de uitdaging van HB Care. Het merk was wel aanwezig, maar niet actief waardoor groei niet tot stand kwam. Bovendien hadden zij twee accounts voor Nederland en België, waardoor HB Care dubbele content creëerde in dezelfde markt. Daarnaast was het een uitdaging om vier tools samen te brengen tot één tool voor het besparen van tijd en kosten.
Aanwezigheid en groeien op marktplaats Bol.com was de uitdaging van HB Care. Het merk was wel aanwezig, maar niet actief waardoor groei niet tot stand kwam. Bovendien hadden zij twee accounts voor Nederland en België, waardoor HB Care dubbele content creëerde in dezelfde markt. Daarnaast was het een uitdaging om vier tools samen te brengen tot één tool voor het besparen van tijd en kosten.
Ons succes bij Bol.com is te danken aan de goede en nauwe samenwerking met ISM eCompany en met Bol.com zelf
Naast advies in tooling voor een koppeling met Bol.com, hebben we een technische koppeling gelegd en vier tools samengebracht tot één nieuwe tool voor content, producten en orders. Daarnaast gaven we strategisch advies welke (marge)producten en tegen welke prijs HB-care het beste op Bol.com kon plaatsen. Vervolgens optimaliseerden we de titels van deze producten en werkte we nauw samen met het contentteam voor productinformatie. We voegden twee Bol.com-accounts samen tot één feed en zorgden we dat de content automatisch wordt gestuurd naar Bol.com, waardoor de marktplaats altijd de meest relevante en up-to-date content bevat.
Naast advies in tooling voor een koppeling met Bol.com, hebben we een technische koppeling gelegd en vier tools samengebracht tot één nieuwe tool voor content, producten en orders. Daarnaast gaven we strategisch advies welke (marge)producten en tegen welke prijs HB-care het beste op Bol.com kon plaatsen. Vervolgens optimaliseerden we de titels van deze producten en werkte we nauw samen met het contentteam voor productinformatie. We voegden twee Bol.com-accounts samen tot één feed en zorgden we dat de content automatisch wordt gestuurd naar Bol.com, waardoor de marktplaats altijd de meest relevante en up-to-date content bevat.
Het resultaat is sterke aanwezigheid op marktplaats Bol.com, waardoor het merk in een half jaar een omzetgroei van 83 procent realiseerde.
Totale groei in omzet in een half jaar
SEO | SEA | Conversie-optimalisatie
52 procent meer omzet uit SEO en continue conversie-optimalisatie
SEO | SEA | Conversie-optimalisatie
Meer omzet door effectieve online marketing
SEO | SEA | Conversie-optimalisatie
Omzetverhoging door online marketing